نوشته شده توسط : امین

داشتن سرگرمی فقط برای گذران وقت نیست؛ سرگرمی می‌تواند کیفیت زندگی شما را بهبود دهد. سرگرمی کاری است که برای لذت یا تفریح انجام می‌دهید. این کارها را در اوقات فراغت‌تان انجام می‌دهید و برای انجام آن‌ها حقوق نمی‌گیرید. از آنجا که سرگرمی‌ها، فعالیت‌های اوقات فراغت هستند، خیلی از مردم سرگرمی را به عنوان چیزی لوکس می‌دانند که از پس هزینه‌های آن برنمی‌آیند:«کی وقتشو داره؟»

اما معلوم شده که سرگرمی فقط برای لذت بردن نیست. داشتن سرگرمی مزیت‌هایی زیادی دارد، مثلاً:

    می‌تواند به شما احساس مفید بودن بدهد.
    می‌تواند خلاقیت شما را شکوفا کند.
    می‌تواند ذهن شما را فعال نگه دارد.
    می‌تواند باعث شور و اشتیاق شما بشود.

بعضی از سرگرمی‌ها علاوه بر لذت‌بخشی، برایتان مفید هم هستند. در ادامه ۱۶ تا از این سرگرمی‌ها را به شما معرفی می‌کنیم که کیفیت زندگی شما را بهبود می‌دهند:
۱. مدیتیشن انجام دهید


همه باید مدیتیشن را امتحان کنند. اما آیا مدیتیشن سرگرمی است؟ من معتقدم که هست. انجام مدیتیشن به شما کمک می‌کند استرس کمتری داشته باشید، فشار خونتان پایین بیاید، سیستم ایمنی بدن‌تان تقویت شود و حتی توانایی تمرکزتان بالاتر برود.

آیا مدیتیشن لذت‌بخش است؟ وقتی روزانه به مدت ۱۰ دقیقه به مدیتیشن می‌پردازید، یک شمع روشن می‌کنید و روی زیرانداز یوگایتان دراز می‌کشید، کاملاً ریلکس و آرام می‌شوید و حال‌و‌هوای خوبی خواهید داشت. پس مدیتیشن بدون شک لذت‌بخش است.
۲. چیزی برویانید


باغبانی سرگرمی واقعا مفیدی است. چه چیزی مفیدتر از اینکه گل‌های زیبا بکارید و میوه و سبزی خودتان را پرورش دهید؟ اما این تمام ماجرا نیست، باغبانی تأثیرات دیگری هم روی شما خواهد داشت:

    میزان کورتیزول، یعنی هورمون استرس شما را کاهش می‌دهد.
    پرورش یک گیاه از دانه تا مرحله‌ی میوه دادن، توانایی شما را در ایجاد تغییرات مثبت در این دنیا افزایش می‌دهد.
    یک نوع ورزش به حساب می‌آید (و همه‌ی ما به ۱۵۰ دقیقه ورزش در هفته نیاز داریم).
    تحقیقات نشان داده است باغبانی زوال عقل را تا ۳۶ درصد کاهش می‌دهد.

۳. با آشپزخانه آشتی کنید


تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که در خانه آشپزی می‌کنند نسبت به افرادی که بیشتر بیرون غذا می‌خورند، سالم‌تر هستند و زندگی طولانی‌تری دارند. در واقع وقتی مواد اولیه‌ی لازم برای غذایتان را از خواروبار فروشی می‌خرید، غذای آماده‌ی کمتر، غذای پُرشِکر و چربی کمتری می‌خرید و در عوض، انتخاب‌های سالم‌تری دارید.

از این گذشته، با آشپزی در خانه در هزینه‌هایتان هم صرفه‌جویی می‌کنید.
۴. یک کتاب دستتان بگیرید


کتاب خواندن خیلی باارزش‌تر از وقت‌گذرانی و لذت بردن است. خواندن، مهارت درک‌ مطلب شما را تقویت می‌کند، به ذهن شما یاد می‌دهد تمرکز کند و دامنه‌ی لغت شما را گسترش می‌دهد. همچنین کتاب خواندن قدرت مغز شما را هم افزایش می‌دهد. درست همانطور که پیاده‌روی بدن‌تان را تمرین می‌دهد، خواندن هم مغزتان را تمرین می‌دهد.

از این گذشته، تحقیقات نشان می‌دهد مطالعه استرس را تا ۶۹ درصد کاهش می‌دهد و کمک می‌کند بهتر بخوابید. بهترین کار این است که تلاش کنید این سرگرمی را درست قبل از به رختخواب رفتن انجام دهید.
۵. موسیقی را دریابید


ساز زدن، می‌تواند رشد شناختی شما را افزایش دهد. به‌علاوه، هماهنگی چشم-دست و چابکی شما را بهتر می‌کند. تازه قسمتش جالبش اینجاست: ساز زدن آی‌کیو را هم در کودکان و هم در بزرگسالان تا ۷ نمره افزایش می‌دهد. وسوسه نشدید که بیرون بروید و یک کیبرد بخرید؟
۶. صفحه‌ی شطرنج را از کمد بیرون بیاورید

احتمالا خودتان می‌دانید شطرنج برای بهبود توانایی‌های شناختی مغز، یک سرگرمی عالی است. اول از همه، شطرنج هر دو نیمکره‌ی مغز را تمرین می‌دهد. بازیکنان اول از نیمکره‌ی چپ مغز استفاده می‌کنند و آن را تقویت می‌کنند. این نیمکره با شناخت اشیا سروکار دارد. بعد، این بازی از نیمکره‌ی راست استفاده می‌کند که این نیمکره با الگوی شناخت کار می‌کند.

از این گذشته، شطرنج به شما کمک می‌کند تا حافظه‌تان را تقویت کنید و تفکر استراتژیک را یاد بگیرید.

۱۰. با کاراته‌باز درون‌تان ارتباط برقرار کنید

ورزش های رزمی

مطالعه و یادگیری یک هنر رزمی ـ مثل کاراته ـ واقعا باارزش است. با یادگرفتن هنر رزمی، یاد می‌گیرید که از خودتان دفاع کنید. به‌علاوه، نظم و انضباط و توانایی تمرکز هم کسب می‌کنید. تمرین هنرهای رزمی به شما کمک می‌کند تا تعادل، استقامت، هماهنگی و قدرت را در خودتان تقویت کنید و ذهن و بدن‌تان را آشتی دهید.
۱۱. سوار بر موج‌ها شوید

موج سواری

فلو یا تچان یک حالت ذهنی است. در این حالت آنقدر در کاری که انجام می‌دهید غرق می‌شوید که خودتان را فراموش می‌کنید، زمان از حرکت باز می‌ایستد و با کاری که در آن لحظه در حال انجامش هستید یکی می‌شوید. موج‌سوای یکی از بهترین راه‌های تجربه این حالت است، به این خاطر که:

    محیطی چالش‌برانگیز دارد. وقتی موج‌سواری می‌کنید، همیشه چیزهای پیش‌بینی نشده‌ای در انتظار شما هستند. به خاطر همین، باید همیشه روی کاری که انجام می‌دهید کاملاً متمرکز باشید.
    اهداف مشخص دارد. از این واضح‌تر نمی‌شود: سوار بر موج‌ها شوید و از تخته موج‌سواری سقوط نکنید.
    همان لحظه نتیجه را می‌بینید. از دو حالت خارج نیست: یا موفق می‌شوید موج‌سواری کنید یا موفق نمی‌شوید!

۱۲. میل بافتنی دست‌تان بگیرید

بافتنی ببافید

کارشناسان معتقدند کارهای دستی برای افرادی که از اضطراب، افسردگی و یا درد مزمن رنج می‌برند مفید است. در واقع، کارهای دستی فایده‌هایی شبیه مدیتیشن دارند. ویکتوریا شیندلر، کاردرمانگر، توضیح می‌دهد که حرکت‌های متناوب به عنوان مثال بافتن، رشته‌های عصبی پاراسمپاتیک را فعال می‌کند که این رشته‌ها نیز پاسخ‌های جنگ‌ و گریز را آرام می‌کنند.
۱۳. قلم در دست بگیرید

بنویسیدداشتن یک دفترچه‌ی خاطرات به شما کمک می‌کند افکارتان را منظم کنید، برنامه‌ریزی کنید که چطور به اهداف‌تان برسید، مشکلات را حل کنید و همچنین به عنوان یک مکانیزم ضد استرس عمل می‌کند. به علاوه، دانشگاه آستن در تگزاس ادعا کرده که نوشتن منظم، سلول‌های ایمنی موسوم به لنفوسیت تی را تقویت می‌کند.

در نهایت، نوشتن به شما کمک می‌کند که خودتان را بهتر بشناسید و همچنین کمک می‌کند دریابید چه چیزهایی خوشحال‌تان می‌کند و چه چیزهایی انرژی شما را می‌گیرد. با دانستن این موضوع می‌توانید بیشتر به سمت کارهایی بروید که برایتان لذت‌بخش هستند و از موقعیت‌ها و آدم‌هایی که ناراحتتان می‌کنند فاصله بگیرید.
۱۴. در کلاس‌های آنلاین شرکت کنید


دانش قدرت است. با شرکت در کلاس‌های آنلاین و تبدیل آن به یک سرگرمی، تمام این موارد را به دست می‌آورید:

* یادگرفتن مهارت‌های جدید احساس مفید بودن را در شما افزایش می‌دهد. به این معنی که به توانایی‌تان در دستیابی به نتایجی که می‌خواهید، باور پیدا می‌کنید.

* یادگیری، شما را در کارتان باارزش‌تر می‌کند که این حتی می‌تواند باعث شود ترفیع هم بگیرید.

* یادگیری مغزتان را تحریک می‌کند و به شما کمک می‌کند ذهن‌تان را آماده نگه دارید.
۱۵. یک زبان جدید یاد بگیرید


یاد گرفتن زبان جدید به شما اجازه می‌دهد وقتی سفر می‌روید بتوانید با اهالی آن زبان ارتباط برقرار کنید. همچنین، مسلط بودن به دو یا سه زبان، برای رزومه‌ی شما عالی است.

قسمت جالب ماجرا این است که تحقیقات نشان داده‌اند مغز افراد دو زبانه نسبت به مغز افراد تک زبانه متفاوت عمل می‌کند. یادگرفتن زبان جدید شما را باهوش‌تر می‌کند، از شما شخص قاطع‌تری می‌سازد و حتی باعث می‌شود بتوانید به زبان مادری‌تان بهتر صحبت کنید. از این گذشته، یادگیری زبان جدید احتمال زوال عقل را کاهش می‌دهد.
۱۶. به دلقک درون‌تان توجه کنید


تمرین تردستی کنید. تردستی تمرکز و هماهنگی چشم و دست شما را بهبود می‌دهد. به‌علاوه‌، نوعی مدیتیشن هم حساب می‌شود، چون تمام توجه شما روی اشیایی که درحال پرتاب به بالا هستید متمرکز می‌شود. در واقع تردستی اثری مشابه حالتی دارد که چهار زانو روی زمین نشسته‌اید و ریلکس می‌کنید.

همچنین در سال ۲۰۰۴ تحقیقی در دانشگاه رُزنبرگ آلمان نشان داد که یاد گرفتن تردستی باعث می‌شود قسمت‌های خاصی از مغز رشد کند. اما متاسفانه همین که این کار را متوقف کنید، مغز به حالت اولش برمی‌گردد، پس باید ادامه دهید.

در نهایت بخشی از زمانی را که در حال حاضر در فیسبوک، اینستاگرام یا جلوی تلویزیون می‌گذرانید به داشتن یک سرگرمی جدید اختصاص دهید. بی‌نهایت سرگرمی وجود دارد که می‌توانید از میان آنها انتخاب کنید،‌ اما می‌توانید با همین ۱۶ سرگرمی شروع کنید تا در عین حال به بهبود زندگیتان هم کمک کرده باشید.



:: موضوعات مرتبط: نظرات مردم درباره لیپوماتیک , لیفت با نخ , لیزر موهای زائید , طب سوزنی , بارداری بعد از لیپوماتیک , ,
:: برچسب‌ها: سرگرمی , تفریح , کیفیت , احساس , خلاقیت , بهبود , مدیتیشن , ,
:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

سردرد از آن دست مشکلاتی است که زندگی را مختل و فرد را دچار مشکلات اساسی می کند.اگر شما هم همواره با این مشکل روبه رو هستید می توان به جای استفاده از داروهای شیمیایی از روشهای درمان خانگی استفاده کنید.

امروزه به علل مختلف سردرد به فراگیرترین بیماری در میان مردم تبدیل شده و متاسفانه مصرف داروهای مسکن با عوارض زیادی همراه است.بسیاری از مردم با اولین نشانه های بروز سردرد به مصرف دارو متوسل می شوند. با این حال داروها می توانند عوارض جانبی خطرناک و گاه سمی داشته باشند.اگر شما اغلب دچار سردرد می شوید یا میگرن دارید و از عوارض برخی از داورها می ترسید باید بدانید که خوشبختانه روش های جایگزین مناسبی برای حل مشکلات وجود دارد.درمان سردرد

خوشبختانه راه های طبیعی زیادی برای درمان سردرد وجود دارد که برخی از آن ها از این قبیل اند:


چای زنجبیل

چای زنجبیل برای قرن ها در جهان شرق برای درمان انواع بیماری ها کاربرد داشته است. اضافه کردن یک اینچ ریشه زنجبیل به یک فنجان آب و جوشاندن آن به مدت 5 دقیقه نقش آسپیرین را در کاهش التهاب و سردرد ایفا می کند.

همچنین ماساژ پوست سر با اسطوخودوس یا روغن نعناع درمانی مؤثر برای درمان سردرد است.

چای سبز درمانی برای سردرد

چای سبز یک آنتی اکسیدان قوی و سرشار از مواد مغذی است. این ماده به تحریک سیستم عصبی و از بین بردن رادیکال های آزاد بدن و همچنین مولکول های ناپایدار که به دیان آ می توانند آسیب برسانند، کمک می کند.

درمان سردرد
همچنین بخوانید : سریعترین و بهترین روش های درمان سردرد

آب و زردچوبه

کورکومین که یک ترکیب شیمیایی موجود در زردچوبه است، یک آنتی اکسیدان قوی با خواص ضدالتهابی محسوب می شود. سردردهای ناشی از عفونت های ویروسی از طریق استنشاق بخار آب داغ مخلوط با زردچوبه از بین می رود.

بسیاری از سردردها ناشی از سطح قند خون پایین است که به نوبه خود منجر به فشار خون پایین می شود. یکی از بهترین داروهای گیاهی برای این نوع سردرد یک قاشق چای خوری عسل مخلوط با لیمو است.

گل راعی و گل ساعتی موثرند

زمانی که سردرد شما از استرس، فشارهای روحی و یا افسردگی ناشی می شود به سراغ گل راعی و گل ساعتی بروید. این گیاهان برای تسکین سردردهای ناشی از استرس یا افسردگی موثر عمل می کنند. کپسول های این گیاهان در داروخانه و عطاری ها به فروش می رسد. به مدت 20 روز و هر روز دو عدد از این کپسول ها را میل کنید.

در تاریکی استراحت کنید

میگرن و سردرد معمولاً با استرس، سر و صدا و نور زیاد تشدید می شود. استراحت و ریلکسیشن می تواند کمک بزرگی برای تسکین سردردهایتان باشد. برای این کار در یک مکان آرام و راحت بنشینید. چراغ ها را خاموش کنید و پرده ها را بکشید. چشم هایتان را ببندید و به آرامی نفس عمیق بکشید و سعی کنید سنگینی سرتان را با نفس هایتان از بین ببرید.



:: موضوعات مرتبط: طب سوزنی , بزرگ کردن سینه با پروتز سینه , بیماری لیپودما و درمان آن , ,
:: برچسب‌ها: سردرد , بیماری , دارو , مسکن , درمان , درمان طبیعی ,
:: بازدید از این مطلب : 524
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

برخی انگل ها اگرچه مضرند، اما به میزبان کمک می کنند تا با عفونت های مرگبارتری مقابله کنند

آیا دشمن دشمن من، دوست من است؟ عادلانه است بگوئیم که انگل ها در کل عوامل بدی برای میزبان خود هستند. بسیاری از آنها باعث بیماری و مرگ می شوند و ما انسان ها به هر قیمتی شده سعی می کنیم در دام عفونت ها نیفتیم. اما یافته حاکی از آن است که برخی انگل ها اگرچه در حالت انزوا مضرند، اما می توانند به میزبان کمک کنند تا با عفونت های مرگبارتری به مقابله بپردازند.


پی بردن به این که انگل ها چه زمانی برای بدن مفید واقع می شوند، می تواند ما را در چگونگی مدیریت بیماری های عفونت زا یاری برساند؛ متاسفانه در حال حاضر اطلاعات بسیار اندکی در خصوص این پدیده داریم. مطالعه جدید که در مجله Evolution Letters منتشر شد، به ما می گوید که انگل ها می توانند سازوکار های مختلفی را برای دفاع از میزبان خود در برابر سایر عفونت ها گسترش بدهند. این نتیجه بدان معناست که محافظت از میزبان باید در طبیعت عادی باشد.

 

این ضرب المثل «دشمن دشمن من دوست من است» برای مدت طولانی در میان جوامع انسانی رواج داشته است اما فقط در خصوص تعارضات میان انسان ها صدق نمی کند. جهان پر از نمونه هایی است که در آنها انگل ها تحت برخی شرایط مضر هستند و در شرایطی دیگر مفید واقع می شوند. باکتری هایی که در معده ما زندگی می کنند، می توانند هر از گاهی مشکل آفرین باشند اما آنها از اسکان میکروب های مضرتری مثل سالمونلا انتریکا که مسمومیت غذایی را در پی دارد، جلوگیری به عمل می آورد.

 

همچنین، باکتری هایی که حشرات را آلوده می کنند معمولا هزینه بر اند، اما از قابلیت محافظت در برابر عفونت های مرگبارتری برخوردارند. وقتی نوزاد حشره پروانه توسط یک مگس انگل دار دچار عفونت شود احتمال بقای بیشتری دارد تا اینکه یک ارگانیسم تک سلولی آن را مبتلا به یک عفونت سازد. انگل ها می توانند به طرق دیگری نیز به میزبان خود کمک کنند؛ برای مثال، با ایجاد بیماری های جدی تر در سایر گونه ها. این یکی از دلایل عمده ای است که توضیح می دهد چرا سنجاب های خاکستری به سرعت جایگزین سنجاب های قرمز در اکثر بخش های انگلیس شده اند. سنجاب های خاکستری حاملان ویروس سفلیس سنجاب اند و این ویروس برای سنجاب های قرمز یک عامل کشنده محسوب می شود و به ندرت به سنجاب های خاکستری صدمه می زند. بنابراین، برخی از گونه های باکتریایی در یک نوع نبرد زیستی شرکت می کنند و ویروس هایی را با خود حمل می نمایند.

 

این نمونه ها نشان می دهند که دچار عفونت شدن لزوما چیز بدی نیست و در واقع می تواند گاهی اوقات مفید واقع گردد. اما آنچه به ما نمی گویند، چگونگی و زمان تکامل آنها برای مفید بودن برای میزبان شان است. آزمایش های اخیر نشان داده اند که باکتری های نسبتا مضری که درون کرم های ذره بینی زندگی می کنند، می توانند در طی چند روز برای محافظت از میزبان خود در برابر یک عفونت مرگبار تکامل یابند. نتایج خیره کننده گویای آن است که باکتری ها می توانند توانایی محافظت از میزبان را در برابر سایر بیماری های عفونت زا در خود گسترش بدهند. هنوز اطلاعات بسیار ناچیزی درباره چگونگی و زمان وقوع چنین تکاملی موجود است. اگر یک پارازیت برای محافظت از میزبان خود درباره یک عفونت مرگبارتر تکامل یابد، آیا میتوان مدعی شد که دشمن به یک دوست تبدیل شده است؟

 

ما با استفاده از مدل سازی ریاضی به بررسی تکامل دو نوع محافظت از میزبان پرداختیم: مقاومت و تحمل. انگل هایی که مقاومت میزبان خود را در برابر عفونت ها به ارمغان می آورند، این احتمال را کاهش می دهند که گونه دومی خواهد توانست تا میزبان را آلوده سازد؛ مثلا زمانی که باکتری های موجود در معده از اسکان سایر میکروب ها یا باکتری ها جلوگیری کنند. در مقابل، انگل هایی که در افزایش تحمل میزبان به عفونت ها نقش دارند، ضرر ایجاد شده توسط گونه های دیگر را پس از اعمال عفونت کاهش می دهند؛ ظاهرا همین اتفاق در مورد ارگانیسم هایی تک سلولی ای صدق می کند که از نوزاد حشره پروانه در مقابل مگس های انگلی محافظت می کنند.

 

ما دریافتیم که هر دو نوع حفاظت یاد شده تحت طیف گسترده ای از شرایط، فرگشت می یابند، اگرچه انگل محافظتی شاید برای دفاع از میزبان منابع را از رشد و تولید مثل به سوی انحراف بکشد و خلل ایجاد کند. اما تفاوت های قابل توجهی میان دو نوع محافظت یاد شده وجود دارد. برای مثال، شیوه «مقاومت» معمولا اندازه جمعیت میزبان را افزایش می دهد اما شیوه «تحمل» می تواند اثری منفی داشته باشد زیرا شیوع کلی بیماری را افزایش می دهد.

 

این تفاوت ها نشان می دهند که ساز و کار محافظت برای تعیین اینکه آیا انگل محافظتی واقعا مفید است یا خیر، حیاتی است. ما می توانیم مدل سازی ریاضی را با آزمایش های مربوط به باکتری های تکامل یابنده ترکیب کنیم تا به سوالات شگفت انگیزی درباره چگونگی تکامل سایر گونه ها در واکنش به محافظت از میزبان پاسخ بگوئیم. پاسخگویی به این گونه سوالات می تواند به ما در یافتن راه های جدید درمان بیماری های عفونت زا کمک کند. نتایج تحقیقات ما نگرش ما را نسبت به یک پدیده زیستی خارق العاده که اطلاعات بسیار اندکی در موردش داریم بهبود می بخشد. با توجه به افزایش فزاینده نمونه های محافظت انگلی، پر واضح است که دشمن دشمن شما می تواند واقعا دوست شما باشد.



:: موضوعات مرتبط: نظرات مردم درباره لیپوماتیک , لیزر موهای زائید , لاغری سریع با رژیم غذائی , کرایولیپولیز , طب سوزنی , بزرگ کردن سینه با پروتز سینه , بیماری لیپودما و درمان آن , ,
:: برچسب‌ها: انگل , میزبان , عفونت , باکتری , مقاونت , حشرات آلوده ,
:: بازدید از این مطلب : 561
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

مزایای دستگاه های سانترال و تلفن های پاناسونیک

دستگاه های سانترال پاناسونیک در ظرفیت های مختلفی طراحی و تولید شده که می تواند هم برای دفتر های کوچک مورد استفاده قرار گیرد هم برای کارخانه های بزرگ.دستگاه های پر ظرفیت پاناسونیک مناسب برای شرکت های بزرگ و کارخانجات است که شامل مدل های KX-TDA100 / KX-TDA200 / KX-TDA600 / KX-TDE100 / KX-TDE200 / KX-TDE600 است.البته این روز ها دستگاه های سری NS که تحت شبکه هم هستند جای محصولات سری TDA  را گرفته است.

این دستگاه ها با اضافه کردن کارت های مختلف می توانند هم ظرفیت زیادی به شرکت ارائه دهد و هم امکانات مختلف و متنوع را در اختیار شرکت قرار دهد.

دستگاه های کم ظرفیت مناسب برای کسب و کار های کوچک است و قیمت پایین تری نسب به دستگاه های دیگر دارد و می تواند در حالت فول ظرفیت تا 24 داخلی و 8 خط شهری را پشتیبانی کند.این دستگاه ها شامل دو مدل KX-TES824 و KX-TEM824 است.

با استفاده از این دستگاه ها شما می توانید به راحتی تلفن های خود را مدیریت کنید ، صفر یا دو صفر را ببندید و محدودیت های دیگری را برای هر داخلی مشخص کنید. از مزایای تلفن سانترال ارتباط داخلی با دیگر اتاق های داخل سازمان است بدون هزینه تلفن که می تواند هم در هزینه ها صرفه جویی کند و هم هرج و مرج و بی نظمی را بین کارمندان کاهش داد.همه کارمندان برای هماهنگی کار هایشان می توانند با هم تماس تلفنی برقرار کنند.

مزیت دیگر آن این است که می توانید همزمان چند نفر را پشت خط نگهدارید ( هولد کنید ) یا اینکه هر خطی به اپراتور وصل شود و اپراتور انتقال بدهد به مسئول مرتبط برای پاسخ گویی.

منشی اتوماتیک مهمترین ویژگی این دستگاه ها است که به وسیله آن هر شخصی در هنگام تماس با شرکت پیغام واحد را می شنود، مثل واحد فروش عدد یک واحد حسابداری عدد دو و غیره .

از دیگر مزایای تلفن سانترال کنترل هر داخلی است که می توان برای کنترل هزینه تلفن  از تماس کارکنان شرکت به بیرون جلوگیری کرد.

سایر قابلیت هایی که می توان به آن اشاره کرد قابلیت نصب کارت نمایشگر شماره، واحد پذیرش تماس سه مرحله ای DISA ، پیج کردن اعضا، تخصیص زمان بندی برای ساعت ناهار اداره و ...

تلفن های سانترال دارای بیش از 400 کد می باشد که میتوانیم به هر حالتی که خواستیم دستگاه را تنظیم کنیم.

برند پاناسونیک یکی از شرکت های پیشتاز در تولید مراکز تلفن سانترال و همچنین تلفن های سانترال است.برای استفاده و همچنین برنامه ریزی مراکز سانترال استفاده از تلفن های سانترال امری ضروری است. پاناسونیک به خاطر ارائه سیستم های ارتباطی کارآمد و با کیفیت جایگاه بسیار مهمی در ادارات ،شرکت ها و اماکن تجاری کسب کرده است.

تلفن های سانترال برند پاناسونیک با کاربری آسان، طراحی شیک و کارایی فوق العاده می تواند پاسخگویی تمام نیازهای شما باشند . گوشی تلفن سانترال پاناسونیک ، تلفن های مد روز هستند که نیاز دفاتر شما را مرتفع می کنند.

این سیستم های تلفن سانترال قابلیت تنظیم برقراری ارتباط با داخلی ها توسط کلید های قابل برنامه ریزی و هم چنین تماس سریع بدون نیاز به شماره گیری را دارند .

تلفن های هایبرید یا دیجیتال تلفن های مخصوص برنامه ریزی و اپراتوری هستند که هر کدام برای دستگاه متناسب خود مورد استفاده قرار می گیرد و برنامه ریزی مرکز به وسیله آن ها صورت می گیرد.این تلفن ها با توجه به قابلیت ها و دکمه هایی که روی آن تعبیه شده معمولا برای مصارف مدیریتی و اپراتوری مورد استفاده قرار میگیرد . یعنی برای افرادی که با تلفن زیاد سر و کار دارند.برای سایر داخلی ها قرار دادن این تلفن ها نه ضروری است و نه صرفه اقتصادی دارد.

به طور کلی سه دسته از گوشی های تلفن را می توان بر روی مراکز تلفن پاناسونیک نصب و راه اندازی نماییم .

گوشی های تلفن آنالوگ و یا معمولی که کارایی آنها از تلفن های استاندارد سیستم سانترال پایین تر بوده و کلیه قابلیت های سیستم از طریق کد انجام می پذیرد. این نوع از گوشی های تلفن در صورت پشتیبانی از نمایشگر شماره در صورتی که مرکز تلفن سانترال نیز قابلیت نمایشگر را دارا باشد شماره مخاطب را نمایش میدهد

گوشی های تلفن سانترال  این نوع از تلفن ها قیمت بالاتری از گوشی های تلفن معمولی داشته و دارای عملکرد بالاتری نیز می باشند.

گوشی های تلفن تحت شبکه که دارای دو نوع استاندارد پاناسونیک و استاندارد جهانی SIP می باشند . گوشی های استاندارد پاناسونیک تنها بر روی مراکز تلفن سانترال پاناسونیک کار کرده و از گوشی های SIP می توان بر روی سایر مراکز نیز استفاده نمود . در صورت پشتیبانی مرکز تلفن سانترال از پروتکل SIP می توان گوشی سایر برندها را نیز بر روی مرکز نصب نمود.

در گذشته های دور راه های ارتباط از راه دور بسیار ابتدایی بودند.از این راه ها می توان به ارتباط از طریق دود آتش بین سرخپوستان اشاره کرد.

اما با گذشت زمان این راه ها پیشرفته تر شد و با تلگراف و نامه ادامه پیدا کرد.عصر حاضر را می توان عصر اختراعات تکنولوژی نامید. بطوریکه می توان این ادعا را داشت که اختراعاتی که در یک قرن اخیر ثبت شده اند به اندازه کل اختراعات بشر در گذشته می باشد. تلفن یکی از مهمترین اختراعات بشر است .نخستین تلفن توسط الکساندر گراهام بل اختراع شد. تلفن، بعد از اختراع کامل توسط بل به سرعت اشاعه یافت و سیم‌های آن از شهری به شهر دیگر کشیده شد.

تلفن ارتباط سریع و فوری از راه دور را میان نقاطی که می‌توانند سیم‌کشی بشوند، ممکن ساخت.اما این پایان راه نبود و تلفن ها امروزه علاوه بر ارتباط قابلیت های دیگری نیز برای ما به همراه دارند.

امروزه برای برخی کسب و کار ها تلفن از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است و مشتریان به ندرت برای برخی خرید های خود به صورت حضوری مراجعه می کنند.

اگر شما هم از آن دسته کسب و کارهایی هستید که تلفن برایتان ضروری است حتما با مشکلاتی که خطوط شهری تلفن دارند مانند اشغالی خط و غیره برخورد کرده اید.

در ابتدا اگر تعداد کارمندان زیادی دارید که مشتریان با آن ها در ارتباط هستند شما باید برای آن ها تلفن هایی مجزا در نظر بگیرید. این مسئله خود مشکلاتی را در بر دارد که مدیریت کردن هر کدام از تلفن ها و خطوط سخت است و ممکن است با مشکل اشغالی خطوط مواجه شوید.

اگر مشتری چندین بار با تلفن شرکت شما تماس بگیرد و تلفن اشغال باشد مشخص است که خسته شده و با تلفن شرکت رقیب شما تماس خواهد گرفت.با بیشتر کردن تعداد خطوط تا حدودی می توان این مشکل را حل کرد. اما همانطور که می دانید تعداد خطوطی که مخابرات برای هر ملک ارائه می دهد محدودیت دارد و نمی توان تعداد زیادی خط تلفن شهری تهیه کرد.

علاوه بر آن برای مشتری سخت است که هر خط مربوط به کدام شخص در شرکت است و باعث سردرگمی هرچه بیشتر مشتریان خواهد شد.

سانترال به منظور ایجاد یک شبکه خصوصی در یک شرکت مورد استفاده قرار میگیرد که در آن با به اشتراک گذاشتن تعدادی از خطوط شهری امکان استفاده برای تمام داخلی ها همراه با تنظیم امکانات و محدودیت ها به وجود خواهد آمد.

به زبان ساده تر شما با استفاده از دستگاه سانترال می توانید با داشتن تعدادی خط شهری تعداد بیشتری داخلی را در داخل شرکت داشته باشید.

با توجه به مکانیسم دستگاه سانترال تعدادی خط شهری وارد این دستگاه شده و تعدادی داخلی نیز در خروجی به شرکت ارائه می دهد که البته این تعداد بستگی به ظرفیت دستگاه سانترال دارد.

برند پاناسونیک یکی از اولین شرکت هایی است که اقدام به تولید مراکز تلفن سانترال و همچنین تلفن های سانترال کرده است. برای استفاده و همچنین برنامه ریزی مراکز سانترال استفاده از تلفن های سانترال امری ضروری است. پاناسونیک به خاطر ارائه سیستم های ارتباطی کارآمد و با کیفیت جایگاه بسیار مهمی در ادارات ،شرکت ها و اماکن تجاری کسب کرده است.

 مزیت دستگاه های تولید شرکت پاناسونیک نسبت به سایر تولیدات این حوزه در ابتدا قیمت مقرون به صرفه آن است و می توان گفت خوش قیمت ترین مراکز تلفن متعلق به پاناسونیک و مزیت دیگر قابلیت های بی شمار و منحصر به فرد این دستگاه ها است که آن را در بین سایر برند ها برجسته میکند.

 این برند در سال ۱۹۱۸ در ژاپن تاسیس شد و در سال  ۲۰۱۲ به‌ عنوان چهارمین تولیدکننده تلویزیون در جهان شناخته شد. شرکت پاناسونیک هم ‌اکنون در عرصه تولید محصولات الکتریکی و الکترونیکی برای کاربردهای خانگی، تجاری و صنعتی فعالیت می‌کند.

دستگاه های سانترال پاناسونیک یکی از بهترین ها و البته شناخته شده ترین دستگاه های مخابراتی دز ایران و جهان می باشد.

امکانات بالقوه دستگاه  و تلفن سانترال شرکت ها و حتی فروشگاه ها و ادارات دولتی را ملزم به استفاده از این دستگاه می کند.

دستگاه های کم ظرفیت این برند مناسب برای کسب و کار های کوچک تا متوسط است.

این دستگاه ها شامل دو مدل KX-TES824 و KX-TEM824 است و از ظرفیت 3 به 8 شروع می شود و به وسیله کارت های ارتقای 3 به 8 و 2 به 8 تا ظرفیت ۲۴ خط داخلی و ۸ خط شهری قابل افزایش هستند.این دستگاه ها با توجه به امکانات و ویژگی های بسیار متنوع خود می توانند گزینه بسیار خوبی برای سامان دهی به تماس های ورودی و داخلی و حتی کنترل آنها باشند. دستگاه های کم ظرفیت پاناسونیک برخلاف قیمت بسیار مناسب و پایینی که دارند بخش بزرگی از امکانات دستگاه های پیشرفته موجود در بازار را فراهم میکنند و قابلیت این را دارند که آنها را نسبت به محیط کار و نیاز اختصاصی شما برنامه ریزی کرد تا نهایت بهره را از این دستگاه ببرید.

دستگاه های پر ظرفیت پاناسونیک مناسب برای شرکت های بزرگ و کارخانجات است که شامل مدل های KX-TDA100 / KX-TDA200 / KX-TDA600 / KX-TDE100 / KX-TDE200 / KX-TDE600 است. ظرفیت این دستگاه‌ها با توجه به کارت‌های انتخاب شده از سوی مشتریان تعیین می‌شود. این نوع دستگاه‌های سانترال که بیشتر در سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ کاربرد دارد، برای برقراری ارتباط بهتر از سیستم دیجیتال استفاده می‌کند .

البته این روز ها دستگاه های سری NS که تحت شبکه هم هستند از محبوبیت زیادی در بین کاربران برخوردارند. این دستگاه با قابلیت تحت شبکه بودن می تواند با دستگاه های دیگر مانند خودش ارتباط برقرار کند. بدین صورت که بدون گرفتن شماره شهری و یا بین شهری، با شماره گیری داخلی مورد نظر، با یک دستگاه دیگر در یک مجموعه دیگر ارتباط برقرار کند.

 یکی از مهم ترین مزایای دستگاه های تحت شبکه، کم هزینه بودن ارتباط بین دو مجموعه می باشد. این دستگاه برای شرکت و مجموعه هایی مناسب است که چند شرکت و یا چند شعبه دارند که کاربران هر مجموعه می خواهند با کاربران مجموعه دیگر در هر زمان ارتباط داشته باشند.

از مزایای این دستگاه ها می توان موارد زیر را نام برد :

محدودیت تماس

 بستن صفر و شماره شهرستان

 تایمر گذاشتن

عدم دسترسی به خط شهری جهت برقراری تماس

برنامه ریزی آسان، تعمیر و نگهداری راحت

محدودیت زمان تماس

پشتیبانی یک اپراتور از چندین خط شهری

امکان استفاده از اپراتور گویا (DISA)

قفل الکترونیکی خط داخلی

مدیریت هزینه

پیام انتظار

آیفون، درب باز کن و زنگ درب

حالت روز/ شب / ناهار

پیغام گیر



:: موضوعات مرتبط: طب سوزنی , لیپوساکشن ساق پا , پیلینگ شیمیایی , جراحی بینی ثانویه , لاغری و تناسب اندام , ,
:: برچسب‌ها: panasonic , مدل KX-TES824 , KX-TEM824 , دستگاه‌های سانترال , اپراتور گویا ,
:: بازدید از این مطلب : 1111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 آبان 1392 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد