نوشته شده توسط : امین

افرادی که قصد انجام جراحی زیبایی را دارند؛ بایستی قبل از عمل مشاوره های لازم و بررسی های لازم را انجام دهند.

این نکات عبارتند از:

-پیدا کردن یک جراح معتبر و بررسی اعتبار وی.
-پس از مشورت با جراح، تصمیم نهایی خود را بگیرید و در مورد ابهامات خود با جراح تان صحبت کنید تا کاملا متقاعد شوید.
- اطلاعات کامل در مورد روش جراحی ای که قرار است برای تان انجام شود بدست آورید و تمام مزایا و معایب آن روش را قبل از عمل بررسی کنید .
برای مثال، از خطرات و محدودیت های عمل آگاه باشید و آگاهانه دست به جراحی بزنید.

-زمان مناسب برای انجام عمل را انتخاب کنید.
به عنوان مثال، زمانی که در رویداد های استرس زای زندگی تان نباشید مثل تغییر شغل، سوگواری، اسباب کشی و...

- برای انجام عمل زیاد سفر نکنید. اگر سفرهای تان ضروری است تمام مقدمات و امور لازم را از قبل تدارک ببینید. به ویژه اگر برای جراحی در خارج از کشور سفر می کنید.

-این را بدانید که هر روش جراحی خطر و عوارض خود را دارد.

توصیه می کنیم در صورت داشتن هر یک از نشانه های زیر بعد از عمل زیبایی با جراح تان تماس بگیرید و به وی مراجعه کنید:

درد غیرعادی
اختلالات بینایی
پوست سفید در نزدیکی محل تزریق
علائم سکته مغزی

اگر جراحی زیبایی ای انجام دادید؛ لازم است از یکی از عزیزان و نزدیکان تان برای مراقبت های بعد از عمل کمک بگیرید.
استراحت کافی و رعایت دستورالعمل های پزشکی بعد از عمل؛ در دستیابی به نتیجه ی مورد نظر بسیار موثر است

 

انواع جراحی زیبایی صورت
انواع جراحی زیبایی صورت : اهمیت به فاکتورهای زیبایی امروزه از جایگاه ویژه ای در میان افراد جامعه پیدا کرده است و در این میان دیگر جراحی فقط به منظور درمان مشکلات اورژانسی پزشکی انجام نمی شود. جراحی های زیبایی به خوبی جای خود را در میان انواع جراحی باز کرده است. اجزای زیبایی پذیر صورت شامل جراحی فک ، گونه ، چانه ، لب و غیره می باشند.

هدف از جراحی زیبایی صورت چیست؟
جراحی زیبایی صورت با هدف جوانسازی و رفع ایرادات موجود در آن انجام می شود؛اما افرادی که اقدام به جراحی زیبایی می کنند باید دید واقع بینانه ای از نتیجه جراحی زیبایی داشته باشند.

گاهی برای جراحی زیبایی صورت با توجه به تشخیص جراح لازم است از روش های دیگر درمانی به طور مشترک ، ترکیب شده و انجام شود.

انواع جراحی زیبایی صورت :
در این بخش قصد داریم درباره انواع جراحی زیبایی صورت به طور کامل توضیح دهیم :

جراحی فک :
افرادی که برای جراحی فک مراجعه می کنند، مشکلات ذیل را دارا هستند:

اوپن بایت بودن فکین (نرسیدن دندان ها به هم)
عقب رفتگی فک بالا یا پایین
زیاده دیده شدن لثه ها
تومور یا آسیب موثر بر فک
و سایر مشکلات
این مشکلات باعث ظاهر نامناسب افراد می شود و موجب می شود به جراح فک برای جراحی فکین مراجعه کنند.قابل ذکر است جراحی فک معمولا با ارتودنسی همراه می باشد، چرا که ارتودنسی قبل از جراحی فک باعث می شود، دندان ها به صورت مرتب بر روی هم قرار گیرند و در هنگام جراحی فک ، جراح فک به راحتی بتواند موقعیت صحیح فکین را تشخیص دهد.

به جراحی فک همراه با ارتودنسی ، ارتوسرجری گفته می شود.

پس از انجام ارتودنسی و جراحی فک برای تثبیت موقعیت دندان ها و فکین در این رابطه جدید ادامه ارتودنسی انجام می شود.

افرادی که قصد انجام جراحی فک دارند، بهتر است، اقدامات قبل و مراقبت های بعد از ارتوسرجری را بدانند و آن ها را رعایت کنند تا به نتیجه ایده آل از جراحی فک برسند.

نتایجی که بعد از جراحی ارتوسرجری ( جراحی فک ) حاصل می شود عبارت است از :
بهبود عملکرد دندان ها
توازن ظاهر صورت
بهبود اختلالات فانکشنال


جراحی چانه :
زمانی که از نیمرخ به چهره افراد نگاه می شود، باید برجستگی لب پایین و چانه در یک راستا قرار گیرند، در صورتی که چانه جلوتر یا عقب تر باشد، نیاز به جراحی چانه می باشد تا زیبایی خود را دو چندان کند.

در این نوع جراحی ، چانه یا کوچک تر می شود یا بزرگ تر ؛ برای بزرگ تر کردن چانه از پروتز یا جراحی ژنیوپلاستی استفاده می شود.

در بزرگ کردن چانه، استخوان ها برش داده شده و تغییر شکل ایجاد می شود و به مرور زمان استخوان های برش خورده بهبود می یابد.

کوچک کردن چانه با ایجاد یک برش کوچک در زیر چانه یا در دهان باعث تغییر سایز چانه می شود.

در برخی از افراد که چانه بزرگی دارند ممکن است بعد از کوچک شدن چانه ، پوست دچار افتادگی شود که جراح برای کاهش آن از صفحات مخصوص یا پیچ برای ثابت نگه داشتن استخوان چانه استفاده می کند و تا زمان بهبودی کامل این صفحات و پیچ در چانه باقی می ماند.

جراحی گونه :
جراحی گونه یکی دیگر از انواع جراحی زیبایی صورت است که با هدف بهبود ظاهر گونه و برجسته کردن آن انجام می شود.

افرادی که برای جراحی گونه مراجعه می کنند یا افراد جوانی هستند که دچار ضعف استخوان گونه هستند یا افراد میانسالی که با گذشت زمان گونه آن ها تحلیل رفته است.

در این افراد از گونه گذاری با تزریق چربی ، تزریق ژل و جراحی استخوان گونه انجام می شود.

جراحی لب :
جراحی زیبایی لب با هدف برجسته کردن و قلوه ای کردن لب ها انجام می شود.این جراحی زیبایی در بیمارستان یا مطب مجهز انجام می شود و حدود 90 دقیقه طول می کشد.

البته برای زیبا و جذاب کردن لب ها روش های دیگری مانند : تزریق ژل ، تزریق چربی نیز وجود دارد.

قسمت های بحث شده فوق، اجزای اصلی زیبایی های صورت را تشکیل می دهند. در اینجا لازم می دانیم به مزایای اصلی این نوع جراحی ها نیز اشاره ای داشته باشیم.

انواع جراحی زیبایی صورت چه مزایایی دارد:
انواع جراحی زیبایی صورت سبب زیباتر شدن چهره افراد می شود.

اعتماد به نفس و عزت نفس افراد افزایش می یابد.



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , لیفت صورت , لیپوماتیک , پروتز سینه , جراحی فک , تزریق بوتاکس و ژل , ماساژ درمانی , جوان سازی پوست با رادیو فرکانسی , لیزر موهای زائید , تزریق چربی , میکرودرم ابریژن برای جوان سازی پوست , طب سوزنی , بزرگ کردن سینه با پروتز سینه , افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک , لاغری و پیکر تراشی , ابدومینوپلاستی , لیپوساکشن ساق پا , لیپوساکشن مردان , لیپولیز لیزری , جوان سازی , بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: جراحی زیبایی صورت مردان , جراحی پلاستیک پوست صورت , هزینه جراحی پلاستیک صورت , عمل زیبایی صورت در ایران , عمل های زیبایی چشم , نام انواع جراحی ها , هزینه عمل کشیدن پوست صورت , ,
:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

جراحی زیبایی نوعی جراحی پلاستیک است که با هدف بهبود ظاهر فرد انجام می شود. اما در مورد انجام جراحی زیبایی بایستی دقت و وسواس کافی به خرج دهید.
در سال های اخیر جراحی زیبایی در تمام جهان، محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است.
کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده است و عمل های زیبایی زیادی هرروزه، برای قسمت های مختلف صورت و پیکر در کشورمان در حال انجام است.
اما انتخاب نوع عمل جراحی مورد نیاز فرد، باید با دقت و با مشورت با جراح زبده ای انجام شود.
نتایج روش های جراحی نیز متفاوت است ، برخی موقت هستند ولی اغلب به صورت دائمی باقی می مانند.
بنابراین بسیار مهم است که جراحی تان توسط یک متخصص با تجربه انجام شود.
فرایند عمل به این صورت است که ؛ قبل از انجام جراحی زیبایی، با جراح تان مشاوره خواهید داشت و بررسی های پزشکی لازم در خصوص تان انجام می شود. اگر منع جسمی و پزشکی برای انجام عمل نداشته باشید؛ جراح تان با انجام جراحی موافقت می کند.
بخش مهمی از جراحی پلاستیک، جراحی بازسازی و ترمیمی می باشد.
افرادی که در اثر عوامل مختلف مثل حادثه و ... آسیب می بینند و بخشی از زیبایی خود را از دست می دهند به کمک جراحی پلاستیک و زیبایی می توانند اعتماد به نفس از دست رفته شان را بازیابند.

جراحی ژنیکوماستی

در این روش از لیپولیز یا لیپوماتیک استفاده می شود که این دستگاه ها به صورت کاملا موضعی و با بی حسی سینه ها قابل انجام است ، لیپوماتیک یا لیپولیز سینه چربی های اضافی ناحیه سینه ی اقایان را بیرون کشیده و باعث کاهش سایز آن می شود .

دقت داشته باشید که لیزر لیپولیز یا لیپوساکشن اولتراسونیک بدون هیچ گونه برش جراحی انجام می شود و در واقع جای بخیه و جراحی برروی بدن باقی نمی ماند . این روش که با ورود میله ای فلزی بسیار نازک به بافت سینه باعث ساکشن سینه می شود و در نهایت منجر به کاهش سایز در طول یک جلسه خواهد شد .فرد بعد از کوچک شدن سینه ها احساس بهتری داشته و اعتماد به نفس وی افزایش می یابد ، همچنین زیبایی ظاهری و تناسب اندام در این جراحی به خوبی محسوس می باشد .
افراد مناسب برای جراحی ژنیکوماستی
مردانی که دچار تورم در سینه هستند
مردانی که سایز سینه ی آنها بزرگ است
مردانی که دچار چاقی موضعی در سینه ها شده اند
افرادی که سینه های آنها افتاده است و ظاهر نا خوشایندی دارد .
نوجوانانی که از درد در ناحیه سینه و یا بزرگی سینه رنج می برند
دوره ی نقاهت
دوره ی نقاهت در کوچک کردن سینه ی آقایان بسیار کوتاه بوده و بیمار بعد از جراحی می تواند به منزل بازگردد ، کبودی و تورم جزئی بعد از جراحی دیده می شود که بعد از مدت بسیار کوتاهی از بین می رود.
ژنیکوماستی یا بزرگ شدن بیش از حد پستان در مردان می تواند نشانه ای از چاقی یا عدم تعادل غدد درون ریز باشد. در حالت کلی این بیماری بیشتر ناشی از رشد بافت غددی است تا افزایش بافت چربی در زیر پستان ناشی از چاقی. ژنیکوماستی در سنین نوجوانی (بین 13 تا 19 سالگی) بسیار رایج است و باعث آشفتگی بسیاری از نوجوانان می شود. احتمال بروز چنین عارضه ای در سینه مردان در سنین بزرگسالی بسیار کمتر از دورۀ نوجوانی است. زمانی که تغییرات هورمونی در دورۀ نوجوانی دچار اختلاال شوند می توان انتظاز بروز ژنیکوماستی را در آقایان انتظار داشت. به عبارت دیگر عدم تعادل در هورمون استروژن (زنانه) و تستوسترون (مردانه) در مردان ممکن است سبب بزرگ شدن غیرعادی سینه های آنها شوند. در این حالت هورمون مخالف یا استروژن که در شرایط عادی به مقدار بسیار کمتری از هورمون مردانه یا تستوسترون در مردان وجود دارد، بشتر می شود و می توان منجر به ژنیکوماستی شود. در برخی موارد افزایش غدد چربی در قفسۀ سینۀ مردان باعث می شود تا سینۀ آنها بزرگتر به نظر رسد که اصطلاحا به آن ژنیکوماستی کاذب گفته می شود.
عوامل متعددی می توانند زمینه ساز عدم تعادل هورمونی و در نتیجه بروز ژنیکوماستی در افراد شوند. مصرف برخی از داروها می توانند منجر به بزرگی سینۀ آقایان شوند. داروهایی همچون کتوکونازول (نیزورال) برای عفونت قارچی، فیناستراید (پروسکار) و داناستراید (اودارت) برای بزرگی پروستات، دیگوکسین (لانوکسین) برای بیماری قلبی، اسپرونولاکتین (آلداکتون)، سایمتیدین بلوک‌کننده اسید معده در بوز این عارضه می توانن نقش مهمی داشته باشند. مصرف برخی از داروهای مخدر همچون آمفتامین یا مواد مخدری همچون هیروئین و ماری جوانا نیز می توانند سبب بروز این بیماری شوند. کارکرد نامناسب کبد و بیماری های کبدی نیز می توانند در بروز این عارضه نقش داشته باشند. مصرف الکل که خود باعث بروز بیماری کبدی می شود نیز می تواند یکی دیگر از عواملی باشد که منجر به ژنیکوماستی می شود. برخی دیگر از عوامل این عارضه عبارتند از: سالمندی، شیمی درمانی برای سرطان، نارسایی کلیه و دیالیز، درمان هورمونی سرطان پروستات، پرتودرمانی برای تومورهای بیضه و .... .
در مورد نوجوانان باید گفت که در بسیاری از موارد گذشت زمان سبب رفع عارضه بزرگی سینه در آنها می شود. در چنین شرایطی افراد معمولا نیازی به گرفتن آزمایش یا مصرف دارو ندارند و بعد از دو یا سه سال حالت عادی سینه های خود را به دست خواهند آورد. اما زمانی که این عارضه در مردان جوان بروز می کند نیاز به گرفتن آزمایش جهت مشخص کردن بروز آن خواهد بود؛ در برخی از موارد بیماری هایی باعث بزرگ شدن سینۀ آقایان می شوند که با آزمایش قابل تشخیص هستند. در موارد نادری، درمان‌های دارویی برای ژنیکوماستی استفاده می‌شوند، مخصوصا اگر درد و حساسیت وجود داشته باشد. درمان دارویی ممکن است بتواند بافت اضافی پستان را برطرف کند. گاهی برای از بین بردن بافت اضافی، جراحی انجام می‌شود.اگر علت بزرگ شدن پستانها، بیماری یا تومور باشد، علت اصلی باید درمان شود.



:: موضوعات مرتبط: لیفت صورت , لیپوماتیک , پروتز سینه , جراحی فک , جراحی گوش , نظرات مردم درباره لیپوماتیک , لیفت با نخ , لاغری موضعی با کویتیشن , ماساژ درمانی , جوان سازی پوست با رادیو فرکانسی , لیزر موهای زائید , تزریق چربی , کرایولیپولیز , میکرودرم ابریژن برای جوان سازی پوست , طب سوزنی , بزرگ کردن سینه با پروتز سینه , لیپوماتیک کاهش سینه , شکم آبجو چیست؟ , مراقبت های قبل از لیپوماتیک , جراحی پلک , لیپولیز لیزری , ,
:: برچسب‌ها: فیلم جراحی ژنیکوماستی , جراحی ژنیکوماستی بدون بیهوشی , بهترین جراح ژنیکوماستی , من عمل ژنیکوماستی انجام دادم , عمل ژنیکوماستی با بیمه , جراحی ژنیکوماستی مردان , ژنیکوماستی اپارات , درمان ژنیکوماستی با ورزش , ,
:: بازدید از این مطلب : 986
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین



در این مطلب قصد داریم به معرفی ۱۰ فناوری جدید برتری بپردازیم که طبق پیش بینی محققان دانشگاه MIT آمریکا، در سال جاری و سال های پس از آن فراگیر خواهند شد. در ادامه با ما همراه باشید.

کلیک – فناوری های مرتبط با کاشت وسایل مختلف در مغز و کامپیوترهای کوانتومی از جمله فناوری هایی هستند که در سال ۲۰۱۷ مردم را شگفت زده کرده اند؛ اما این فناوری ها تنها فناوری هایی نیستند که در سال ۲۰۱۷ شگفتی آفرین شده اند. در این مطلب قصد داریم به معرفی ۱۰ فناوری برتر جدیدی بپردازیم که از نظر محققان دانشگاه MIT آمزیکا در سال جاری فراگیر خواهند شد.

هوش مصنوعی با قابلیت یادگیری همانند انسان

در صدر این لیست هوش مصنوعی جدیدی قرار دارد که رفتار آن تقویت شده است.

هوش مصنوعی این قابلیت را دارد که در یک بازی پیچیده مانند بازی Go مهارت پیدا کند و حتی یک فرد ماهر در این بازی را نیز شکست دهد. همچنین هوش مصنوعی این توانایی را دارد که خودروهای بدون راننده را در ترافیک خودروها هدایت کند.

این فناوری بر اساس تقویت میزان یادگیری ایجاد شده است و قدمت این کار به بیش از ۱۰۰ سال پیش باز می گردد. حدود یک قرن پیش روانشناسی به نام ادوارد ثروندایک، به گربه ها یاد داد که چگونه از یک جعبه با در کلون دار، با روش آزمایش و خطا فرار کنند. این رفتار ابتدا با یک پاداش (غذا) در گربه ها ایجاد شد و سپس به یک رفتار تثبیت شده در آن ها تبدیل شد.

دوربین های ۳۶۰

بشر می تواند دنیا را به صورت ۳۶۰ درجه تجربه کند و هم اکنون دوربین های متداول هم از این قابلیت برخوردار هستند.

زمانی ساخت یک سیستم با قابلیت ایجاد تصویر ۳۶۰ درجه از دنیای اطراف، هزاران دلار هزینه داشت؛ اما هم اکنون امکان تصویربرداری ۳۶۰ درجه با صرف هزینه ای کمتر از ۵۰۰ دلار ممکن شده است.

البته تصویربرداری ۳۶۰ درجه باید به گونه ای باشد که برای افراد کسل کننده نباشد و قابلیت های جالبی داشته باشد؛ به عنوان مثال خبرنگاران می توانند برای مستندسازی اخبار، از دوربین های ارزان قیمت ۳۶۰ درجه استفاده کنند؛ مثلا خبرنگاران روزنامه New York Times با ضبط یک ویدیوی ۳۶۰ درجه، ویرانگری های داعش در کشور سوریه را به تصویر کشیدند.

ژن درمانی برای درمان اختلالات موروثی

این فناوری برای کودکی که دچار اختلال نقص ایمنی بود و والدین او که مجبور به استفاده از ماسک و جوشاندن اسباب بازی های فرزند خود بودند، بهترین فناوری ممکن بود.

در ابتدا تصور می شد که پیوند مغز استخوان بهترین روش درمانی برای مقابله با بیماری این کودک است؛ اما بعدها محققان دریافتند که با ژن درمانی و جایگزینی ژنی که باعث تخریب سیستم دفاعی بدن این کودک شده بود، می توانند او را درمان کنند. این روش درمانی برای این کودک جواب داد و او کاملا درمان شد.

سلول های خورشیدی با کارایی مضاعف

این سلول های خورشیدی که اصطلاحا سلول های خورشیدی داغ نامیده شده اند، می توانند گرمای خورشید را به اشعه های متمرکز شده نور تبدیل کنند. این پانل ها می توانند جایگزین پانل های فتوولتاییک متداول (پانل هایی برای تولید مستقیم برق از انرژی خورشیدی) شوند و کارایی این پانل های جدید، نیز دو برابر پانل های مذکور است. با استفاده از این پانل ها می توان انرژی رایگان خورشیدی را ذخیره کرد و در شب از آن استفاده کرد.

طرحی از انواع سلول های انسان

این طرح می تواند یک مدل جدید پیچیده از زیست شناسی را ارائه دهد و می تواند به روند تحقیقات در رابطه با داروهای مختلف سرعت ببخشد. دانشمندان تخمین زده اند که در حدود ۳۰۰ نوع سلول متفاوت در بدن انسان وجود دارد؛ اما بی تردید تنوع سلول های بدن انسان، بیش از این میزان است.

این طرح امکان کشف نوع جدیدی از سلول ها را فراهم می کند و روند انجام آزمایشات مختلف در مورد داروها را تسریع می کند.

کامیون های بدون راننده و خودران

حتما تاکنون اخبار زیادی در مورد خودروهای خودران خوانده اید و یا شنیده اید، جالب است بدانید که کامیون های آینده نیز به فناوری هدایت خودکار مجهز خواهند شد تا زمانی که راننده هوشیاری لازم را ندارد، سیستم هدایت خودکار، فرمان کامیون را در دست بگیرد.

همچنین این فناوری می تواند برای هدایت گروهی از کامیون ها که پشت سر هم حرکت می کنند، به کار گرفته شود تا هم در مصرف سوخت آن ها صرفه جویی شود و هم مقاومت آن ها در برابر باد کمتر شود.

پرداخت وجه با استفاده از فناوری تشخیص چهره

شما در حال حاضر می توانید با یک تلنگر به ساعت هوشمند اپل واچ، وجه مورد نظر را در فروشگاه های استارباکس (Starbucks) آمریکا بپردازید؛ اما روش پرداختی جدیدی با استفاده از فناوری تشخیص چهره، نیز قرار است راه اندازی شود. این فناوری برای به کارگیری در معاملات و یا سایر امور روزانه، به اندازه کافی دقیق است.

مسئولان موتور جستجوی Baidu که محبوب ترین موتور جستجو در کشور چین است، در حال کار کردن بر روی سیستمی هستند که امکان خرید بلیط قطار از طریق اسکن چهره را فراهم می کند.

کامپیوترهای کوانتومی

نمی توان توضیح ساده ای در مورد کامپیوترهای کوانتومی ارائه داد؛ فقط می توان گفت در این کامپیوترها از ذرات کوانتوم استفاده شده است و برخی از محاسبات واقعاً پیچیده را می توانند بسیار سریع تر از کامپیوترهای قدیمی انجام دهند.

درمان افراد معلول

در یک آزمایش یک میمون که پای چپش دچار مشکل شده بود و توان حرکت نداشت، به وسیله دستگاه های الکترونیکی که توسط انسان ساخته شده بود، درمان شد و توان حرکتی خود را پیدا کرد. اساسا این دستگاه های الکترونیکی سیستم عصبی را پای پس می کنند و آسیب وارد شده به آن را برطرف می کنند؛ بنابراین امید به درمان افراد معلول در آینده تقویت خواهد شد.

بات نت اشیا

این فناوری، فناوری خوبی نیست. بان نت ها می توانند به عنوان بدافزارهایی به کار گرفته شوند که کنترل وبکم ها، دوربین های امنیتی و سایر دستگاه های متصل به اینترنت را در دست می گیرند و با این کار باعث ایجاد اختلال در اینترنت می شوند.

بات نت ها با استفاده از یک نرم افزار می توانند باعث اختلال بیشتر و بیشتر در شبکه اینترنت شوند و توقف فعالیت آن ها هم کار دشواری است.



:: موضوعات مرتبط: نظرات مردم درباره لیپوماتیک , لیزر موهای زائید , لاغری سریع با رژیم غذائی , کرایولیپولیز , طب سوزنی , بزرگ کردن سینه با پروتز سینه , مراقبت های قبل از لیپوماتیک , لیپوساکشن مردان , پیلینگ شیمیایی , بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: فناوری , نوین , محقق , کامپیوتر , کوانتومی , مغز , یادگیری ,
:: بازدید از این مطلب : 714
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین


در اوان بارداري تولد نوزاد، بايد زن باردار خود را چنانكه لازم و مناسب حال است مراعات كند.

توصیه های دوران بارداری :در اوان بارداري تولدنوزاد، بايد زن بار دار خود را چنانكه لازم و مناسب حال است مراعات كند. ما در ا ين باره دستوراتي مي دهيم كه هر زني در حالت بارداري، آن را كاملا اجرا كند بهره بيند و با مشكلات غيرمنتظره روبرو نمي شود :

1. در سراسر دوران بارداري بايد شكمشان نرم باشد و از يبوست بپرهيزند

2. اگر يبوست شديد داشتند شير خِشت (نوعي صمغ گياهي با خاصيت ملين)

 و امثال آن بخورند تا لينت يابند

3. ورزش نه شديد و نه بسيار ناچيز بلكه ورزش با شدت متوسط بكنند

4. به آرامي پياده روي نمايند اما آن هم نه بيش از اندازه كه به افراط

5. نبايد به هيچ وجه حركات بسيار شديد بكنند و نبايد از جايي به جايي بپرند

6. بايد از ضربت خوردن و بر زمين افتادن برحذر باشند

7. از پرخوري و عصبانيت، بپرهيزند

8. بايد كوشش كنند كه اندوهگين نباشند و بسيار غم نخورند . خلاصه از هرچه سبب سقط جنين مي شود بايد بپرهيزند. به ويژه در ماه اول حاملگي تا مدت بيست روز و مخصوصا در هفته اول باردار شدن به مدت سه روز بايد از مراعات اين دستورات غافل نباشند و از هرچه بچه را تكان مي دهد دوري جويند و هرچه را كه در باره نگهداري جنين نوشته ايم مو به مو اجرا كنند.

9. از سردنده هاي نزديك شكم به پايين خود را با پارچه اي نرم پشمي بپوشانند

10. غذايشان نان خوب و برشته با شورباهاي ساده و شورباهاي زيره اي باشد

11. نبايد هيچ تند مزه اي ياتلخ مزه اي رابخورند".


توصیه های پس از زایمان :

"همين كه مادر نوزاد را به دنيا آورد بايد خود را بپوشد كه سرما نخورد، كوشش كند خون كافي بيرون دهد و غذاي خوب و مناسب حال بخورد . نبايد به طور ناگهاني به غذاهاي پرمايه و ديرهضم هجوم آورد . مبادا زياده از حد لازم گرمي به درونش راه يابد و نيروي تغييردهنده كبد را ناتوان كند و تشنگي زياد بر او دست يابد.

خونريزي ايام بعد از زايمان، حركت ها و نوبت هايي دارد . در وهله اول تشويش و درد همراه دارد . اگر خون زايچگي از بيست روز گذشت و تا بيست و چهار روز فروكش نكرد يا بعد از فروكش كردن باز برگشت، معلوم مي شود که حالت غيرطبيعي است، كه حتما بايد مادر، خود را پاكسازي كند.


بارداری از دیدگاه طب سنتی و اسلامی

ابتدا بايد طبع و مزاج زن و مرد را به اعتدال نزديك كرد كه ايجاد اين اعتدال حداقل شش ماه طول مي كشد. به زوج هاي جوان توصيه مي كنيم قبل از اقدام به بارداري مشاوره اي با پزشك حاذق طب سنتي داشته باشند تا با دستورات غذايي و شيوه هاي درماني ديگر طبيعت و مزاج هر دو نفر را اصلاح كند.

بستر پرورش جنين كه همانا رحم يك زن است ، اگر قبل از بارداري خوب آماده سازي شده باشد و نيز بذر پيدايش نطفه و جنين كه همانا از طرف مرد اهدا مي شود نيز آماده سازي و خالص شود و ساير دستورات طب سنتي و طب اسلامي اجرا شود مي توان يك بارداري موفق و بي درد سر ، يك زايمان ايمن و طبيعي ( نه سزارين كه عوارض بي شماري هم براي كودك و هم براي مادر تا آخر عمر هر دو به همراه دارد ) و در نهايت يك كودك زيبا و درشت اندام و در سلامت و تعادل كامل جسمي و روحي به اين دنيا آورد.

آري مي توان امثال ابن سيناها ، زكرياي رازي ها، دكتر حسابي ها و نوابغي بزرگ به دنيا عرضه كرد ، با اجراي دستورات ساده و مقداري دقت و صرف وقت و حوصله كه در طب سنتي به آنها اشاره شده است و عموم جامعه از آنها بي اطلاع هستند و در مشاوره هاي خصوصي به زن و مرد مي گوييم و اموزش مي دهيم كه مجموعه اي است مشتمل بر نحوه روابط جنسي ، ساعت و زمان آميزش ، اغذيه لازم و آداب مجامعت و دستورات ذهني و رواني خوردن غذاهايي مانند عسل و خرما و سيب و نخود و گوشت گوسفند و بادام و انجير و زيتون و كاسني و انار و انگور 40 روز قبل از انعقاد نطفه و در سراسر دوران بارداري ، دقت در خوردن لقمه حلال و پرهيز از مواد خوراكي شبه پاك و يا حرام ، ذكرهاي معنوي مانند صلوات و تلاوت سوره هايي از قرآن همانند سوره محمد و ... ياد خدا و پرهيز از نگاههاي حرام ، توصيه هاي عمومي به زن و مرد مي باشند ( براي سراسر دوران بارداري ) روغن مالي شكم و كمر و لگن زن باردار با روغن بادام شيرين ، روغن بنفشه ، روغن كنجد ، روغن زيتون شب ها پيش از خواب جهت افزايش رشد جنين و نرم شدن لگن ( زايمان سهل و بدون ريسك ) توصيه شده است. ضمناً اين روغن مالي سبب كاهش ترك هاي پوستي ناشي از افزايش سايز شكم در زن حامله خواهد شد.


پرهيزات

1 – دويدن و پريدن و جهش

2 – بلند كردن شي سنگين

3 – فرياد زدن و با صداي بلند صحبت كردن

4 – انجام فعاليت هاي خسته كننده

5 – مراقبت از ضربه هاي فيزيكي خصوصاً شكم

6 – ناراحتي ، غضب و عصبانيت

7 – ترس و وحشت

8 – شادي بسيار زياد

9 – مقاربت جنسي طولاني و مكرر و سنگين

10 – استحمام به روش قديم و طولاني مدت

11 – چرب كردن بيشتر از معمول پوست سر ( مگر با نظر پزشك ) كه در خانمهاي هندي بسيار مرسوم است

12 – مراقبت از پديد آمدن بيماري هاي عفوني و سرماخوردگي و سرفه

13 – عدم استفاده از مسهلات يا خروج خون از بدن و يا مواد قي آور ( مگر با تجويز پزشك ) خصوصاً قبل از ماه چهارم و بعد از ماه هفتم بارداري

14 – مراقبت از عدم برخورد هواي سرد به ناحيه قفسه سينه و شكم كه براي اين منظور اين قسمت توسط پوشش گرم پوشانده شود

15 – خوردن غذاها با طعم بسيار تيز و تند و يا تلخ

16 – بوئيدن بوهاي تند و قوي ( مثل بعضي از ادكلن ها )

17 – نوشيدن آب بسيار سرد و يا آب گرم به صورت مكرر

18 – خوردن غذاها با طبيعت بسيار گرم و بسيار سرد

19 – خوردن سركه و سياه دانه در خانمهاي باردار ممنوع است چون مي تواند عامل سقط باشد

20 – عدم خوردن غذاهاي مدر و مسهل ( با مشورت پزشك )

21 – پرهيز از غذاهاي نفاخ مثل نخود ، لوبيا ، كلم ، كرفس ، كنجد

22 – پرخوري و سنگين شدن معده

23 – پرهيز از موسيقي و موزيك هاي تند و جاز غربي

24 – نگاه نكردن به صحنه ها ، چهره ها و فيلم هاي زشت و منفي و تحريك كننده .


توصيه هاي عمومي :

1 – فعاليت و راه رفتن در حد اعتدال و سبك

2 – افزايش ميزان خواب و استراحت

3 – در طول روز به جاي 3 وعده 5 – 6 وعده غذا ميل شود ولي هر بار مقدار كم باشد

4 – مصرف غذاهاي ساده و زود هضم مثل گوشت جوجه محلي ، بره ، گوسفند جوان ( تازه )

5 – پيشگيري از يبوست كه براي جلوگيري از اين امر ضمن مشورت با پزشك مي توان از غذاهايي مثل آب مرغ ( جوجه ) و اسيدباج ( يعني غذاهاي بدون ادويه جات كه شامل گوشت گوسفند يا مرغ بعلاوه روغن زيتون و پياز و گشنيز باشد) استفاده گردد و ميتوان از خاكشير ، آلو ، انجير ، سبزيجات، كاهو، تمر هندي، شيرخشت و ترنجبين و گلاب هم استفاده كرده و در صورت عدم بهبودي با پزشك مشورت گردد.

6 – به طور كلي مصرف انجير ، زيتون ، انگور ، عسل ، انار ، سيب ، مويز ، به ، گلابي ، بادام و خرما در بارداري توصيه مي گردد ( در حد متعارف و به طور متناوب ) 7 – روغن مالي شكم و لگن و باسن و رانها و زير ناف با روغن كنجد و زيتون و بادام شيرين ( شبها ) به تناوب .

مادارن عزيز :

" الولد الصالح ريحان من رياحين الجنه " فرزند صالحگلي از گلهاي بهشت است

بيايد با پيروي از دستورات الهي و با ارزش اسلامي در تربيت فرزندامان بكوشيم . دستورات ذيل در ايام بارداري براي مادران گرامي قابل توجه است

ماه اول :

روزهاي پنجشنبه و جمعه سوره يس و صافات خوانده شود و به شكم دميده شود صبحها كمي سيب شيرين خورده شود ، روزهاي جمعه قبل از صبحانه انار ميل گردد . قبل از طلوع آفتاب تربت سيدالشهدا ( ع ) خورده شود . نمازهاي يوميه اول وقت خوانده شود و قبل از نماز حتماً اذان و اقامه گفته شود و در وقت گفتن اذان و اقامه دست روي شكم باشد .

ماه دوم :

روزهاي پنجشنبه و جمعه سوره تباركالذي خوانده شود . روز پنجشنبه 140 مرتبه و روز جمعه 100 مرتبه صلوات با عجل فرجهم گفته شود . دست را روي شكم بگذاريد و صلوات كبير بخوانيد ( اللهم صل علي محمد و عجّل فرجهم و اهلك عدوهم و العن اعدائهم من الجن و الانس من الاولين و الاخرين ) هر هفته ماهيچه گوسفند با قدري شير و سيب شيرين تناول گردد .

ماه سوم :

روزهاي پنجشنبه و جمعه سوره آل عمران تلاوت شود 140 مرتبه صلوات با عجّل فرجهم خوانده شود ، قبل از نماز دست را روي شكم گذارده و صلوات كبيره خوانده شود . هر هفته گندم ، گوشت و شير بدون چربي ميل شود . صبحها كمي عسل تناول شود .

ماه چهارم :

روزهاي پنجشنبه و جمعه سوره اهل اتي خوانده شود در تمام نمازها در يك ركعت سوره قدر تلاوت گردد ، بعد از نماز دست را روي شكم گذارده سوره قدر ، كوثر و صلوات كبيره را بخواند و بعد از آن بگويد " ربنا هب لنا من ازواجنا و ذرياتنا للمتقين اماما" 7 مرتبه استغفرالله ربي و اتوب عليه و اله و سلم ، هر روز بعد از نمازها 140 مرتبه صلوات بفرستد ، سيب شيرين ، عسل ، انار ميل شود . از اول ماه چهارم نماز شب و در صورت امكان نيمه شب و اگر موفق نشد قضاي آن را ترك نكنند .

ماه پنجم :

روزهاي پنجشنبه و جمعه سوره انا فتحنا تلاوت شود ، در يك نماز سوره اذا جاء نصرالله خوانده شود و بعد از نماز دست را روي تربت كشيده بر شكم بماليد ، هر روز صبح مقداري خرما تناول شود ، هر شب زيتون با سيب شيرين و خرما ميل شود . از اول ماه پنجم هر چه ممكن است دست بر روي شكم نهاده اذان و اقامه در وقت نماز بگويد .

ماه ششم :

روزهاي پنجشنبه و جمعه سوره واقعه تلاوت شود ، در يك نماز سوره والتين ( در شب ) خوانده شود ، بعد از هر نماز دست بر تربت كشيده بر شكم بماليد ، بعد از صرف صبحانه انجير و زيتون ميل شود ، سعي كنيد در روز با شب مقداري نعناع و يا استخدوس دم كنيد و ميل شود .

ماه هفتم :

با توجه به خواندن اذان و اقامه و نماز شب روزهاي دوشنبه سوره نحل خوانده شود ، روزهاي پنجشنبه و جمعه سوره يس و تبارك تلاوت گردد ، در تمام ماههاي هفت و هشت و نهم هر ماه سوره اي قرائت شود و در نماز يوميه سوره قدر و توحيد خوانده شود . روزي 140 مرتبه صلوات فرستاده شود . از خوردن خربزه بعد از غذا كوتاهي نشود لكن قبل و بعد از غذا آب خوردن نباشد ، در هر ماهي يك مرتبه شلغم تناول كنيد .

ماه هشتم :

با توجه به مطالب بالا شنبه بعد از نماز صبح سوره قدر 10 مرتبه ، روزهاي يكشنبه بعد از نماز صبح سوره والتين 2 مرتبه ، روزهاي دوشنبه سوره يس و روزهاي سه شنبه سوره فرقان و روزهاي چهارشنبه سوره هل اتي روزهاي پنجشنبه سوره محمد ( ص ) روزهاي جمعه سوره هل اتي روزهاي پنجشنبه سوره محمد ( ص ) روزهاي جمعه سوره الصافات تلاوت گردد .

روش هاي بهبود مشكلات شايع دوران بارداري :

نفخ و تورم سيستم گوارشي :

تقليل غذا ، فعاليت معتدل ، مقدار مساوي زيره و هل و نبات با يكديگر آسياب شود و بعد از غذا اندازه يك قاشق چايخوري ميل شود . مصرف عرق نعناع همراه غذا .

ورم پشت پا :

اگر كم باشد درماني نمي خواهد و در بارداري فرزند دختر بيشتر مي باشد و به مرور برطرف مي گردد .

تدبير : ماليدن روغن گل سرخ + سركه ( شبها موضعي استفاده شود ) . نمك و سركه موضعي با آب گرم و فوفل و صبر و صندل + جوشانده تاجريزي موضعي استفاده شود .



:: موضوعات مرتبط: لیزر موهای زائید , کرایولیپولیز , طب سوزنی , بزرگ کردن سینه با پروتز سینه , بیماری لیپودما و درمان آن , اقدامات قبل و بعد از جراحی زیبائی شکم , ,
:: برچسب‌ها: طب سنتی , گیاه درمانی , بارداری , توصیه , زایمان , طبع , مزاج ,
:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

سردرد از آن دست مشکلاتی است که زندگی را مختل و فرد را دچار مشکلات اساسی می کند.اگر شما هم همواره با این مشکل روبه رو هستید می توان به جای استفاده از داروهای شیمیایی از روشهای درمان خانگی استفاده کنید.

امروزه به علل مختلف سردرد به فراگیرترین بیماری در میان مردم تبدیل شده و متاسفانه مصرف داروهای مسکن با عوارض زیادی همراه است.بسیاری از مردم با اولین نشانه های بروز سردرد به مصرف دارو متوسل می شوند. با این حال داروها می توانند عوارض جانبی خطرناک و گاه سمی داشته باشند.اگر شما اغلب دچار سردرد می شوید یا میگرن دارید و از عوارض برخی از داورها می ترسید باید بدانید که خوشبختانه روش های جایگزین مناسبی برای حل مشکلات وجود دارد.درمان سردرد

خوشبختانه راه های طبیعی زیادی برای درمان سردرد وجود دارد که برخی از آن ها از این قبیل اند:


چای زنجبیل

چای زنجبیل برای قرن ها در جهان شرق برای درمان انواع بیماری ها کاربرد داشته است. اضافه کردن یک اینچ ریشه زنجبیل به یک فنجان آب و جوشاندن آن به مدت 5 دقیقه نقش آسپیرین را در کاهش التهاب و سردرد ایفا می کند.

همچنین ماساژ پوست سر با اسطوخودوس یا روغن نعناع درمانی مؤثر برای درمان سردرد است.

چای سبز درمانی برای سردرد

چای سبز یک آنتی اکسیدان قوی و سرشار از مواد مغذی است. این ماده به تحریک سیستم عصبی و از بین بردن رادیکال های آزاد بدن و همچنین مولکول های ناپایدار که به دیان آ می توانند آسیب برسانند، کمک می کند.

درمان سردرد
همچنین بخوانید : سریعترین و بهترین روش های درمان سردرد

آب و زردچوبه

کورکومین که یک ترکیب شیمیایی موجود در زردچوبه است، یک آنتی اکسیدان قوی با خواص ضدالتهابی محسوب می شود. سردردهای ناشی از عفونت های ویروسی از طریق استنشاق بخار آب داغ مخلوط با زردچوبه از بین می رود.

بسیاری از سردردها ناشی از سطح قند خون پایین است که به نوبه خود منجر به فشار خون پایین می شود. یکی از بهترین داروهای گیاهی برای این نوع سردرد یک قاشق چای خوری عسل مخلوط با لیمو است.

گل راعی و گل ساعتی موثرند

زمانی که سردرد شما از استرس، فشارهای روحی و یا افسردگی ناشی می شود به سراغ گل راعی و گل ساعتی بروید. این گیاهان برای تسکین سردردهای ناشی از استرس یا افسردگی موثر عمل می کنند. کپسول های این گیاهان در داروخانه و عطاری ها به فروش می رسد. به مدت 20 روز و هر روز دو عدد از این کپسول ها را میل کنید.

در تاریکی استراحت کنید

میگرن و سردرد معمولاً با استرس، سر و صدا و نور زیاد تشدید می شود. استراحت و ریلکسیشن می تواند کمک بزرگی برای تسکین سردردهایتان باشد. برای این کار در یک مکان آرام و راحت بنشینید. چراغ ها را خاموش کنید و پرده ها را بکشید. چشم هایتان را ببندید و به آرامی نفس عمیق بکشید و سعی کنید سنگینی سرتان را با نفس هایتان از بین ببرید.



:: موضوعات مرتبط: طب سوزنی , بزرگ کردن سینه با پروتز سینه , بیماری لیپودما و درمان آن , ,
:: برچسب‌ها: سردرد , بیماری , دارو , مسکن , درمان , درمان طبیعی ,
:: بازدید از این مطلب : 517
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

برخی انگل ها اگرچه مضرند، اما به میزبان کمک می کنند تا با عفونت های مرگبارتری مقابله کنند

آیا دشمن دشمن من، دوست من است؟ عادلانه است بگوئیم که انگل ها در کل عوامل بدی برای میزبان خود هستند. بسیاری از آنها باعث بیماری و مرگ می شوند و ما انسان ها به هر قیمتی شده سعی می کنیم در دام عفونت ها نیفتیم. اما یافته حاکی از آن است که برخی انگل ها اگرچه در حالت انزوا مضرند، اما می توانند به میزبان کمک کنند تا با عفونت های مرگبارتری به مقابله بپردازند.


پی بردن به این که انگل ها چه زمانی برای بدن مفید واقع می شوند، می تواند ما را در چگونگی مدیریت بیماری های عفونت زا یاری برساند؛ متاسفانه در حال حاضر اطلاعات بسیار اندکی در خصوص این پدیده داریم. مطالعه جدید که در مجله Evolution Letters منتشر شد، به ما می گوید که انگل ها می توانند سازوکار های مختلفی را برای دفاع از میزبان خود در برابر سایر عفونت ها گسترش بدهند. این نتیجه بدان معناست که محافظت از میزبان باید در طبیعت عادی باشد.

 

این ضرب المثل «دشمن دشمن من دوست من است» برای مدت طولانی در میان جوامع انسانی رواج داشته است اما فقط در خصوص تعارضات میان انسان ها صدق نمی کند. جهان پر از نمونه هایی است که در آنها انگل ها تحت برخی شرایط مضر هستند و در شرایطی دیگر مفید واقع می شوند. باکتری هایی که در معده ما زندگی می کنند، می توانند هر از گاهی مشکل آفرین باشند اما آنها از اسکان میکروب های مضرتری مثل سالمونلا انتریکا که مسمومیت غذایی را در پی دارد، جلوگیری به عمل می آورد.

 

همچنین، باکتری هایی که حشرات را آلوده می کنند معمولا هزینه بر اند، اما از قابلیت محافظت در برابر عفونت های مرگبارتری برخوردارند. وقتی نوزاد حشره پروانه توسط یک مگس انگل دار دچار عفونت شود احتمال بقای بیشتری دارد تا اینکه یک ارگانیسم تک سلولی آن را مبتلا به یک عفونت سازد. انگل ها می توانند به طرق دیگری نیز به میزبان خود کمک کنند؛ برای مثال، با ایجاد بیماری های جدی تر در سایر گونه ها. این یکی از دلایل عمده ای است که توضیح می دهد چرا سنجاب های خاکستری به سرعت جایگزین سنجاب های قرمز در اکثر بخش های انگلیس شده اند. سنجاب های خاکستری حاملان ویروس سفلیس سنجاب اند و این ویروس برای سنجاب های قرمز یک عامل کشنده محسوب می شود و به ندرت به سنجاب های خاکستری صدمه می زند. بنابراین، برخی از گونه های باکتریایی در یک نوع نبرد زیستی شرکت می کنند و ویروس هایی را با خود حمل می نمایند.

 

این نمونه ها نشان می دهند که دچار عفونت شدن لزوما چیز بدی نیست و در واقع می تواند گاهی اوقات مفید واقع گردد. اما آنچه به ما نمی گویند، چگونگی و زمان تکامل آنها برای مفید بودن برای میزبان شان است. آزمایش های اخیر نشان داده اند که باکتری های نسبتا مضری که درون کرم های ذره بینی زندگی می کنند، می توانند در طی چند روز برای محافظت از میزبان خود در برابر یک عفونت مرگبار تکامل یابند. نتایج خیره کننده گویای آن است که باکتری ها می توانند توانایی محافظت از میزبان را در برابر سایر بیماری های عفونت زا در خود گسترش بدهند. هنوز اطلاعات بسیار ناچیزی درباره چگونگی و زمان وقوع چنین تکاملی موجود است. اگر یک پارازیت برای محافظت از میزبان خود درباره یک عفونت مرگبارتر تکامل یابد، آیا میتوان مدعی شد که دشمن به یک دوست تبدیل شده است؟

 

ما با استفاده از مدل سازی ریاضی به بررسی تکامل دو نوع محافظت از میزبان پرداختیم: مقاومت و تحمل. انگل هایی که مقاومت میزبان خود را در برابر عفونت ها به ارمغان می آورند، این احتمال را کاهش می دهند که گونه دومی خواهد توانست تا میزبان را آلوده سازد؛ مثلا زمانی که باکتری های موجود در معده از اسکان سایر میکروب ها یا باکتری ها جلوگیری کنند. در مقابل، انگل هایی که در افزایش تحمل میزبان به عفونت ها نقش دارند، ضرر ایجاد شده توسط گونه های دیگر را پس از اعمال عفونت کاهش می دهند؛ ظاهرا همین اتفاق در مورد ارگانیسم هایی تک سلولی ای صدق می کند که از نوزاد حشره پروانه در مقابل مگس های انگلی محافظت می کنند.

 

ما دریافتیم که هر دو نوع حفاظت یاد شده تحت طیف گسترده ای از شرایط، فرگشت می یابند، اگرچه انگل محافظتی شاید برای دفاع از میزبان منابع را از رشد و تولید مثل به سوی انحراف بکشد و خلل ایجاد کند. اما تفاوت های قابل توجهی میان دو نوع محافظت یاد شده وجود دارد. برای مثال، شیوه «مقاومت» معمولا اندازه جمعیت میزبان را افزایش می دهد اما شیوه «تحمل» می تواند اثری منفی داشته باشد زیرا شیوع کلی بیماری را افزایش می دهد.

 

این تفاوت ها نشان می دهند که ساز و کار محافظت برای تعیین اینکه آیا انگل محافظتی واقعا مفید است یا خیر، حیاتی است. ما می توانیم مدل سازی ریاضی را با آزمایش های مربوط به باکتری های تکامل یابنده ترکیب کنیم تا به سوالات شگفت انگیزی درباره چگونگی تکامل سایر گونه ها در واکنش به محافظت از میزبان پاسخ بگوئیم. پاسخگویی به این گونه سوالات می تواند به ما در یافتن راه های جدید درمان بیماری های عفونت زا کمک کند. نتایج تحقیقات ما نگرش ما را نسبت به یک پدیده زیستی خارق العاده که اطلاعات بسیار اندکی در موردش داریم بهبود می بخشد. با توجه به افزایش فزاینده نمونه های محافظت انگلی، پر واضح است که دشمن دشمن شما می تواند واقعا دوست شما باشد.



:: موضوعات مرتبط: نظرات مردم درباره لیپوماتیک , لیزر موهای زائید , لاغری سریع با رژیم غذائی , کرایولیپولیز , طب سوزنی , بزرگ کردن سینه با پروتز سینه , بیماری لیپودما و درمان آن , ,
:: برچسب‌ها: انگل , میزبان , عفونت , باکتری , مقاونت , حشرات آلوده ,
:: بازدید از این مطلب : 555
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 خرداد 1396 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد