نوشته شده توسط : امین

افرادی که قصد انجام جراحی زیبایی را دارند؛ بایستی قبل از عمل مشاوره های لازم و بررسی های لازم را انجام دهند.

این نکات عبارتند از:

-پیدا کردن یک جراح معتبر و بررسی اعتبار وی.
-پس از مشورت با جراح، تصمیم نهایی خود را بگیرید و در مورد ابهامات خود با جراح تان صحبت کنید تا کاملا متقاعد شوید.
- اطلاعات کامل در مورد روش جراحی ای که قرار است برای تان انجام شود بدست آورید و تمام مزایا و معایب آن روش را قبل از عمل بررسی کنید .
برای مثال، از خطرات و محدودیت های عمل آگاه باشید و آگاهانه دست به جراحی بزنید.

-زمان مناسب برای انجام عمل را انتخاب کنید.
به عنوان مثال، زمانی که در رویداد های استرس زای زندگی تان نباشید مثل تغییر شغل، سوگواری، اسباب کشی و...

- برای انجام عمل زیاد سفر نکنید. اگر سفرهای تان ضروری است تمام مقدمات و امور لازم را از قبل تدارک ببینید. به ویژه اگر برای جراحی در خارج از کشور سفر می کنید.

-این را بدانید که هر روش جراحی خطر و عوارض خود را دارد.

توصیه می کنیم در صورت داشتن هر یک از نشانه های زیر بعد از عمل زیبایی با جراح تان تماس بگیرید و به وی مراجعه کنید:

درد غیرعادی
اختلالات بینایی
پوست سفید در نزدیکی محل تزریق
علائم سکته مغزی

اگر جراحی زیبایی ای انجام دادید؛ لازم است از یکی از عزیزان و نزدیکان تان برای مراقبت های بعد از عمل کمک بگیرید.
استراحت کافی و رعایت دستورالعمل های پزشکی بعد از عمل؛ در دستیابی به نتیجه ی مورد نظر بسیار موثر است

 

انواع جراحی زیبایی صورت
انواع جراحی زیبایی صورت : اهمیت به فاکتورهای زیبایی امروزه از جایگاه ویژه ای در میان افراد جامعه پیدا کرده است و در این میان دیگر جراحی فقط به منظور درمان مشکلات اورژانسی پزشکی انجام نمی شود. جراحی های زیبایی به خوبی جای خود را در میان انواع جراحی باز کرده است. اجزای زیبایی پذیر صورت شامل جراحی فک ، گونه ، چانه ، لب و غیره می باشند.

هدف از جراحی زیبایی صورت چیست؟
جراحی زیبایی صورت با هدف جوانسازی و رفع ایرادات موجود در آن انجام می شود؛اما افرادی که اقدام به جراحی زیبایی می کنند باید دید واقع بینانه ای از نتیجه جراحی زیبایی داشته باشند.

گاهی برای جراحی زیبایی صورت با توجه به تشخیص جراح لازم است از روش های دیگر درمانی به طور مشترک ، ترکیب شده و انجام شود.

انواع جراحی زیبایی صورت :
در این بخش قصد داریم درباره انواع جراحی زیبایی صورت به طور کامل توضیح دهیم :

جراحی فک :
افرادی که برای جراحی فک مراجعه می کنند، مشکلات ذیل را دارا هستند:

اوپن بایت بودن فکین (نرسیدن دندان ها به هم)
عقب رفتگی فک بالا یا پایین
زیاده دیده شدن لثه ها
تومور یا آسیب موثر بر فک
و سایر مشکلات
این مشکلات باعث ظاهر نامناسب افراد می شود و موجب می شود به جراح فک برای جراحی فکین مراجعه کنند.قابل ذکر است جراحی فک معمولا با ارتودنسی همراه می باشد، چرا که ارتودنسی قبل از جراحی فک باعث می شود، دندان ها به صورت مرتب بر روی هم قرار گیرند و در هنگام جراحی فک ، جراح فک به راحتی بتواند موقعیت صحیح فکین را تشخیص دهد.

به جراحی فک همراه با ارتودنسی ، ارتوسرجری گفته می شود.

پس از انجام ارتودنسی و جراحی فک برای تثبیت موقعیت دندان ها و فکین در این رابطه جدید ادامه ارتودنسی انجام می شود.

افرادی که قصد انجام جراحی فک دارند، بهتر است، اقدامات قبل و مراقبت های بعد از ارتوسرجری را بدانند و آن ها را رعایت کنند تا به نتیجه ایده آل از جراحی فک برسند.

نتایجی که بعد از جراحی ارتوسرجری ( جراحی فک ) حاصل می شود عبارت است از :
بهبود عملکرد دندان ها
توازن ظاهر صورت
بهبود اختلالات فانکشنال


جراحی چانه :
زمانی که از نیمرخ به چهره افراد نگاه می شود، باید برجستگی لب پایین و چانه در یک راستا قرار گیرند، در صورتی که چانه جلوتر یا عقب تر باشد، نیاز به جراحی چانه می باشد تا زیبایی خود را دو چندان کند.

در این نوع جراحی ، چانه یا کوچک تر می شود یا بزرگ تر ؛ برای بزرگ تر کردن چانه از پروتز یا جراحی ژنیوپلاستی استفاده می شود.

در بزرگ کردن چانه، استخوان ها برش داده شده و تغییر شکل ایجاد می شود و به مرور زمان استخوان های برش خورده بهبود می یابد.

کوچک کردن چانه با ایجاد یک برش کوچک در زیر چانه یا در دهان باعث تغییر سایز چانه می شود.

در برخی از افراد که چانه بزرگی دارند ممکن است بعد از کوچک شدن چانه ، پوست دچار افتادگی شود که جراح برای کاهش آن از صفحات مخصوص یا پیچ برای ثابت نگه داشتن استخوان چانه استفاده می کند و تا زمان بهبودی کامل این صفحات و پیچ در چانه باقی می ماند.

جراحی گونه :
جراحی گونه یکی دیگر از انواع جراحی زیبایی صورت است که با هدف بهبود ظاهر گونه و برجسته کردن آن انجام می شود.

افرادی که برای جراحی گونه مراجعه می کنند یا افراد جوانی هستند که دچار ضعف استخوان گونه هستند یا افراد میانسالی که با گذشت زمان گونه آن ها تحلیل رفته است.

در این افراد از گونه گذاری با تزریق چربی ، تزریق ژل و جراحی استخوان گونه انجام می شود.

جراحی لب :
جراحی زیبایی لب با هدف برجسته کردن و قلوه ای کردن لب ها انجام می شود.این جراحی زیبایی در بیمارستان یا مطب مجهز انجام می شود و حدود 90 دقیقه طول می کشد.

البته برای زیبا و جذاب کردن لب ها روش های دیگری مانند : تزریق ژل ، تزریق چربی نیز وجود دارد.

قسمت های بحث شده فوق، اجزای اصلی زیبایی های صورت را تشکیل می دهند. در اینجا لازم می دانیم به مزایای اصلی این نوع جراحی ها نیز اشاره ای داشته باشیم.

انواع جراحی زیبایی صورت چه مزایایی دارد:
انواع جراحی زیبایی صورت سبب زیباتر شدن چهره افراد می شود.

اعتماد به نفس و عزت نفس افراد افزایش می یابد.



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , لیفت صورت , لیپوماتیک , پروتز سینه , جراحی فک , تزریق بوتاکس و ژل , ماساژ درمانی , جوان سازی پوست با رادیو فرکانسی , لیزر موهای زائید , تزریق چربی , میکرودرم ابریژن برای جوان سازی پوست , طب سوزنی , بزرگ کردن سینه با پروتز سینه , افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک , لاغری و پیکر تراشی , ابدومینوپلاستی , لیپوساکشن ساق پا , لیپوساکشن مردان , لیپولیز لیزری , جوان سازی , بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: جراحی زیبایی صورت مردان , جراحی پلاستیک پوست صورت , هزینه جراحی پلاستیک صورت , عمل زیبایی صورت در ایران , عمل های زیبایی چشم , نام انواع جراحی ها , هزینه عمل کشیدن پوست صورت , ,
:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

Image result for ‫لیپولیز‬‎

 

 

لیپولیز

لیپولیز از جمله روش های لاغری است که خود در طیفی از متدها تعریف می شود و توسط بعضی از پزشکانی که جراحی های لاغری را انجام می دهند استفاده می شود. لیپولیز به معنای شکستن بافت سلول های چربی می باشد که امروزه عمدتا به عنوان روشی برای تخریب چربی شناخته می شود. لیپولیز صرفا محدود به لیپولیز لیزری نمی شود و انواع قدیمی تر لیپولیز نیز وجود دارند که همچنان مورد استفاده پزشکان قرار می گیرند. برای مثال بعضی اوقات لیپولیز به وسیلۀ امواج مافوق صوت صورت می گیرد که به این روش لیپولیز لیپوساکشن اولتراسونیک یا لیپولیز اولتراسونیک می گویند. هدف در لیپولیز اولتراسونیک همچون سایر روش های لیپولیز تخریب بافت چربی با استفاده از امواج مافوق صوت می باشد. یکی از عمده ترین ضعف های این روش لیپولیز این است که پس از تخریب بافت چربی، باعث افتادگی پوست و باقی ماندن چروک هایی روی پوست می شود. یکی از جدیدترین روش های لیپولیز، لیپواسکالپچر یا استفاده از لیزر در لیپولیز می باشد. در این روش لیپولیز از اشعه لیزر برای شکستن سلول های چربی استفاده می شود. این روش در سال 2006 به تأیید سازمان دارو و غذای آمریکا رسیده است و امروزه توانسته است در سطحی جهانی پذیرفته شود. در این روش لیپولیز از لیزر Diode استفاده می شود که به صورتی پالسی به کار می رود. در لیپولیز لیزری باید از بی حسی موضعی استفاده کرد. در این روش لیپولیز سوراخ هایی به عمق یک یا دومیلیمتری روی پوست ایجاد می شود و فیبرنوری باریک وارد نواحی سوراخ شده روی پوست می شوند. برای افرادی که دارای چاقی خفیف یا متوسط هستند استفاده از لیزر لیپولیز می تواند بسیار مفید و کارا می باشد. این افراد دیگر نیازی به ساکشن ندارند و همین شکل از لیپولیز می تواند چربی های اضافی را در قسمت های مختلف بدن آنها بزداید. اما در مقابل افرادی که از چاقی شدید رنج می برند علاوه بر استفاده از لیپولیز لیزری برای از بین بردن چربی های سطحی، برای تخلیه چربی هایی که در لایه های عمیق تر قرار دارند به لیپوساکشن نیاز خواهند داشت. یکی از مهمترین مزایای لیپولیزر نسبت به سایر روش های لیپولیز این است که پس از استفاده از این روش پوست فرد دچار افتادگی نمی شود و در بسیاری از موارد نیز به کشیده شدن و سفت شدن پوست نیز منجر می شود. در صورت استفاده از لیزر در لیپولیز، چربی تخریب شده در زیر پوست معمولا در طول زمان جذب بدن می شود و یا به راحتی از آن خارج می شود و به همین دلیل ناهمواری یا افتادگی خاصی روی پوست ایجاد نمی شود. با توجه به عوارض بسیار کمتر لیپولیز از طریق لیزر امروزه بسیاری از پزشکان و متخصصان زیبایی به این روش روی آورده اند و متقاضیان زیادی نیز برای این روش لاغری وجود دارند.



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , لیفت صورت , لیپوماتیک , پروتز سینه , جراحی فک , ابدومینوپلاستی , لیپوساکشن ساق پا , لیپوساکشن مردان , لیپوساکسش اندام ها , پیلینگ شیمیایی , لیپولیز لیزری , لاغری و تناسب اندام , بوتاکس , تزریق چربی به صورت , ,
:: برچسب‌ها: هزینه لیپولیز , عوارض لیزر لیپولیز , فیلم عمل لیپولیز , عوارض لیپولیز چیست , لیپولیز شکم , دکتر شهریار رزازی لیپولیز , لیپولیز در مشهد , لیپولیز صورت , ,
:: بازدید از این مطلب : 523
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

 

- آیا من نیاز به پروتز سینه دارم؟

بسیاری از بانوانی که در اثر سرطان سینه ، یک سینه یا هر دو را از دست داده اند ؛ به کمک پروتز سینه می توانند تعادل بدن شان را مجدد به دست آورند.
پروتز سینه سیلیکونی، وزن و فرمی شبیه سینه طبیعی دارد. و یکی از مزایای آن اینست که به بدن شما کمک می کند تا دوباره متقارن و متعادل شود.

علت جراحی پروتز سینه چیست؟
بزرگ کردن سینه یکی از شایع ترین عمل های جراحی زیبایی دربانوان است.
هر سال دهها هزار زن متقاضی این عمل جراحی میباشند. بسیاری از زنان تصور می کنند که سینه هایشان بسیار کوچک است و اندازه یا شکلش نامتوازن یا غیر جذاب است. بعضی از زنان سینه هایی دارند که کاملا رشد نکرده است یا بعد از حاملگی یا به دنبال تغییر وزن یا پیر شدن به میزان قابل توجهی اندازه و شکلش را از دست داده و تغییر کرده است.این جراحی باعث بازگشت اعتماد به نفس در آنها خواهد شد.
خانمی که می خواهد عمل بزرگ کردن سینه را انجام دهد، حق انتخاب در نوع عمل جراحی را دارد، به طور مثال:
نوع وجنس، اندازه پروتز، و برش لازم جهت جاگذاری پروتز سینه. برای هر انتخاب فواید و مضراتی وجود دارد، به هر حال به مراجعه کننده اطلاعات لازم داده می شود و بدین وسیله، اوست که با مشاوره تصمیم می گیرد، کدام روش برایش بهتر است.
آیا پروتزهای سینه مطمئن و قابل اطمینان هستند؟
ماده پر كننده پروتزها و لایه بیرونی آن از جنس سیلیكون است، و سیلیكون عنصری است كه در طبیعت یافت می‌شود و از تركیب عناصری چون كربن، ئیدروژن و اكسیژن ایجاد می‌شود. سیلیكون در تولید محصولاتی چون لوازم آرایشی، مواد غذایی و پروتزهای پزشكی مورد استفاده دارد. مطالعات زیادی در جهت اثبات بیماری‌زا بودن پروتزهای سیلیكونی سینه انجام شده است و در نتیجه این مطالعات می‌توان گفت كه در حال حاضر هیچ مدركی بر اینكه پروتزهای سیلیكونی سینه موجب افزایش سرطانهای سینه می‌شود وجود ندارد، در ضمن هیچ دلیلی بر اینكه پروتزهای سینه موجب ایجاد بیماریهای خود ایمنی مانند آرتروروماتوئید می‌شود وجود ندارد.
بسیاری از خانم ها در مورد این نوع عمل جراحی بدون شک داستان های ترسناکی شنیده اند. ازجمله مسمومیت زایی سیلیکون یا ایجاد بیماری خود ایمنی/ بافت همبندی پروتز که مربوط به "تراوش"یا مهاجرت ژل می باشند.
در نتیجه در مورد عمل بزرگ کردن سینه در دهه اخیر تبلیغات متفاوتی انجام شده است، مخصوصاً از طریق عملکردهای غیر مسئولانه ی رسانه ها که بدین طریق علی رغم حقایق موجود، ادعاها و سئوالاتی در مورد ایمنی سیلیکون مطرح شده است.
سازمان مدیریت غذا و دارو در امریکا (FDA) به این نتیجه رسیده بود که "هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که ژل سیلیکون ،که پروتزها با آن پر میشوند، ایمنی ندارند اما مدارک کم و ناکافی برای اثبات ایمنی آن وجود دارد." تمام موارد بالا نتیجه دعوی حقوقی در حال رسیدگی بر ضد تولیدکنندگان پروتزهای سیلیکونی میباشد.
در گذشته از ژل سیلیکون برای پر کردن نقائص بافت نرم و چین و چروکها به شکل تزریق استفاده می گردید(ژل دائمی) که این مسئله سالهاست ممنوع گردیده است. کارخانه های سازنده پروتز سیلیکون علاوه بر استحکام دادن جدار پروتزها امروزه از ژلهایی استفاده میکنند که حتی در صورت بریده شدن جداره نیز از هم جدا نشده و وبه بیرون پخش نمی شوند.
از چه سنی برای بزرگ كردن سینه‌ها مناسب است؟
بزرگ كردن سینه‌ها را می‌تواند از 18 سالگی به بالا انجام داد و هیچ سنی برای بهتر كردن ظاهر سینه‌ها دیر نیست.
پروتزهای سینه در زیر عضلات قرار می‌گیرند یا در روی عضلات؟
آناتومی بیماران مختلف با یكدیگر متفاوت است،و باید توسط یک فوق تخصص پلاستیک معاینه شوید و سلیقه خودتان راهم بگویید تا بهترین روش انتخاب شود.
آیا لازم است كه منتظر بمانیم كه بعد از بچه‌دار شدن این جراحی را انجام دهیم؟
این بسته به انتخاب بیمار است، بیشتر از نیمی از بیماران قبل از بچه‌دار شدن تحت عمل قرار می‌گیرند و بیشتر آنان هیچ مشكلی در شیردهی پس از جراحی ابراز نكرده‌اند. در ضمن برشی كه استفاده می‌شود كوچك است و جراح سعی می‌كند كه میزان به هم ریختگی غده‌های شیری اطراف نیپل را به حداقل برساند.
پروتز سینه كه در زیربافت سینه موثر در شیر دهی قرار می‌گیرد و به هیچ عنوان آسیبی به تغذیه كودك نخواهد رساند.
چگونه من می توانم بهترین اندازه را انتخاب کنم؟
پروتزهای سینه انواع و اندازه های مختلف دارند و هر زنی میتواند انواع اندازه ها را انتخاب کند. بیشتر زنان بر اساس اندازه ی سینه بندشان اندازه ی پروتز سینه را برای خود دشان مشخص می کنند. کلید انتخاب اندازه پروتز سینه این است که این پروتز به طور کلی به شما ظاهری موزون تر و مناسب تر بدهد و با خواست شما هم خوان باشد.در هنگام مشاوره جراح پلاستیک شما اندازه های سینه و قفسه ی سینهی شما را می گیرد؛ تا امتحان کند که چه اندازه ای برای شما مناسب است. بعلاوه با این اندازه گیری های بخصوصی، ظاهر شما را با بهترین اندازه ی سینه در نظر می گیرد.
پروتز های سینه تا چه مدت باقی می مانند؟
همانند باقی محصولات ساخت دست بشر، پروتز های سینه نیز تا ابد باقی نمی مانند. با وجود اینکه بسیار قوی و مقاوم هستند،حتی در برابر فشار، ولی مستعد کهنه شدن و فرسایش در طول زمان می باشند. به عبارت ساده تر، پوسته ی خارجی پروتز سینه، بالاخره فرسوده و نازک شده و در بعضی موارد نیاز به خارج کردن آن میشویم وباید جایگزین دیگری در همان فضا یا فضای دیگری استفاده شود.
نمودارها و تصاویر زیادی وجود دارد که مشخص می کند که نهایتا هر نوع پروتز سینه قبل از اینکه خراب شود، چقدر باقی می ماند.در یک نمودار میانگین حدود 20 سال است. اگرچه کهنه شدن و یا پاره شدن در میان افراد مختلف متفاوت است، بنابراین یک زن که ورزشها و تمرینهای فیزیکی زیادی مثلا چندین ساعت در روز به طور مرتب انجام می دهد و سینه هایش حرکت زیادی میکند(بعبارت دیگر مربی های ایروبیک، دوندگان ماراتن، سوارکاران و...)به طور طبیعی پروتز سینه ی آن ها در یک دوره ی زمانی مشخص نسبت به کسانی که تمرینات و تحرکات کمتری دارند، بیشتر فرسوده و پاره می شوند بنابر ابن به منظور داشتن یک ارزیابی مناسب برای حالت و موقعیت پروتز های سینه ی شما بهترین توصیه و پیشنهاد این است که توسط پزشک و متخصص به طور منظم بعد از 10 ـ 15 سال که از عملتان گذشت معاینه شوید و اگر لازم بود سونوگرافی انجام دهید.
گرایش های جدید نشان می دهند که در سال های اخیر پروتز سینه از جمله عمل های زیبایی بوده است که محبوبیت بسیار بالایی در بین زنان یافته است. اینکه چرا زنان به پروتز سینه روی خوش نشان داده اند و چرا این عمل جراحی در بین زنان شیوع پیدا کرده است خود به عوامل مختلفی بستگی دارد. از یک سو نگاه جامعه از منظر زیبایی شناختی تغییر یافته است و از سوی دیگر علم پزشکی رشد کرده است و توانسته است خدمات نوینی در زمینۀ پروتز سینه ارائه کند؛ روش هایی که محبوبیت پروتز سینه را بیش از پیش کرده است. بسیاری از زنان احساس می کنند سینه های کوچک و رشد نکرده ای دارند، عده ای دیگر نیز چنین فکر می کنند که ناهنجاری های سینه و عدم توازن سینه دارند، برخی نیز به دلیل زایمان و شیردهی و یا بالارفتن سن ممکن است احساس کنند که زیبایی سینه شان را از دست داده اند و... . همۀ این عوامل می توانند پروتز سینه را برای زنان تبدیل به گزینه ای جذاب و غیر قابل چشم پوشی کنند. اما قبل از هر چیز باید بدانید که در پروتز سینه از چه موادی استفاده می شود.
ماده ای که در پروتز سینه از آن استفاده می شود سیلیکون است. سیلیکون ماده ای است که در طبعت وجود دارد و عناصر عمدۀ آن اکسیژن، هیدروژن و کربن می باشند. سیلیکون علاوه بر در پروتز سینه و به طور کلی پزشکی، در صنایع غذایی و بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این ماده در پروتز سینه سبب نگرانی و حتی وحشت برخی از خانم ها می شود. این تصور ریشه در گفتارها و شایعاتی دارد که این ماده را سرطان زا معرفی می کنند. اما بهتر است بدانید که مطالعات گسترده ای در این زمینه صورت گرفته است و هیچ کدام از این مطالعات رابطه ای قطعی و معنی دار بین بیماری های سینه و پروتز سینه با استفاده از سیلیکون را نشان نداده اند. سازمان مدیریت غذا و دارو آمریکا (FDA) از جمله مراکزی است که در نتایج تحقیقات خود اعلام کرده است که "هیچ سند و مدرکی مبنی بر اینکه ژل سیلیکون که پروتزها با آن پر می شوند، وجود ندارد. گرچه مدارکی کم و ناکافی برای اثبات ایمنی آن وجود دارد."



:: موضوعات مرتبط: لیفت صورت , لیپوماتیک , پروتز سینه , جراحی فک , تزریق بوتاکس و ژل , جراحی گوش , نظرات مردم درباره لیپوماتیک , لیفت با نخ , لاغری موضعی با کویتیشن , افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک , بارداری بعد از لیپوماتیک , شایعات و حقایق لیپوساکشن , لاغری و پیکر تراشی , ابدومینوپلاستی , لیپوساکشن ساق پا , لیپوساکشن مردان , جراحی پلک , لیپولیز لیزری , جوان سازی , لاغری و تناسب اندام , بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: پروتز سينه و شيردهي , عکس پروتز سينه زنان , انواع سايز پروتز سينه , انواع پروتز سينه , بهترين دكتر پروتز سينه , هزينه عمل پروتز سينه سال , 96 پروتز سينه ني ني سايت , تركيدن پروتز سينه , ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

کتابخوانی از جمله صفاتی است که بسیاری از ما علاقه داریم واجد آن باشیم، اما اکثر ما وقت و حوصله کافی را به خواندن کتاب اختصاص نمیدهیم. سعی کرده ایم با کمی مطالعه و جستجو، برخی از مهمترین نکات در مورد کتابخوانی را گردآوری کنیم.

قبل از هر چیز باید ببینیم  چه عواملی مانع مطالعه ما میشوند  تا در مورد رفع آنها فکر کنیم:

۱) احساس میکنیم سرعت خواندن ما بسیار کند است و پیشرفت خوبی نداریم.

۲) مطالعه کتابها را آغاز میکنیم اما آنها را به پایان نمیبریم.

۳) در زمان مطالعه کردن، نمیتوانیم به شکل کامل و مناسب، تمرکز داشته باشیم.

۴) کتابخوانی برای ما خسته کننده است.

۵) حوصله متن های طولانی را نداریم.

۶) کتابخوانی و مطالعه در کوتاه مدت برای بسیاری از ما، لذت ایجاد نمیکند.

۷) بسیاری از کتابهایی که میخوانیم به «توصیه» یا «تحمیل» دیگران تعیین شده است.

۸) خواندن یک کتاب به تنهایی (و بدون مشارکت دیگران) کاری است که حوصله بسیار میخواهد که از حد توان بسیاری از ما خارج است.

۹) در لحظاتی که تصمیم به مطالعه و کتابخوانی میگیریم، کتاب مناسبی در اختیار ما یا در ذهن ما وجود ندارد.

در مورد هر یک از این نکات، موارد زیر را در نظر بگیرید:

۱) کلاسهای تندخوانی در سراسر جهان، به شرکت کنندگان خود این وعده را میدهند که میتوانند سریع تر و بهتر بخوانند. این حرف تا حد زیادی درست است. ما چشم های خود را به شیوه درست روی متن حرکت نمیدهیم. گاه یک جمله یا پاراگراف را چند بار میخوانیم و …

اما در کنار رفع این ایرادها، واقعیت این است که یادگیری تکنیکهای تندتر خواندن الزاماً مزیتی ایجاد نمیکند. شاید برای خواندن رمان یا روزنامه ها، تندخوانی مفید باشد، اما در مورد کتابهای آموزشی چنین نیست. بسیاری از کتابها را باید مثل آب، جرعه جرعه نوشید تا اثر آن مشخص و محسوس باشد. ضمن اینکه #یادگیری، اساساً برقراری ارتباط بین آموخته های جدید و دانسته های قبلی است و کسی که شتابزده کتاب میخواند، ممکن است کتاب را به شکل کامل بخواند و بفهمد، اما الزاماً کتاب را «یاد» نمیگیرد.

کتابخوانی

۲) هیچ دلیلی وجود ندارد که کتابی را که آغاز کرده اید به پایان ببرید. کمال گرا نباشید. ممکن است چند کتاب را ببینید و بگیرید و بخوانید و در نیمه راه رها کنید. ایراد از شما نیست. بلکه شاید کتاب مناسب و جذاب را پیدا نکرده اید. مطمئن باشید پس از مدتی که سلیقه کتابخوانی خود را بهتر بشناسید، این نوع کتابهای نصفه و نیمه، سهم کمتری را به خود اختصاص خواهند داد.

کتابخوانی

۳) خیلی بدیهی به نظر میرسد. اما مهم است که قبل از شروع به خواندن کتاب، اینترنت و موبایل و تلویزیون از شما دور باشد. تماسهای مهم را قبل از کتابخوانی بگیرید. ایمیل های مهم را قبلاً چک کنید. وبگردی ها را انجام دهید و آنگاه، به سراغ مطالعه بروید.

۴) ترجیحاً مکان مشخصی را برای مطالعه در منزل یا محل کار در نظر بگیرید. مطالعه باید لذت بخش ترین فعالیت ما باشد. برای مطالعه، لازم نیست شرایط «حبس در سلول انفرادی» را ایجاد کنید. بهتر است قبل از شروع به مطالعه، در کنار خود، چای یا هر نوشیدنی یا خوراکی دیگری را که مورد علاقه تان است، قرار دهید، تا در ذهن شما، لحظات کتابخوانی با خاطره های خوب ثبت شود. فراموش نکنید که ما هم مانند هر موجود دیگری، به سادگی شرطی میشویم!

کتابخوانی

۵) متأسفانه این ویژگی عصر ما و نسل ماست که به متنهای کوتاه و مینیمالیستی (به معنای عام آن نه به معنای ادبی آن) علاقمند هستیم. فیس بوک و توییتر و … ما را عادت داده اند که متن های کوتاه بخوانیم. جملات طولانی در فیس بوک، عموماً لایک نمیشوند و به اشتراک گذاشته نمیشوند. اما واقعیت این است که جملات کوتاه، ممکن است به صورت لحظه ای احساس خوب ایجاد کنند یا الهام بخش باشند، اما هرگز اثر یک متن طولانی را ندارند. برای ترویج عادت مطالعه، لازم است از فضاهای مینیمال کمی فاصله بگیریم. نه اینکه فیس بوک و توییتر و … را ترک کنیم. اما به خاطر داشته باشیم که عادت دائمی به خواندن متن های کوتاه، حوصله ما را در مطالعه متن های طولانی کاهش میدهند.

۶) یکی از لذتهایی که بسیاری از کتابخوان ها تجربه کرده اند، صحبت با دیگران در خصوص کتابهایی است که خوانده اند. این فرصت را از دست ندهید. اگر فرصت محدودی دارید و نمی‌توانید با دیگران، بنشینید و سر حوصله صحبت کنید، شاید راه اندازی یک وبلاگ ایده خوبی باشد. میتوانید پس از مطالعه هر کتاب، خلاصه کتاب یا نظرات خود را آنجا بنویسید. راه اندازی وبلاگ با استفاده از سرویسهایی مثل پرشین بلاگ یا بلاگ فا یا …، کار دشواری نیست.

۷) استفاده از نظر دیگران در کتاب خواندن خیلی خوب است. اما همیشه به یاد داشته باشیم که سلیقه انسانها در خواندن کتاب متفاوت است. هیچ ایرادی ندارد اگر شخصی که او را بسیار قبول دارم، کتابی را توصیه کند و من پس از خواندن چند صفحه، احساس کنم که آن کتاب، کتاب من نیست. ما در نظام آموزشی خود طی ۱۲ تا ۲۰ سال، می آموزیم که مطالبی را بخوانیم که دیگران ما را به خواندن آنها مجبور کرده اند. دقت کنیم که در ادامه زندگی، این عادت ناپسند را ادامه ندهیم…

کتابخوانی

۸) اگر میتوانید، با دوستان خود به صورت هماهنگ، یک کتاب مشخص را بخوانید و در مورد آن بحث کنید.

۹) اکثر کتابخوان های حرفه ای، لیستی از کتابهای خوب را در دفتر یادداشت یا تلفن همراه خود دارند و هر جا نامی از کتابی میشنوند، آنجا یادداشت میکنند تا در زمانی که فرصتی برای خرید کتاب یا مطالعه دست میدهد، «دست خالی» نباشند. شاید مراجعه به فهرست #معرفی کتاب در متمم نقطه شروع خوبی باشد.

بسیاری از افراد کتابخوان، در یک ویژگی مشترک هستند. این افراد، به جای اینکه مقید باشند در ساعات خاصی از روز، جایی ببنشینند و کتاب بخوانند، همیشه همراه خود یک کتاب دارند تا در کوتاه ترین فرصتها، به خواندن آن بپردازند. شاید رها کردن بسیاری از لذتها و تفریحات و خواندن کتاب در یک ساعت مشخص در منزل یا محل کار، سخت و دشوار باشد، اما مطالعه کردن در زمانی که در مترو یا در یک سازمان بزرگ، به انتظار گذشت زمان نشسته ایم ساده تر و جذاب تر است.

بسیاری از ما، مطالعه را نه با هدف افزایش اطلاعات و دانسته ها و باز شدن افق دید، بلکه برای فرار از مشکلات و مسائل روزمره انتخاب میکنیم. زمانی که از دوست یا همسر یا مدیر خود دلگیر هستیم، گوشه ای مینشینیم و کتاب ورق میزنیم. شاید این کار در کوتاه مدت، مفید باشد اما در بلندمدت ما را شرطی میکند و ذهن ما عادت میکند که «کتاب»، «همراه لحظات تلخ زندگی» ماست.

در پایان، پیشنهاد میشود خود را به خواندن کتابهای دیجیتال عادت ندهید. برای کسانی که عادت کتابخوانی دارند، کتاب دیجیتال یا مکتوب (هاردکپی) تفاوتی ندارد. اما برای کسانی که به تازگی خود را به کتابخوانی عادت میدهند، لمس کردن برگه های کاغذ، خط کشیدن زیر نوشته ها، دیدن نشانه میانه کتاب که مشخص میکند بخشی از کتاب خوانده شده، باز شدن شیرازه کتاب و جدا شدن برگه های آن (ناشی از بارها مرور یک کتاب)، همه و همه میتوانند احساس خوب ایجاد کنند. احساسی که ما را به خواندن کتابهای بیشتر ترغیب میکند…



:: موضوعات مرتبط: بارداری بعد از لیپوماتیک , تزریق ژل و فیلر , بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: کتاب , کتابخوانی , مطالعه , تکنیک , تندخوانی , ,
:: بازدید از این مطلب : 536
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین



در این مطلب قصد داریم به معرفی ۱۰ فناوری جدید برتری بپردازیم که طبق پیش بینی محققان دانشگاه MIT آمریکا، در سال جاری و سال های پس از آن فراگیر خواهند شد. در ادامه با ما همراه باشید.

کلیک – فناوری های مرتبط با کاشت وسایل مختلف در مغز و کامپیوترهای کوانتومی از جمله فناوری هایی هستند که در سال ۲۰۱۷ مردم را شگفت زده کرده اند؛ اما این فناوری ها تنها فناوری هایی نیستند که در سال ۲۰۱۷ شگفتی آفرین شده اند. در این مطلب قصد داریم به معرفی ۱۰ فناوری برتر جدیدی بپردازیم که از نظر محققان دانشگاه MIT آمزیکا در سال جاری فراگیر خواهند شد.

هوش مصنوعی با قابلیت یادگیری همانند انسان

در صدر این لیست هوش مصنوعی جدیدی قرار دارد که رفتار آن تقویت شده است.

هوش مصنوعی این قابلیت را دارد که در یک بازی پیچیده مانند بازی Go مهارت پیدا کند و حتی یک فرد ماهر در این بازی را نیز شکست دهد. همچنین هوش مصنوعی این توانایی را دارد که خودروهای بدون راننده را در ترافیک خودروها هدایت کند.

این فناوری بر اساس تقویت میزان یادگیری ایجاد شده است و قدمت این کار به بیش از ۱۰۰ سال پیش باز می گردد. حدود یک قرن پیش روانشناسی به نام ادوارد ثروندایک، به گربه ها یاد داد که چگونه از یک جعبه با در کلون دار، با روش آزمایش و خطا فرار کنند. این رفتار ابتدا با یک پاداش (غذا) در گربه ها ایجاد شد و سپس به یک رفتار تثبیت شده در آن ها تبدیل شد.

دوربین های ۳۶۰

بشر می تواند دنیا را به صورت ۳۶۰ درجه تجربه کند و هم اکنون دوربین های متداول هم از این قابلیت برخوردار هستند.

زمانی ساخت یک سیستم با قابلیت ایجاد تصویر ۳۶۰ درجه از دنیای اطراف، هزاران دلار هزینه داشت؛ اما هم اکنون امکان تصویربرداری ۳۶۰ درجه با صرف هزینه ای کمتر از ۵۰۰ دلار ممکن شده است.

البته تصویربرداری ۳۶۰ درجه باید به گونه ای باشد که برای افراد کسل کننده نباشد و قابلیت های جالبی داشته باشد؛ به عنوان مثال خبرنگاران می توانند برای مستندسازی اخبار، از دوربین های ارزان قیمت ۳۶۰ درجه استفاده کنند؛ مثلا خبرنگاران روزنامه New York Times با ضبط یک ویدیوی ۳۶۰ درجه، ویرانگری های داعش در کشور سوریه را به تصویر کشیدند.

ژن درمانی برای درمان اختلالات موروثی

این فناوری برای کودکی که دچار اختلال نقص ایمنی بود و والدین او که مجبور به استفاده از ماسک و جوشاندن اسباب بازی های فرزند خود بودند، بهترین فناوری ممکن بود.

در ابتدا تصور می شد که پیوند مغز استخوان بهترین روش درمانی برای مقابله با بیماری این کودک است؛ اما بعدها محققان دریافتند که با ژن درمانی و جایگزینی ژنی که باعث تخریب سیستم دفاعی بدن این کودک شده بود، می توانند او را درمان کنند. این روش درمانی برای این کودک جواب داد و او کاملا درمان شد.

سلول های خورشیدی با کارایی مضاعف

این سلول های خورشیدی که اصطلاحا سلول های خورشیدی داغ نامیده شده اند، می توانند گرمای خورشید را به اشعه های متمرکز شده نور تبدیل کنند. این پانل ها می توانند جایگزین پانل های فتوولتاییک متداول (پانل هایی برای تولید مستقیم برق از انرژی خورشیدی) شوند و کارایی این پانل های جدید، نیز دو برابر پانل های مذکور است. با استفاده از این پانل ها می توان انرژی رایگان خورشیدی را ذخیره کرد و در شب از آن استفاده کرد.

طرحی از انواع سلول های انسان

این طرح می تواند یک مدل جدید پیچیده از زیست شناسی را ارائه دهد و می تواند به روند تحقیقات در رابطه با داروهای مختلف سرعت ببخشد. دانشمندان تخمین زده اند که در حدود ۳۰۰ نوع سلول متفاوت در بدن انسان وجود دارد؛ اما بی تردید تنوع سلول های بدن انسان، بیش از این میزان است.

این طرح امکان کشف نوع جدیدی از سلول ها را فراهم می کند و روند انجام آزمایشات مختلف در مورد داروها را تسریع می کند.

کامیون های بدون راننده و خودران

حتما تاکنون اخبار زیادی در مورد خودروهای خودران خوانده اید و یا شنیده اید، جالب است بدانید که کامیون های آینده نیز به فناوری هدایت خودکار مجهز خواهند شد تا زمانی که راننده هوشیاری لازم را ندارد، سیستم هدایت خودکار، فرمان کامیون را در دست بگیرد.

همچنین این فناوری می تواند برای هدایت گروهی از کامیون ها که پشت سر هم حرکت می کنند، به کار گرفته شود تا هم در مصرف سوخت آن ها صرفه جویی شود و هم مقاومت آن ها در برابر باد کمتر شود.

پرداخت وجه با استفاده از فناوری تشخیص چهره

شما در حال حاضر می توانید با یک تلنگر به ساعت هوشمند اپل واچ، وجه مورد نظر را در فروشگاه های استارباکس (Starbucks) آمریکا بپردازید؛ اما روش پرداختی جدیدی با استفاده از فناوری تشخیص چهره، نیز قرار است راه اندازی شود. این فناوری برای به کارگیری در معاملات و یا سایر امور روزانه، به اندازه کافی دقیق است.

مسئولان موتور جستجوی Baidu که محبوب ترین موتور جستجو در کشور چین است، در حال کار کردن بر روی سیستمی هستند که امکان خرید بلیط قطار از طریق اسکن چهره را فراهم می کند.

کامپیوترهای کوانتومی

نمی توان توضیح ساده ای در مورد کامپیوترهای کوانتومی ارائه داد؛ فقط می توان گفت در این کامپیوترها از ذرات کوانتوم استفاده شده است و برخی از محاسبات واقعاً پیچیده را می توانند بسیار سریع تر از کامپیوترهای قدیمی انجام دهند.

درمان افراد معلول

در یک آزمایش یک میمون که پای چپش دچار مشکل شده بود و توان حرکت نداشت، به وسیله دستگاه های الکترونیکی که توسط انسان ساخته شده بود، درمان شد و توان حرکتی خود را پیدا کرد. اساسا این دستگاه های الکترونیکی سیستم عصبی را پای پس می کنند و آسیب وارد شده به آن را برطرف می کنند؛ بنابراین امید به درمان افراد معلول در آینده تقویت خواهد شد.

بات نت اشیا

این فناوری، فناوری خوبی نیست. بان نت ها می توانند به عنوان بدافزارهایی به کار گرفته شوند که کنترل وبکم ها، دوربین های امنیتی و سایر دستگاه های متصل به اینترنت را در دست می گیرند و با این کار باعث ایجاد اختلال در اینترنت می شوند.

بات نت ها با استفاده از یک نرم افزار می توانند باعث اختلال بیشتر و بیشتر در شبکه اینترنت شوند و توقف فعالیت آن ها هم کار دشواری است.



:: موضوعات مرتبط: نظرات مردم درباره لیپوماتیک , لیزر موهای زائید , لاغری سریع با رژیم غذائی , کرایولیپولیز , طب سوزنی , بزرگ کردن سینه با پروتز سینه , مراقبت های قبل از لیپوماتیک , لیپوساکشن مردان , پیلینگ شیمیایی , بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: فناوری , نوین , محقق , کامپیوتر , کوانتومی , مغز , یادگیری ,
:: بازدید از این مطلب : 711
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 شهريور 1396 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد