نوشته شده توسط : امین

به نظر فیلیپ کاتلر پدر بازاریابی مدرن، بازاریابی عبارت است از:

    فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته ها از طریق فرایند مبادله

منشا و رکن اساسی نظام بازاریابی، نیاز و خواسته های انسان است. محصول زاییده نیاز بشر است، هر چیزی را که خدمتی ارائه دهد یا نیازی را برآورده سازد میتوان محصول قلمداد کرد که شامل افراد، مکان ها، سازمان ها، خدمات و عقاید است. به عبارت دیگر محصول عبارت است از چیزی که قادر به ارضای یک خواسته باشد. نیاز بیان کننده ی حالت محرومیت احساس شده در فرد است. محصولات به هر اندازه که خواسته های فرد را برآورده کنند، دارای ارزش هستند. خواسته در بازاریابی، شکل برآورده ساختن نیازهاست و تقاضا توانایی رفع خواسته است.
بازاریابی یا مارکتینگ چیست

منشا و رکن اساسی نظام بازاریابی، نیاز وخواسته های انسان است

بازاریابی از زمانی آغاز میشود که فرد تصمیم می گیرد نیازها وخواسته هایش را از طریقی خاص که آن را “مبادله” می نامیم، ارضا کند. مبادله یکی از چهار انتخاب گوناگونی است که فرد برای ارضای نیازهای خود از آنها استفاده میکند.

    اولین انتخاب خود تولیدی است. انسان گرسنه، گرسنگی خود را از طریق شکار و . . . برطرف می کند. در این جا نه بازاری وجود دارد و نه بازاریابی.
    دومین انتخاب فرد استعانت از دیگران است. فرد گرسنه از فردی دیگر به عنوان کار خیر غذا طلب می کند و چیزی جز قدردانی عرضه نمیدارد.
    سومین انتخاب فرد اعمال زور است. فرد گرسنه می تواند با زور یا دزدی غذا را از چنگ دیگری در بیاورد. در این جا از قدر دانی خبری نیست.
    چهارمین انتخاب فرد مبادله است. فرد گرسنه می تواند به فرد دیگری که غذا دارد مراجعه کرده، منبعی را برای مبادله با غذا پیشنهاد کند. این منبع می تواند پول، محصول یا خدمتی باشد که برای صاحب غذا دارای ارزش است.

در مبادله باید ۳ شرط زیر برقرار باشد:

    دو طرف وجود داشته باشد
    هر طرف چیزی با ارزش برای طرف دیگر داشته باشد
    هر طرف مجاز به پذیرش یا رد پیشنهاد طرف دیگر باشد اگر این شرایط موجود باشد، امکان مبادله نیز وجود خواهد داشت.

تعریف بازار

تعریف بازار عبارت است از “محلی برای مبادلات بالقوه” اگر برای محصول یا خدمت ما حتی یک نفر هم وجود داشته باشد، می توانیم بگوییم که بازار وجود دارد. اندازه بازار به تعداد افرادی بستگی دارد که:

    به محصول به معنی عام یا شی مورد نظر علاقمند هستند.
    حاضرند منابع لازم را برای به دست آوردن محصول مبادله کنند.

تعریف بازار ما را به مفهوم بازاریابی می رساند.
بازاریابی یعنی تلاش در جهت از قوه به فعل درآوردن مبادلات برای ارضای نیازها و خواسته های بشر.
ابعاد گوناگون مارکتینگ و بازاریابی

ابعاد گوناگون مارکتینگ
۹ جنبه مختلف مارکتینگ
۱. بازار گرایی

گرایش به بازار و نیاز مشتریان اولین ویژگی بازاریابی جدید است. مدیر کامیاب کسی است که سازمان را با شرایط روز همگام کند و این زمانی امکان پذیر است که کارکنان و مدیران گرایش به بازار را به عنوان یک فرهنگ و بینش بپذیرند و دنبال کنند.
۲. بازار شناسی

“شناخت” لازمه ی هر حرکت عاقلانه و هر تصمیم اصولی است. شناخت بازار تلاشی نظام مند است برای گردآوری، ضبط و ثبت اطلاعات مربوط به همه ی اجزای تشکیل دهنده ی نظام بازار و همه عواملی که بر نظام بازار تاثیر می گذارند.
۳. بازاریابی


بازاریابی یعنی جستجو برای یافتن مناسبترین بازار و بخش هایی که سازمان می تواند در آن جا به صورت مفید تر و موثرتر حضور یابد و پاسخگوی نیاز و خواسته مردم باشد. بازاریابی یعنی بخش بندی یا تقسیم بازارها و تعیین محصولات شرکت برای مناسب ترین بازارها.
۴. بازار سازی

بازارسازی یعنی نفوذ در بازار و معرفی و شناساندن سازمان و محصولات و خدمات آن با استفاده از عوامل قابل کنترل بازاریابی (4P: محصول، قیمت، توزیع و تبلیغ) . بازاریابان با بکارگیری درست و اصولی این عوامل می توانند در شرایط مختلف جایگاهی در بازار برای خود به دست آورند و با سیاست ها و برنامه های مناسب سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرند.
۵. بازار گردی

بازارگردی وظیفه ای است که بازار یاب را وادار می سازد تا بیش از دیگران با تحولات و تغییرات بازارها آشنا گردد. این آگاهی از طریق حضور در صحنه رقابت و مبادله و مشاهده بازارها امکان پذیر است. شرکت کردن در نمایشگاهها، بازدید از بازار های گوناگون و بودن در محیط بازار، دید مدیران را بازتر می سازد. به عبارتی، مهمترین نقش بازار گردی تقویت و گاهی تغییر “دید” است.
۶. بازار سنجی

بازار سنجی یعنی تحلیل موقعیت بازار با توجه به آنچه بودیم و داشتیم، آنچه هستیم و داریم و آنچه باید داشته باشیم. همه محصولات و خدمات و سازمان ها دارای منحنی عمر خاصی هستند که این منحنی شامل مراحل معرفی یا، رشد، بلوغ و اشباع، و افول است و هر مرحله شرایط ویژه ای دارد که بازاریاب باید براساس این ویژگی ها واکنش های مناسبی نشان دهد. بازار سنجی یا ارزشیابی و سنجش فعالیت های سازمان، نقاط قوت و ضعف را به خوبی نمایان می سازد.
۷. بازار داری

بازار داری یعنی حفظ مشتریان کنونی و تشویق و ترغیب آنان به خرید بیشتر و تداوم خرید از طریق ایجاد “رضایت” در آنان. آگاهی از رفتار مشتریان، ارتباط برقرار کردن با آنان، داشتن اطلاعات روانشناختی و جامعه شناختی و نیز اطلاع داشتن از حرکات و امکانات رقبا نقش ارزنده ای در حفظ مشتری دارد.
۸. بازار گرمی

برای بازار داری لازم است بازار گرمی را از دست ندهیم. بازارگرمی یعنی تبلیغات و تشویقات به موقع جهت آگاه ساختن، متقاعد کردن و ترغیب مشتریان برای ارتباط بیشتر با سازمان و خرید از آن و مقابله با حرکات رقیب. یکی از مهمترین ابزارهای بازار گرمی استفاده از خلاقیت ها، نوآوری ها و ابتکارات است.
۹. بازار گردانی

بازار گردانی یعنی مدیریت بازار که شامل برنامه ریزی، اجرا و کنترل امور گوناگون بازار و ابعاد مختلف بازاریابی است. بازارگردانی شامل تنظیم استراتژی ها و برنامه ها، سازماندهی و اجرای همه ی امور مربوط به شناساندن و معرفی محصولات شرکت به بازار ها، نظارت بر فعالیت ها برای دستیابی به اهداف سازمان و ایجاد رضایت برای مشتریان و جامعه است.

با توجه به ابعاد گوناگون مارکتینگ میتوان گفت واژه ی مناسب برای Marketing “بازار گردانی” است که همان “مدیریت بازار” است و همه امور مربوط به برنامه ریزی، اجرا و کنترل فعالیت های گوناگون را در بر می گیرد.
گسترش اینترنت و تغییر روش های بازاریابی

با گسترش اینترنت به تدریج روش های بازاریابی نیز دچار تغییر شد. ست گودین یکی از خلاق ترین و مشهورترین بازاریابان جهان در کتاب معروف خود یعنی بازاریابی اجازه ای (Permission Marketing) در سال ۱۹۹۹ این تغییرات را پیش بینی کرد و به شکل جدیدی از بازاریابی با عنوان بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای اشاره نمود. این نوع بازاریابی چندین سال بعد توسط توسعه دهندگان ابزار معتبر اتوماسیون مارکتینگ هاب اسپات یعنی برایان هالیگان و دارمش شاح به طور گسترده تبلیغ و ترویج داده شد و به یکی از بهترین روش های بازاریابی برای شرکت های کوچک و متوسط تبدیل شد. وبسیما ثبت نام کارگاه آموزش دیجیتال مارکتینگ خود را آغاز کرد.

در این روش شما برخلاف روش های سنتی بازاریابی (برونگرا) مبتنی بر ایجاد وقفه در زندگی افراد از طریق تبلیغات در تلویزیون، رادیو، بیلبورد و … با تولید محتوایی که به افراد اطلاعات مفید بدهد توسط آن ها کشف می شوید. در واقع شما با دادن اطلاعات مفید به افراد به مرجع قابل اطمینانی تبدیل خواهید شد که آن ها برای خرید محصولات و خدماتتان راغب می شوند. ابزارهای اصلی این روش عبارتند از:

    سایت ها و وبلاگ ها
    موتورهای جستجوی اینترنتی (مانند گوگل)
    شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، تلگرام و لینکدین و …)
    و …

بازاریابی محتوایی چیست؟

بازاریابی محتوایی زیرشاخه ای از بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای محسوب می شود. در این روش صاحبان یک کسب و کار می کوشند تا با تولید محتوای مفید و استراتژیک در سایت خود، افراد را از طریق موتورهای جستجو (مانند گوگل) وارد سایتشان کرده و به بازاریابی و تبلیغ محصولات و خدماتشان بپردازند. در این بین آشنایی با سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در گرفتن رتبه های بالا در نتایج جستجو بسیار ضروری است. با این کار افراد با جستجوی کلمات کلیدی سایت شما را در صدر نتایج جستجو دیده و به سرعت بر روی آن کلیک کرده و وارد آن می شوند.



:: موضوعات مرتبط: جوان سازی پوست با رادیو فرکانسی , تزریق چربی , جراحی بینی ثانویه , ,
:: برچسب‌ها: بازاریابی , مارکتینگ , فیلیپ کاتلر , بازاریابی مدرن , خدمات , بازار , بازاریابی محتوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 517
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

سوال: چگونه یک وب‌سایت برای خودمان بسازیم ؟ پاسخ: به آسانی !
امروز برای ساختن و راه‌اندازی یک وبسایت دیگر نیازی به داشتن علم برنامه نویسی نیست(البته منظورمان برای کاربرانی است که صرفا میخواهند وب‌سایت داشته باشند و کارشان مربوط به برنامه نویسی نیست).
به لطف سیستم‌های مدیریت محتوا یا همان CMS‌ها میتوانیم بدون نیاز به داشتن علم برنامه نویسی یک وب‌سایت ایجاد کنیم، آن را ویرایش کنیم و از آن بهره برداری کنیم.

 در وردپرس برخی از پوسته‌ها به صورت رایگان برای دانلود و برخی دیگر نیز برای فروش قرار‌داده‌ شده‌اند.

در سیستم‌های مدیریت محتوا معمولا مراحل انجام کار به صورت Wizard (مرحله بندی شده که با زدن دکمه Next به مرحله‌ی بعدی میروید) انجام میشود و بیشتر فعالیت ها به صورت Drag & drop میباشد. همچنین منوها و فضاهای کاربر پسندانه‌ای تعبیه شده است که هر کاربری که مقداری با کامپیوتر و کار با آن آشنایی داشته باشد میتواند یک وب‌سایت با ظاهری زیبا و در عین حال کاربردی داشته باشد.
البته مانند هر کاری، کاربرهای CMSها هم طبقه بندی شده‌اند و کاربران از دسته‌بندی‌های ساده تا دسته‌بندی‌های  پیچیده و پیشرفته، متناسب با سطح نیازشان وجود دارند.
معمولا CMSها قالب‌های آماده‌ای برای کاربران خود قرار میدهند که هر کاربر بسته به نوع نیاز و سلیقه‌ی خود میتواند از آن قالبهای آماده استفاده کند به این صورت که کاربر آن قالبی که مورد پسند خود است را با چند کلیک ساده نصب کرده و ظاهر وبسایت خود را آماده مینماید.
به عنوان مثال شما میتوانید یکی از قالب‌ها (پوسته‌ها) را که مورد پسندتان است خریداری یا دانلود نمایید که در پوسته‌های خریداری شده معمولا چند تم (Theme) وجود دارد که هر کدام به منظور خاصی طراحی شده‌اند. مثلا یکی از آنها مناسب وبسایت رستوران، یکی متعلق به وبسایت شرکت، دیگری متعلق به فعالیت های هنری و سایر تم‌ها و طرح های این‌چنینی میباشند که کاربر متناسب با فعالیت خود یکی از آنها را انتخاب مینماید تا در کمتر از یک دقیقه ظاهر وبسایت خود را به آن شکل دربیاورد. حالا فقط کافیست تا مطالب، متن‌ها، تصاویر و سایر اطلاعات خود را وارد وب‌سایت کنیم که این کار هم با چند کلیک ساده قابل انجام است.
پرکاربردترین‌ها
از متداول ترین CMSها میتوانیم به وردپرس (Wordpress)، جوملا(Joomla) و دروپال(Drupal) اشاره کنیم که در بین این‌ها وردپرس از همه پرکاربرد‌تر است و بیشتر مردم جهان از آن استفاده میکنند.

  به راحتی میتوانید در اینترنت از شرکت‌های ارائه دهنده هاست و دامین مورد نظر خود را تهیه کنید.

در وردپرس برخی از پوسته‌ها به صورت رایگان برای دانلود و برخی دیگر نیز برای فروش قرار‌داده‌ شده‌اند. آن قالب‌ها یا پوسته‌هایی که برای فروش هستند به مراتب پیشرفته‌تر، زیبا‌تر، بهینه‌تر و با امکانات بیشتری عرضه می‌شوند. به هر حال از قدیم گفته‌اند: هرچقدر پول بدهی، همان مقدار آش میخوری.
فقط CMS کافی است؟
البته برای داشتن یک وبسایت، وجود وردپرس لازم است اما کافی نیست چرا که شما باید یک فضایی در اختیارتان باشد تا وردپرس را روی آن نصب کنید. نگران نباشید به این فضا اصطلاحا هاست (Host) گفته می‌شود که به راحتی میتوانید در اینترنت از شرکت‌های ارائه دهنده هاست و دامین (Domain)، هاست و دامین مورد نظر خود را تهیه کنید. دامین در ادامه‌ مطلب توضیح داده‌شده‌است.
هاست یک فضا در بستر اینترنت است که هر شخصی با هر کامپیوتری که به اینترنت متصل باشد میتواند به آن فضا دسترسی داشته باشد و از اطلاعات موجود در وب‌سایت شما استفاده کند.این هاست‌ها در سرورهای بزرگ تعبیه شده‌اند که به مقدار مورد نیاز شما فضا در اختیارتان میگذارند، به طور مثال 1 گیابایت.
چگونه یک وبسایت بسازیم
بعد از خریداری کردن هاست، یک محیط کاربری که اصطلاحا CPanel نام دارد در اختیار شما قرار میگیرد که میتوانید فضای هاست خود را مدیریت کنید.
بعد از داشتن هاست باید یک دامین هم داشته باشید که اشخاص از طریق آن دامین بتوانند وارد وبسایت شما بشوند. دامین همان آدرس وبسایت شما میباشد. به طور مثال www.tebyan.net یک دامین میباشد. توجه داشته باشید که فضای در اختیار شما دارای یک آدرس آی‌پی (IP) است که با وارد نمودن آن آدرس آی‌پی هم میتوانید به وبسایت متصل شوید. دامین در‌واقع یک آدرس دلخواه به انتخاب شما را به آن آی‌پی و آن هاست متصل میکند تا به محض وارد کردن آن آدرس وارد وب‌سایت مورد نظر شوید.
این نکته را هم توجه داشته باشید که نمیتوانید دامین تکراری ثبت کنید و باید کلمه‌ای را انخاب کنید که در اختیار کسی نباشد و این مطلب را هم در همان سایت‌های ثبت هاست و دامین می‌توانید جست و جو کنید.
چگونه یک وبسایت بسازیم
نگاهی اجمالی به مراحل انجام کار
هاست و دامین خود را انخاب و خریداری کنید و یکی از این CMS ها را در هاست خود بارگذاری کنید و تنظیمات مربوطه را انجام دهید. نصب و تنظیمات اولیه در CPanel را انجام دهید.
بعد از نصب وردپرس وارد آن شوید، به بررسی قالب‌ها بپردازید، قالب مورد نظرتان را انخاب و نصب کنید و شروع کنید به طراحی صفحات و پست کردن مطالب.
شاید برای نخستین بار یک مقدار دچار اشتباه شوید، اما باور کنید خیلی ساده‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید.



:: موضوعات مرتبط: لیزر موهای زائید , لیپوساکشن مردان , پیلینگ شیمیایی , لیپولیز لیزری , ,
:: برچسب‌ها: وب , سایت , وب سایت , هاست , CMS , مدیریت , مدیریت محتوا , سیستم ,
:: بازدید از این مطلب : 502
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

به‌وضوح، ثروت و کامیابی مربوط به تمام ابعاد زندگی شما از جمله روابط، سلامت و شغل شما می‌شود. اما در حال حاضر بگذارید تمرکز را روی پول بگذاریم.

چند سال پیش من کلاسی را در مورد کامیابی اقتصادی تدریس می‌کردم. برای داشتن یک جمع‌بندی برای این کلاس با تعدادی از افرادی که برای من تجسم کامیابی و موفقیت مالی بودند مصاحبه کردم. همه‌ی آنها میلیاردر نبودند اما همه‌ی آنها در کنار پول کافی، روابط گسترده و سالمی داشتند. همه‌ی آن‌ها بر چند اصل پایبند بودند که یکی آنها این بود: «منشأ کامیابی باور است.»
مقاله مرتبط: چگونه پولدار شویم؛ ۱۶ راه پولدار شدن که باید بدانید

باورهای فرهنگی شما راجع به پول، به احتمال زیاد از باورهای‌تان در مورد سایر ابعاد زندگی منفی‌تر و کوته‌بینانه‌تر است.

مسئله‌ی پول دقیقا به اندازه‌ی سلامت و روابط اجتماعی شما مهم و حیاتی است. زیگ زیگلار می‌گوید «پول مهم‌ترین مسئله‌ی زندگی نیست، اما به همان اندازه‌ای که به داشتن اکسیژن نیاز داریم به پول داشتن هم نیاز داریم.» ولی در جامعه‌ی ما یک فرهنگ عشق یا نفرت در رابطه با پول وجود دارد.

تصور کنید وارد یک انجمن حمایتی شده‌اید که وقتی نوبت‌تان می‌شود به گروهی از آدم‌هایی که نمی‌شناسید اعلام می‌کنید: «من با خودم قرار گذاشته‌ام تا جایی که می‌توانم خودم را وقف سلامتی‌ام کنم». احتمالا آنها بسیار برای شما احترام قائل خواهند شد و حتی ممکن است بایستند و برای شما دست بزنند. حال تصور کنید وارد همان جمع شده‌اید و میخواهید اعلام کنید: «من با خودم قرار گذاشته‌ام خودم را وقف پول درآوردن کنم!» فکر می‌کنید دیگران چه فکری در مورد شما خواهند کرد؟ «وای این بابا چقدر پولکی و حریصه!» یا «من چقدر فکر می‌کردم این آدم معنویه ولی مثل اینکه نه!»

همانطور که بسیاری از ما به‌صورت ناخودآگاه باورهایی فرهنگی راجع به زیبایی، عدالت و موفقیت وارد جامعه کرده‌ایم، کهن‌الگوها و افسانه‌هایی را هم که در مورد پول وجود دارد، باور کرده‌ایم. به این جمله‌ها نگاهی بیاندازید و ببینید کدام‌یک از نظر شما درست می‌آید:

۱. برای پول درآوردن باید سرمایه داشت.

۲. پولدارها پولدارتر و فقرا فقیرتر می‌شوند.

۳. پول چرک کف دست است.

۴. اگر بخواهم پول زیادی دربیاورم نمی‌توانم زندگی متعادلی داشته باشم.

۵. موفقیت مالی من به بازار شغلی و وضعیت اقتصادی بستگی دارد.

۶. برای پولدار شدن باید ریسک‌های بزرگی کرد.

۷. پول مقیاس اندازه‌گیری ارزشمندیِ زندگی و موفقیت من است.


۸. زندگی سخت است.

۹. بیشتر آدم‌های پولدار مثل اسکروچ، افراد خسیس، خودخواه و پول‌پرستی هستند

۱۰. این دنیا هرکی‌هرکی و پرهرج‌ومرج است و فقط باید مراقب کلاه‌مان باشیم که باد نبرَد.

۱۱. در حین بالا رفتن از نردبان موفقیت گاهی باید با پایین انداختن دیگران برای خود جا باز کرد.

۱۲. برای اینکه پول زیادی در بیاوری باید حتما در شغل‌های خاصی مشغول به کار باشی.

۱۳. تنها تعداد اندکی از آدم‌ها آن هم از بین خواننده‌ها، هنرمندها، نویسنده‌ها و غیره هستند که به اوج موفقیت می‌رسند.

حال اجازه دهید به شما بگویم افراد پولداری که چند سال پیش با آن‌ها مصاحبه کردم چه اعتقاداتی راجع به پول داشته‌اند. همانطور که گفتم همه‌ی آن‌ها میلیاردر نبودند، اما قابلیت این را داشتند که هر زمان هرچه را اراده می‌کردند به‌دست بیاورند. اینها چیزهایی بود که آنها در مورد پول و ثروت می‌گفتند:

۱. دنیا پر از رونق و فراوانی است.

۲. دنیا دوست دارد که من کامیاب شوم.

۳. هر کامیابی‌ای به دنبال ایمان و اعتقاد می‌آید.

۴. پول یک چیز انتزاعی است.

۵. پول انرژی است و فقط زمانی به سمت شما می‌آید که آن را احساس کنید.

۶. پول هیچ خِردی با خود به همراه نمی‌آورد.

۷. پول به فرمان‌هایی که به او می‌دهم گوش می‌دهد.

۸. پول احتیاج به توجه دارد.

جوانه پول

می‌بینید که آنها در مورد وضعیت اقتصادی یا اینکه بعضی حرفه‌ها پول‌زایی بیشتری دارند یا اینکه پول، معیارِ ارزش زندگی‌شان است هیچ چیزی نگفتند. چیزی در مورد اینکه باید رقبا را از عرصه خارج کنند و یا اینکه باید خانواده و دوستان‌شان را برای پولدار شدند قربانی کنند، به زبان نیاوردند. و همینطور باور نداشتند که پول خودش ذهن و قدرتی ذاتی دارد!

کدامیک از این هشت باوری که افراد پولدار داشتند به نظر شما بدون هیچ شک و شبهه‌ای درست می‌آمد؟

متأسفانه نمی‌توانیم صرفاً با حفظ کردن این لیست باورهای‌مان، عادت‌های‌مان و رفتارمان را نسبت به پول تغییر دهیم. برای تغییر این باورهای بنیادی باید تلاش و تمرکز زیادی به خرج دهیم.

در کلاس‌های (برنامه‌نویسی عصبی-زبانی) NLP، چهار پیش‌نیاز اساسی برای تغییر را آموزش می‌دهند:

    از هیجانات و باورهای منفی دوری کنید و باورهای مثبت را وارد زندگی‌تان کنید.
    برای آینده‌تان برنامه و اهداف جامعی تنظیم کنید.
    اقدام کنید.
    برای اینکه ناخودآگاه‌تان به کار ادامه دهد، روی نتیجه‌ی مطلوب‌تان تمرکز کنید و موانع را یکی‌یکی از بین ببرید.

این چهار قدم باید در همان بازه‌ی زمانی خاص برداشته شوند. بهتر است در حالی که آمادگی لازم را ندارید و ضمیر ناخودآگاه‌تان با شما راه نمی‌آید قدم‌های بزرگ برندارید، که در این‌صورت تبدیل به یک سربالایی خواهد شد که شما را به جایی نمی‌برد و صرفاً انرژی‌تان را می‌گیرد. پس اولین قدم ضروری دور کردن احساسات و باورهای منفی است. بدانید که هیچ آرزو و هدفی بدون عمل کردن معنایی ندارد. وقتی یک‌جا می‌نشینید و عمل نمی‌کنید، ناخودآگاهِ شما نتیجه می‌گیرد که در راه دستیابی به این هدف زیاد هم جدی نیستید و در نتیجه به شما اجازه‌ی صرف انرژی لازم را نمی‌دهد، توجهش را به سمت دیگری متمایل می‌کند و دیگر دنبال فرصت‌ها و ایده‌های نو برای کمک به هدف شما نمی‌گردد.

اما اگر در مورد هدف‌تان جدی باشید و رویکردی قدم‌به‌قدم برای رسیدن به آن داشته باشید، می‌توانید روابط و باورهایی که در رابطه با پول دارید تغییر دهید. پول در زندگی همه چیز نیست، اما همان‌طور که دیوید ثورو شاعر آمریکایی می‌گوید:

«ثروت، قابلیت تجربه‌ی کاملِ زندگی را می‌دهد.»

به امید قدرتمندتر شدنِ روزافزون شما!



:: موضوعات مرتبط: جوان سازی پوست با رادیو فرکانسی , لیزر موهای زائید , کرایولیپولیز , جراحی بینی ثانویه , ,
:: برچسب‌ها: ثروت , پول , کامیابی , اقتصاد , کامیابی اقتصادی , پولدار , سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 592
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

روز را با عشق شروع کنید،

                     با عشق سپری نمایید
                                  و با عشق به پایان ببرید.

سپری کردن روز با عشق یعنی شما تلاش کنید که سخاوتمند باشید ، از بقیه تعریف کنید و متواضع و صادق باشید. حکمت نهفته در این روش ، ساده است. در طی روز به دفعات اهمیت زندگی با عشق را به عنوان بالاترین اولویت به خود یادآوری نمایید. بدین ترتیب، وقتی موردی مهمتر از عشق در زندگی شما وجود نداشته باشد معجزه ای در زندگی شما رخ می دهد. «مسائل بی اهمیت» در حد خود در نظر گرفته می شوند و فرد به زیبایی و شاد ی زندگی آگاه می گردد. هر روز از زندگی روزمره ما کیفیتی فوق العاده می یابد و ما مهمترین واقعیت زندگی را تجربه می کنیم.

«روز را با عشق شروع کنید»

یعنی هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید، قلب خود را بگشایید، و تصمیم خود را در مورد دوست داشتن همه جنبه های زندگی به خود یادآوری نمایید.

«روز را با عشق سپری نمایید»

یعنی انتخاب و اعمال شما از تصمیم شما مبنی بر این که دوست بدارید، صبور ، مهربان و آرام باشید سرچشمه می گیرد. کلیه امور را در حد اهمیت خود بررسی کنید و از آن یک مورد شخصی نسازید و بیش از حد با مسائل درگیر نگردید. پس به خود و دیگران اجازه دهید که قدری ناکامل بوده و نواقصی داشته باشند و بیش از حد پیشنهاد و انتقاد نکنید . سپری کردن روز با عشق یعنی شما تلاش کنید که سخاوتمند باشید ، از بقیه تعریف کنید و متواضع و صادق باشید. در طی روز به دفعات اهمیت زندگی با عشق را به عنوان بالاترین اولویت به خود یادآوری نمایید. بدین ترتیب، وقتی موردی مهمتر از عشق در زندگی شما وجود نداشته باشد معجزه ای در زندگی شما رخ می دهد.

«روز را با عشق به پایان ببرید »

یعنی لحظاتی از روز را به یادآوری و سپاسگزاری اختصاص دهید. شاید به دعا کردن یا تأمل و تفکر بپردازید یا به روزی که سپری کرده اید نظری بیندازید و در حین مرور کارهای روزانه متوجه شوید که هدف زندگی و عشق با اعمال و انتخاب های شما به خوبی هماهنگ شده اند. شما این کار را انجام داده اید نه به خاطر کسب امتیاز یا سخت گیری به خود، بلکه صرفاً برای تجربه نمودن آرامش تام با هدف دوستی و شناخت فضاهایی که فردا با عشق بیشتری در آن عمل نمایید.



:: موضوعات مرتبط: نظرات مردم درباره لیپوماتیک , لاغری موضعی با کویتیشن , بارداری بعد از لیپوماتیک , ,
:: برچسب‌ها: عشق , متن ادبی , سخاوت , معجزه , مهربان , آرام ,
:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

آسیب شناسی  اجتماعی social-pathology مفهوم جدیدی است که از علوم زیستی گرفته شده و مبتنی بر تشابهی است که دانشمندان بین بیماری های عضوی و آسیب های اجتماعی(کجرویها) قائل می شوند. واژه آسیب شناسی از دیدگاه پزشکی به فرایند ریشه یابی بیماری ها گفته می شود

آسیب اجتماعی به هر نوع عمل فردی یا جمعی اطلاق می شود که در چارچوب اصول اخلاقی و قوامد عام عمل جمعی رسمی و غیر رسمی جامعه محل فعالیت کنشگران قرار نمی گیرد و در نتیجه با منبع قانونی و یا قبح اخلاقی و اجتماعی روبرومی گردد. به همین دلیل ، کجروان سعی دارند کجروی ها خود را از دید ناظران قانون ، اخلاق عمومی و نظم اجتماعی پنهان نمایند ؛ زیرا در غیر این صورت با پیگرد قانونی ، تکفیر اخلاقی ، طرد اجتماعی مواجه می شوند(عبدالهی ،1383:15).

آسيبهاي اجتماعي پديده هايي واقعي، متغير، قانونمند و قابل کنترل و پيش گيري اند. کنترل پذيري آسيبهاي اجتماعي شناخت علمي آنها را در هر جامعه اي براي پاسخ به پرسشهاي نظري و عملي و کاربردي از ايده ها و يافته هاي علمي توليد شده در برنامه ريزي هاي کوتاه و بلند مدت براي مقابله صحيح با آسيبهاي اجتماعي، درمان يا پيشگيري از گسترش و پيدايش آنها را ضروري و پر اهميت مي سازد.

آسيب شناسي اجتماعي به بررسي انواع مشکلات مي‌پردازد که در سطح اجتماعي مطرح هستند و سعي مي‌کنند علل مختلف آنها را از جنبه‌هاي مختلف فردي ، اجتماعي و غيره مورد بررسي قرار دهد.

  آسیب های اجتماعی که به تعبیر بعضی از اندیشمندان حاصل و معلول مستقیم انقلاب صنعتی هستند، در اکثر جوامع وجود دارند و تاثیرات خود را می گذارند. اما آن چه جوامع مختلف را در این مورد از هم متفاوت می سازد، نوع نگرش این جوامع به علل به وجود آورنده آسیب ها و راهکارهای اصلاح وبهبود آن است. در مورد نگرش، آن چه مهم است این که این آسیب ها چرا به وجود آمده اند؟ آیا وجود آسیب ها در جوامع امری لازم وضروری است یا می توان جامعه ای بدون آسیب داشت؟ پاسخ به این پرسش ها مستلزم شناخت نظریه های مختلف جامعه شناسی و روان شناسی است که هرکدام سعی درتبیین مسائل ،آسیب ها وبحران های اجتماعی از نظر گاه های مختلف دارند.این دید گاه ها متاثر از باورهای سیاسی و اقتصادی هر جامعه است.
آسيب هاي اجتماعي از چند جنبه قابل بررسي هستند :

    از زوايه انسان ،كه هر انسان با هر دين وآئين واعتقاد وفكر ،ومذهب وگرايش ومسلك وارتباط با جناح يا حزب خاصي يا با ترحم يا با هدايت ويا با همراهي اعتقاد دارند كه به گروههاي آسيب پذير ياري نمايند مثلاً  هر انساني دوست دارد به پير مرد يا پيرزني كمك كند وهر انساني دوست دارد به نابينايي كمك كند و...
    از زاويه اجتماعي  اگر به اين آسيب هاي اجتماعي بموقع رسيدگي نشود افزايش جرم وجنايت را در پي دارد كه مخرب انضباط اجتماعي است
    از جنبه سياسي ، كه اگر توجه نشود كشوررا به دامن بيگانگان سوق مي دهد وبجاي فرهنگ خودي فرهنگ بيگانه در كشور پياده مي شود وبه اعتقادات ديني ومذهبي جامعه لطمه وارد مي نمايد ، وجود آسيب هاي اجتماعي ، بزرگنمايي وتبليغات دشمنان كشور را در پي دارد ضمن آنكه وجود آسيب هاي اجتماعي در كشور اسلامي عامل تبليغ منفي بر ضد اسلام است لذا لازم است كه آسيب هاي اجتماعي ريشه يابي شود واز كلي گويي در جامعه پرهيز گردد وبا ارائه راهكارها ي مدرن به جزئيات آسيب هاي اجتماعي توجه شود

در برخورد با آسيب هاي اجتماعي تقليد كوركورانه از بيگانگان جايز نيست به دليل اينكه آسيب هاي اجتماعي ارتباط كاملي با سنتهاي هر جامعه دارد والگو برداري از جوامع ديگر صلاح نيست

سئوال ، وظيفه حكومت در اين مورد چيست ؟ حكومت خوب حكومتي است كه براي حل آسيب هاي اجتماعي قرمول صحيح ومنطقي همراه با نو آوري وارائه ابتكارات وخلاقيتها در جهت رسيدن به شكوفايي داشته باشد

سیاست های اجتماعی هر جامعه ای روش های مختلفی را در برخورد با آسیب های اجتماعی پیشنهاد می کند.شیوه ی برخورد با این مسائل هم چنان که پیشتر گفته شد،ارتباط مستقیمی با این سیاست ها دارد.این سیاست ها را هم نهادهایی که در تمامی جوامع وجود دارد تعیین می کند. در مورد راهکارهای اصلاح وبهبود آسیب های اجتماعی هم نظرگاه های مختلفی وجود دارد. عده ای روش انکار و پرده پوشی را تجویز می کنند وعده ای دیگر به روش های پلیسی وسرکوب اعتقاد دارند. جوامعی هم وجود دارند که به این مسائل نگرشی علمی و منطقی دارند وسعی می کنند با قبول وجود این آسیب ها، علت آن ها را با استفاده از روش های علمی بشناسند و برای حذف یا به حداقل رساندن آن ها از روش های منطقی سود ببرند.این جوامع، آنهایی  هستند که در آن ها انباشت علمی صورت گرفته و در اثر ارتباط با فرهنگ های مختلف به سطحی از آگاهی رسیده اند که به حق آزادی و برابری انسان ها و حق برخورداری تمامی انسان ها از حقوق مادی ومعنوی اعتقاد داشته باشند.

در جوامع مدرن امروز تمایل بر این است که این سیاست ها هرچه بیشتر توسط نهاد آموزش و پرورش و نهاد خانواده به جامعه تزریق شده و نهاد سیاست حداقل دخالت را در این امور دارد.اما در جوامعی که در آن ها نهاد سیاست قدرتمندتر است، این سیاست ها توسط این نهاد وضع و به جامعه دیکته می شود.تجربه نشان داده است که جوامع نوع اول در مهار بحران های اجتماعی موفق تر عمل کرده اند.چون مردم راهکارهای مقابله با آسیب های اجتماعی را وضع واز آن ها حمایت می کنند.اما در جوامعی که سیاست های اجتماعی را نهاد سیاست وضع می کند،لاجرم باید ضمانت های اجرایی آن ها را هم تعیین کند که در این حال استفاده از نیروهای حافظ قوانین و حامی نظام سیاسی مثل پلیس ضرورت پیدا می کند.

حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی نیزبه سیاست های اجتماعی مربوط است.دراین مورد نیز وقتی حمایت از آسیب دیدگان به طور کامل در اختیار نهاد سیاست قرار می گیرد،این نهاد از دیدگاه منافع خود به آن ها نگاه می کند،اما وقتی مردم یک جامعه به حمایت از این آسیب دیدگان می پردازند،بسیار عمیق تر و کامل تر عمل می کنند.چون مردم در متن این آسیب ها قرار دارند،آن ها را خوب می شناسند وبرای حمایت ازافرادی که دچار بحران هستند انگیزه های قدرتمندی دارند.

  یکی از راهکارهای حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی،سازمان ها وتشکل های غیر دولتی است.این سازمان ها که در تمامی جوامع ریشه دارند در عصر کنونی کارکردهای مختلف و موثری پیدا کرده اند و نقش مهمی در حیات جوامع ایفا می کنند.سازمان های غیردولتی با تاثیرگذاری در وضع و اجرای سیاست های اجتماعی،در نقش های مختلفی مثل مشاور دولت،منتقد دولت وگاه حتی به عنوان بازوی اجرایی سیاست های اجتماعی دولتها فعالیت دارند.این سازمان ها با ویژگی های منحصر به فردی که دارند،امروزه به نماد حکومت مردم تبدیل شده اند و به نظر می رسد در هر جامعه ای که این سازمان ها فعال تر و گسترده تر عمل می کنند،آرمان حکومت مردم بر مردم دست یافتنی تر می نماید.
موضوعات مورد بحث در آسيب شناسي اجتماعي

آنچه روشن است اينکه بحث آسيب شناسي اجتماعي عمدتا با مسائل و مشکلات سر و کار دارد. پژوهشها و تحقيقات متعدد براي شناخت انواع اين آسيبها و علل بروز آنها صورت مي‌دهد و نظرياتي را براي حل آن مسائل پيشنهاد مي‌کند.

بر اين اساس زمينه‌هايي چون فرهنگ و هنجارهاي يک جامعه ، ويژگيهاي اقتصادي و سياسي و جغرافيايي يک جامعه نيز در حوزه مطالعات آسيب شناسي اجتماعي قرار مي‌گيرد. چرا که بررسي آسيبهاي اجتماعي بدون در نظر گرفتن شرايط زمينه‌اي يک جامعه ميسر نخواهد بود.

چه چيزي به عنوان آسيب شناخته مي‌شود؟ حدود و ثغور آن چقدر است؟ عوامل زمينه ساز و علل آشکار کننده آن کدامها هستند؟ در کدام طبقات گسترش بيشتري دارند؟ در کدام سنين گسترش بيشتري دارند؟ توانايي جامعه براي کنترل و نظارت بر آنها چقدر است؟ از چه راههايي مي‌توان به کاهش آنها مبادرت کرد؟ همه اينها سوالاتي هستند که در حوزه آسيب شناسي اجتماعي مورد بررسي قرار مي‌گيرند.
اهميت آسيب شناسي اجتماعي

هر جامعه‌اي متناسب با شرايط خود ، فرهنگ ، رشد و انحطاط خود با انواعي از انحرافات و مشکلات روبروست که تاثيرات مخربي روي فرآيند ترقي آن جامعه دارد. شناخت چنين عواملي مي‌تواند مسير حرکت جامعه را بسوي ترقي و تعامل هموار سازد، بطوري که علاوه بر درک عمل آنها و جلوگيري از تداوم آن عمل با ارائه راه حلهايي به سلامت جامعه کمک نمايد. به عنوان مثال مسأله اعتياد را در نظر بگيريم. اين مساله هم به عنوان يک مشکل فردي و هم يک معضل اجتماعي مطرح است. روشن است در سطح اجتماعي منجر به از بين رفتن نيروها و انرژي بارآور جامعه مي‌شود. شناسايي علل اساسي و کنترل آنها مي‌تواند بسياري از نيروهاي از دست رفته جامعه را تجديد نموده ، در مسير کار سالم جامعه هدايت کند.
شيوه عمل آسيب شناسي اجتماعي

آسيب شناسي اجتماعي همچون ساير حوزه‌هاي اجتماعي و عللي ، از شيوه عملي براي بررسي موضوعات مورد نظر خود استفاده مي‌کند. به عبارتي براي مطالعه و بررسي علل ، زمينه‌ها و راه حلها در زمينه کجرويها و آسيبها ، هم از لحاظ ذهني به صورت شناخت مفاهيم خاص و هم به کمک ابزار وسايل تحقيق عيني به صورت پژوهشهاي علمي استفاده مي‌شود. چنين پژوهشهايي پيرامون انحرافات اجتماعي به صورت تحقيق علمي به حدود ۸۰ – ۹۰ سال پيش باز مي‌گردد. البته در آن زمان اين پژوهشها کمتر جنبه واقع بينانه داشته‌اند. ولي پس از مدتي پژوهشها بر شالوده‌اي صحيح‌تر استوار شد و تلاش شد از شيوه‌هايي که دقت و اعتبار بيشتري در برآورد مشکلات اجتماعي دارند استفاده گردد.

پرسشنامه‌هاي مختلف تهيه شد، شيوه‌هاي اعتبار يابي و استفاده از روشهاي معتبر معمول شد و از اصول روش تحقيق که در علوم انساني کاربرد مفيدي دارد استفاده گرديد. به اين ترتيب اطلاعات لازم در زمينه انواع انحرافات و مشکلات در سطح يک جامعه جمع آوري گرديد. اين فعاليتها سير تکاملي خود را سير مي‌کند و همچون پيشرفت ساير علوم شيوه‌هاي متکاملتري براي بررسي و ارزيابي در زمينه آسيبهاي اجتماعي بدست مي‌آيد.

اجتماعی مطالعه بی نظمی ها و آسیب های اجتماعی همراه با علل و انگیزه های پیدایی آنها و نیز شیوه های پیشگیری و درمان این پدیده ها ، به انضمام مطالعه شرایط بیمار گونه اجتماعی است ؛ زیرا خاستگاه اصلی آسیب ها و گژ رفتاری های اجتماعی را باید در کل حیات اجتماعی و نوع خاص روابط انسانی جستجو کرد. نابسامانی های اقتصادی – اجتماعی چون : فقر ، تورم ، گرانی ، بیکاری ، فقدان امنیت مالی  و حقوقی و دیگر عواملی که باعث محرومیت» می شوند ، زمینه مساعدی را برای انواع مختلف آسیب های اجتماعی چون: خود کشی ، سرقت ، اعتیاد به مواد مخدر ، الکیسم ، فرزند آزادی ، زور گیری ، طلاق ، گدایی و ... فراهم می آورند . از این رو مفهوم آسیب شناسی گسترده وسیعی پیدا می کند و از ابعاد ارزشی و کاربردی فراوانی برخوردار می گردد.

مطالب موجود به سه بخش جداگانه و در عین حال به هم پیوسته ، تقسیم شده است.بخش اول شامل چیستی آسیب های اجتماعی ، کژرفتاری ها و جرایم و انواع آنها است و بخش دوم به تبیین سه گانه زیست شناختی ، روان شناختی  و جامعه شناختی می پردازد و بخش سوم به بررسی برخی از انواع آسیب های اجتماعی خاص اشاره دارد. در این بخش سعی شده است هریک از آسیب های اجتماعی مورد بررسی دقیق قرار گیرد و با ذکر یک یا چند "مورد" نسبت به تبیین و ریشه یابی آنها اقدام گردد.
. گونه شناسی آسیب های اجتماعی

در گونه شناسی آسیب های اجتماعی از ملاک های متفاوتی می توان استفاده نمود. این ملاک ها ، در هر جامعه ای حداقل چهار خرده نظام فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی خاص دارند که در هر یک از این حوزه ها کنشگران فردی و جمعی می توانند با رعایت اصول و قواعد عمل جمعی مورد قبول در آن حوزه ها به چهار نوع سرمایه یا منبع ارزشمند-سرمایه فرهنگی یا دانش ، سرمایه اجتماعی یا تعهد منزلت ، سرمایه سیاسی یا قدرت و سرمایه اقتصادی یا ثروت- مورد نیاز هر جامعه دست یابند( عبدالهی ، 1383:20). هر نوع فعالیتی که خارج از چارچوب اصول و قواعد عام عمل جمعی برای رسیدن به منابع ارزشمند صورت گیرد ، کجروی محسوب می شود. بنابر این ، در مجموع با چهار گونه کجروی روبه رو هستیم (ر.ش: شکل 1-1).
تعریف و هدف های آسیب شناسی

در پزشکی به مطالعه و شناخت ریشه بی نظمی های ارگانیسم( موجود زنده) آسیب شناسی

می گویند. در مشابهت کالبد انسانی با کالبد جامعه(نظریه اندام وارگی) می توان آسیب شناسی را مطالعه و ریشه یابی بی نظمی های اجتماعی تعریف کرد.

به گزارش هفت روز؛ درواقع آسیب شناسی اجتماعی  ، مطالعه ناهنجاری ها و نابسامانی های اجتماعی نظیر  بیکاری ، فقر ، اعتیاد ، خود کشی ، روسپیگیری ، رشوه خواری ، ولگردی ، زورگیری ، گدایی و ... همراه با علل و شیوه های پیشگیری و درمان آنها و نیز شرایط بیمار گونه اجتماعی است.

 هدف ها و مقاصد آسیب شناسی اجتماعی را چنین می توان بر شمرد:

    مطالعه و شناخت آسیب های آسیب های اجتماعی و علل و انگیزه های پیدایی آنها و نیز بررسی شخصیت کژرفتاران و ویژگی های جسمانی ، روانی ، فرهنگی و اجتماعی آنان. شناخت درست درد ها و آسیب ها ، نخسین شرط چاره جویی و بیش از نیمی از درمان است ؛ درد تشخیص ناداده را درمان نتوان کرد ؛ زیرا هر گونه ساختن بدون شناختن ، تیر در تاریکی رها کردن است.
    پیشگیری از آسیب های اجتماعی به منظور بهسازی محیط زندگی و جمعی خانوادگی.از آنجا که پیشگیری همواره ساده تر ، عملی تر و کم هزینه تر از درمان است ، دارای اهمیت بسیار می باشد.
    درمان آسیب دیدگان اجتماعی یا بکارگیری روش های علمی و استفاده از شیوه های مناسب برای قطع ریشه ها و انگیزه های آنان.
    تداوم درمان برای پیشگیری و جلوگیری از بازگشت مجدد کژ رفتاری و بررسی شیوه های بازپذیری اجتماعی.
    در عصر ما پیشگیری مهمتر از درمان است. بسیاری از آسیب شناسان اجتماعی برآنند که برای مبارزه با کژرفتاری ها باید زمینه اجتماعی آنها را از میان برداشت و برای حصول این منظور رعایت دو اصل ضروری است




:: موضوعات مرتبط: لیفت با نخ , لاغری سریع با رژیم غذائی , کرایولیپولیز , افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک , ,
:: برچسب‌ها: آسیب , اجتماعی , آسیب شناسی اجتماعی , عمل فردی , انقلاب صنعتی , انسان , حکومت , جوامع مدرن ,
:: بازدید از این مطلب : 495
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 ارديبهشت 1396 | نظرات ()