نوشته شده توسط : امین

افرادی که قصد انجام جراحی زیبایی را دارند؛ بایستی قبل از عمل مشاوره های لازم و بررسی های لازم را انجام دهند.

این نکات عبارتند از:

-پیدا کردن یک جراح معتبر و بررسی اعتبار وی.
-پس از مشورت با جراح، تصمیم نهایی خود را بگیرید و در مورد ابهامات خود با جراح تان صحبت کنید تا کاملا متقاعد شوید.
- اطلاعات کامل در مورد روش جراحی ای که قرار است برای تان انجام شود بدست آورید و تمام مزایا و معایب آن روش را قبل از عمل بررسی کنید .
برای مثال، از خطرات و محدودیت های عمل آگاه باشید و آگاهانه دست به جراحی بزنید.

-زمان مناسب برای انجام عمل را انتخاب کنید.
به عنوان مثال، زمانی که در رویداد های استرس زای زندگی تان نباشید مثل تغییر شغل، سوگواری، اسباب کشی و...

- برای انجام عمل زیاد سفر نکنید. اگر سفرهای تان ضروری است تمام مقدمات و امور لازم را از قبل تدارک ببینید. به ویژه اگر برای جراحی در خارج از کشور سفر می کنید.

-این را بدانید که هر روش جراحی خطر و عوارض خود را دارد.

توصیه می کنیم در صورت داشتن هر یک از نشانه های زیر بعد از عمل زیبایی با جراح تان تماس بگیرید و به وی مراجعه کنید:

درد غیرعادی
اختلالات بینایی
پوست سفید در نزدیکی محل تزریق
علائم سکته مغزی

اگر جراحی زیبایی ای انجام دادید؛ لازم است از یکی از عزیزان و نزدیکان تان برای مراقبت های بعد از عمل کمک بگیرید.
استراحت کافی و رعایت دستورالعمل های پزشکی بعد از عمل؛ در دستیابی به نتیجه ی مورد نظر بسیار موثر است

 

انواع جراحی زیبایی صورت
انواع جراحی زیبایی صورت : اهمیت به فاکتورهای زیبایی امروزه از جایگاه ویژه ای در میان افراد جامعه پیدا کرده است و در این میان دیگر جراحی فقط به منظور درمان مشکلات اورژانسی پزشکی انجام نمی شود. جراحی های زیبایی به خوبی جای خود را در میان انواع جراحی باز کرده است. اجزای زیبایی پذیر صورت شامل جراحی فک ، گونه ، چانه ، لب و غیره می باشند.

هدف از جراحی زیبایی صورت چیست؟
جراحی زیبایی صورت با هدف جوانسازی و رفع ایرادات موجود در آن انجام می شود؛اما افرادی که اقدام به جراحی زیبایی می کنند باید دید واقع بینانه ای از نتیجه جراحی زیبایی داشته باشند.

گاهی برای جراحی زیبایی صورت با توجه به تشخیص جراح لازم است از روش های دیگر درمانی به طور مشترک ، ترکیب شده و انجام شود.

انواع جراحی زیبایی صورت :
در این بخش قصد داریم درباره انواع جراحی زیبایی صورت به طور کامل توضیح دهیم :

جراحی فک :
افرادی که برای جراحی فک مراجعه می کنند، مشکلات ذیل را دارا هستند:

اوپن بایت بودن فکین (نرسیدن دندان ها به هم)
عقب رفتگی فک بالا یا پایین
زیاده دیده شدن لثه ها
تومور یا آسیب موثر بر فک
و سایر مشکلات
این مشکلات باعث ظاهر نامناسب افراد می شود و موجب می شود به جراح فک برای جراحی فکین مراجعه کنند.قابل ذکر است جراحی فک معمولا با ارتودنسی همراه می باشد، چرا که ارتودنسی قبل از جراحی فک باعث می شود، دندان ها به صورت مرتب بر روی هم قرار گیرند و در هنگام جراحی فک ، جراح فک به راحتی بتواند موقعیت صحیح فکین را تشخیص دهد.

به جراحی فک همراه با ارتودنسی ، ارتوسرجری گفته می شود.

پس از انجام ارتودنسی و جراحی فک برای تثبیت موقعیت دندان ها و فکین در این رابطه جدید ادامه ارتودنسی انجام می شود.

افرادی که قصد انجام جراحی فک دارند، بهتر است، اقدامات قبل و مراقبت های بعد از ارتوسرجری را بدانند و آن ها را رعایت کنند تا به نتیجه ایده آل از جراحی فک برسند.

نتایجی که بعد از جراحی ارتوسرجری ( جراحی فک ) حاصل می شود عبارت است از :
بهبود عملکرد دندان ها
توازن ظاهر صورت
بهبود اختلالات فانکشنال


جراحی چانه :
زمانی که از نیمرخ به چهره افراد نگاه می شود، باید برجستگی لب پایین و چانه در یک راستا قرار گیرند، در صورتی که چانه جلوتر یا عقب تر باشد، نیاز به جراحی چانه می باشد تا زیبایی خود را دو چندان کند.

در این نوع جراحی ، چانه یا کوچک تر می شود یا بزرگ تر ؛ برای بزرگ تر کردن چانه از پروتز یا جراحی ژنیوپلاستی استفاده می شود.

در بزرگ کردن چانه، استخوان ها برش داده شده و تغییر شکل ایجاد می شود و به مرور زمان استخوان های برش خورده بهبود می یابد.

کوچک کردن چانه با ایجاد یک برش کوچک در زیر چانه یا در دهان باعث تغییر سایز چانه می شود.

در برخی از افراد که چانه بزرگی دارند ممکن است بعد از کوچک شدن چانه ، پوست دچار افتادگی شود که جراح برای کاهش آن از صفحات مخصوص یا پیچ برای ثابت نگه داشتن استخوان چانه استفاده می کند و تا زمان بهبودی کامل این صفحات و پیچ در چانه باقی می ماند.

جراحی گونه :
جراحی گونه یکی دیگر از انواع جراحی زیبایی صورت است که با هدف بهبود ظاهر گونه و برجسته کردن آن انجام می شود.

افرادی که برای جراحی گونه مراجعه می کنند یا افراد جوانی هستند که دچار ضعف استخوان گونه هستند یا افراد میانسالی که با گذشت زمان گونه آن ها تحلیل رفته است.

در این افراد از گونه گذاری با تزریق چربی ، تزریق ژل و جراحی استخوان گونه انجام می شود.

جراحی لب :
جراحی زیبایی لب با هدف برجسته کردن و قلوه ای کردن لب ها انجام می شود.این جراحی زیبایی در بیمارستان یا مطب مجهز انجام می شود و حدود 90 دقیقه طول می کشد.

البته برای زیبا و جذاب کردن لب ها روش های دیگری مانند : تزریق ژل ، تزریق چربی نیز وجود دارد.

قسمت های بحث شده فوق، اجزای اصلی زیبایی های صورت را تشکیل می دهند. در اینجا لازم می دانیم به مزایای اصلی این نوع جراحی ها نیز اشاره ای داشته باشیم.

انواع جراحی زیبایی صورت چه مزایایی دارد:
انواع جراحی زیبایی صورت سبب زیباتر شدن چهره افراد می شود.

اعتماد به نفس و عزت نفس افراد افزایش می یابد.



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , لیفت صورت , لیپوماتیک , پروتز سینه , جراحی فک , تزریق بوتاکس و ژل , ماساژ درمانی , جوان سازی پوست با رادیو فرکانسی , لیزر موهای زائید , تزریق چربی , میکرودرم ابریژن برای جوان سازی پوست , طب سوزنی , بزرگ کردن سینه با پروتز سینه , افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک , لاغری و پیکر تراشی , ابدومینوپلاستی , لیپوساکشن ساق پا , لیپوساکشن مردان , لیپولیز لیزری , جوان سازی , بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: جراحی زیبایی صورت مردان , جراحی پلاستیک پوست صورت , هزینه جراحی پلاستیک صورت , عمل زیبایی صورت در ایران , عمل های زیبایی چشم , نام انواع جراحی ها , هزینه عمل کشیدن پوست صورت , ,
:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

جراحی زیبایی نوعی جراحی پلاستیک است که با هدف بهبود ظاهر فرد انجام می شود. اما در مورد انجام جراحی زیبایی بایستی دقت و وسواس کافی به خرج دهید.
در سال های اخیر جراحی زیبایی در تمام جهان، محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است.
کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده است و عمل های زیبایی زیادی هرروزه، برای قسمت های مختلف صورت و پیکر در کشورمان در حال انجام است.
اما انتخاب نوع عمل جراحی مورد نیاز فرد، باید با دقت و با مشورت با جراح زبده ای انجام شود.
نتایج روش های جراحی نیز متفاوت است ، برخی موقت هستند ولی اغلب به صورت دائمی باقی می مانند.
بنابراین بسیار مهم است که جراحی تان توسط یک متخصص با تجربه انجام شود.
فرایند عمل به این صورت است که ؛ قبل از انجام جراحی زیبایی، با جراح تان مشاوره خواهید داشت و بررسی های پزشکی لازم در خصوص تان انجام می شود. اگر منع جسمی و پزشکی برای انجام عمل نداشته باشید؛ جراح تان با انجام جراحی موافقت می کند.
بخش مهمی از جراحی پلاستیک، جراحی بازسازی و ترمیمی می باشد.
افرادی که در اثر عوامل مختلف مثل حادثه و ... آسیب می بینند و بخشی از زیبایی خود را از دست می دهند به کمک جراحی پلاستیک و زیبایی می توانند اعتماد به نفس از دست رفته شان را بازیابند.

جراحی ژنیکوماستی

در این روش از لیپولیز یا لیپوماتیک استفاده می شود که این دستگاه ها به صورت کاملا موضعی و با بی حسی سینه ها قابل انجام است ، لیپوماتیک یا لیپولیز سینه چربی های اضافی ناحیه سینه ی اقایان را بیرون کشیده و باعث کاهش سایز آن می شود .

دقت داشته باشید که لیزر لیپولیز یا لیپوساکشن اولتراسونیک بدون هیچ گونه برش جراحی انجام می شود و در واقع جای بخیه و جراحی برروی بدن باقی نمی ماند . این روش که با ورود میله ای فلزی بسیار نازک به بافت سینه باعث ساکشن سینه می شود و در نهایت منجر به کاهش سایز در طول یک جلسه خواهد شد .فرد بعد از کوچک شدن سینه ها احساس بهتری داشته و اعتماد به نفس وی افزایش می یابد ، همچنین زیبایی ظاهری و تناسب اندام در این جراحی به خوبی محسوس می باشد .
افراد مناسب برای جراحی ژنیکوماستی
مردانی که دچار تورم در سینه هستند
مردانی که سایز سینه ی آنها بزرگ است
مردانی که دچار چاقی موضعی در سینه ها شده اند
افرادی که سینه های آنها افتاده است و ظاهر نا خوشایندی دارد .
نوجوانانی که از درد در ناحیه سینه و یا بزرگی سینه رنج می برند
دوره ی نقاهت
دوره ی نقاهت در کوچک کردن سینه ی آقایان بسیار کوتاه بوده و بیمار بعد از جراحی می تواند به منزل بازگردد ، کبودی و تورم جزئی بعد از جراحی دیده می شود که بعد از مدت بسیار کوتاهی از بین می رود.
ژنیکوماستی یا بزرگ شدن بیش از حد پستان در مردان می تواند نشانه ای از چاقی یا عدم تعادل غدد درون ریز باشد. در حالت کلی این بیماری بیشتر ناشی از رشد بافت غددی است تا افزایش بافت چربی در زیر پستان ناشی از چاقی. ژنیکوماستی در سنین نوجوانی (بین 13 تا 19 سالگی) بسیار رایج است و باعث آشفتگی بسیاری از نوجوانان می شود. احتمال بروز چنین عارضه ای در سینه مردان در سنین بزرگسالی بسیار کمتر از دورۀ نوجوانی است. زمانی که تغییرات هورمونی در دورۀ نوجوانی دچار اختلاال شوند می توان انتظاز بروز ژنیکوماستی را در آقایان انتظار داشت. به عبارت دیگر عدم تعادل در هورمون استروژن (زنانه) و تستوسترون (مردانه) در مردان ممکن است سبب بزرگ شدن غیرعادی سینه های آنها شوند. در این حالت هورمون مخالف یا استروژن که در شرایط عادی به مقدار بسیار کمتری از هورمون مردانه یا تستوسترون در مردان وجود دارد، بشتر می شود و می توان منجر به ژنیکوماستی شود. در برخی موارد افزایش غدد چربی در قفسۀ سینۀ مردان باعث می شود تا سینۀ آنها بزرگتر به نظر رسد که اصطلاحا به آن ژنیکوماستی کاذب گفته می شود.
عوامل متعددی می توانند زمینه ساز عدم تعادل هورمونی و در نتیجه بروز ژنیکوماستی در افراد شوند. مصرف برخی از داروها می توانند منجر به بزرگی سینۀ آقایان شوند. داروهایی همچون کتوکونازول (نیزورال) برای عفونت قارچی، فیناستراید (پروسکار) و داناستراید (اودارت) برای بزرگی پروستات، دیگوکسین (لانوکسین) برای بیماری قلبی، اسپرونولاکتین (آلداکتون)، سایمتیدین بلوک‌کننده اسید معده در بوز این عارضه می توانن نقش مهمی داشته باشند. مصرف برخی از داروهای مخدر همچون آمفتامین یا مواد مخدری همچون هیروئین و ماری جوانا نیز می توانند سبب بروز این بیماری شوند. کارکرد نامناسب کبد و بیماری های کبدی نیز می توانند در بروز این عارضه نقش داشته باشند. مصرف الکل که خود باعث بروز بیماری کبدی می شود نیز می تواند یکی دیگر از عواملی باشد که منجر به ژنیکوماستی می شود. برخی دیگر از عوامل این عارضه عبارتند از: سالمندی، شیمی درمانی برای سرطان، نارسایی کلیه و دیالیز، درمان هورمونی سرطان پروستات، پرتودرمانی برای تومورهای بیضه و .... .
در مورد نوجوانان باید گفت که در بسیاری از موارد گذشت زمان سبب رفع عارضه بزرگی سینه در آنها می شود. در چنین شرایطی افراد معمولا نیازی به گرفتن آزمایش یا مصرف دارو ندارند و بعد از دو یا سه سال حالت عادی سینه های خود را به دست خواهند آورد. اما زمانی که این عارضه در مردان جوان بروز می کند نیاز به گرفتن آزمایش جهت مشخص کردن بروز آن خواهد بود؛ در برخی از موارد بیماری هایی باعث بزرگ شدن سینۀ آقایان می شوند که با آزمایش قابل تشخیص هستند. در موارد نادری، درمان‌های دارویی برای ژنیکوماستی استفاده می‌شوند، مخصوصا اگر درد و حساسیت وجود داشته باشد. درمان دارویی ممکن است بتواند بافت اضافی پستان را برطرف کند. گاهی برای از بین بردن بافت اضافی، جراحی انجام می‌شود.اگر علت بزرگ شدن پستانها، بیماری یا تومور باشد، علت اصلی باید درمان شود.



:: موضوعات مرتبط: لیفت صورت , لیپوماتیک , پروتز سینه , جراحی فک , جراحی گوش , نظرات مردم درباره لیپوماتیک , لیفت با نخ , لاغری موضعی با کویتیشن , ماساژ درمانی , جوان سازی پوست با رادیو فرکانسی , لیزر موهای زائید , تزریق چربی , کرایولیپولیز , میکرودرم ابریژن برای جوان سازی پوست , طب سوزنی , بزرگ کردن سینه با پروتز سینه , لیپوماتیک کاهش سینه , شکم آبجو چیست؟ , مراقبت های قبل از لیپوماتیک , جراحی پلک , لیپولیز لیزری , ,
:: برچسب‌ها: فیلم جراحی ژنیکوماستی , جراحی ژنیکوماستی بدون بیهوشی , بهترین جراح ژنیکوماستی , من عمل ژنیکوماستی انجام دادم , عمل ژنیکوماستی با بیمه , جراحی ژنیکوماستی مردان , ژنیکوماستی اپارات , درمان ژنیکوماستی با ورزش , ,
:: بازدید از این مطلب : 983
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

ایران به سرزمین چهارفصل معروف است و به سبب برخوداری از موقعیت های و منابع توریستی مختلف گزینه های متنوعی برای سفر در اختیار علاقه  مندان قرار می دهد تنوع آب وهوا در ایران به حدی است که نقاط گرمسیر در فصل سرد میزبان مسافران بسیاری از نقاط سردسیر است نواحی جنوبی و جزایر سواحل حاشیه خلیج فارس به علت آب و هوای گرم بیشتر در فصل پاییز و زمستان مورد استقبال قرار می گیرد یکی از این جزایر ، جزیره قشم است . این جزیره گرمسیر درجنوب ایران در نزدیکی دهانه تنگه هرمز واقع شده است این جزیره در بهار و پاییز از آب وهوای بسیار دلپذیری برخوردار است قشم با وسعتی حدود ۱هزار و ۵۳۲ کیلومتر مربع بزگترین جزیره خلیج فارس محسوب می شود و نه تنها بزرگترین جزیره غیر مستقل دنیا بلکه دارای مساحت بیش از ۲۴ کشور عضو سازمان ملل برای مثال جزیره قشم ۲ ونیم برابر بحرین و نیم برابر سنگاپور ، ۲۵برابر سان مارینو ، ۵ برابر مالدیو ، ۷۰ برابر ماکائو . … است.

سفر به جزیره قشم برای کسانی مناسب است که اقلیمی خشک و کم باران را می پسندند . میزان بارش سالیانه در این جزیره بسیار اندک است ، با این حال ، قشم در برخی نقاط از نظر سفره های آب زیر زمینی غنی می باشد و در گذشته تا به حال تامین کننده آب شیرین برخی جزایر همجوار بوده است .

جزیره قشم دارای دو فصل گرم و معتدل است . فصل گرم جزیره طولانی و رطوبتی است و فصل معتدل جزیره کوتاه است .

درجه رطوبت در سواحل دریا بسیار بالا است و هرچه به سوب داخل جزیره می روید شدت آن را رفته رفته کمتر احسای می کنید  به طوری که حداکثر متوسط رطوبت هوا به ۸۰ درصد و حداقل متوسط رطوبت به ۵۲ درصد می رسد .

میانگین دمای جزیره قشم ۲۷ درجه سانتی گراد است و اگر در ماه های تیر و مرداد به این جزیره سفر کنید با حداکثر دما در سال مواجه خواهید شد و در ماه های دی و بهمن کمترین دما در این جزیره را تجربه خواهید نمود .

زبان :

مردم جزیره به زبان جزیرتی سخن می گویند زبان جزیرتی زبانی است آمیخته با زبان ها و گویش های ایرانی چون فارسی لار ، فارسی بندری و گویش های عربی و نیز بعضی از واژهایی چون حبشی ، هندی ، آفریقایی ، پرتغالی ، البته مردم غیر بومی به گویش های ایرانی جنوبی سخن می گویند .

مذهب :

مذهب بیشتر مردمان جزیره قشم اسلام است و درصد کمی از آنها دین کلیمی و زرتشتی هستند . بیشتر مسلمانان سنی شافعی و شمار کمی از آنان شیعه مذهب هستند که بیشتر شیعیان در شهر قشم سکونت گزیده اند .

پوشاک :

لباس بومی مردم از لحاظ جنس و رنگ متناسب با محیط آب و هوایی گرم و نمناک جزیره است . اگر به این جزیره سفر می کنید مردان را با پیراهن کتانی راسته که بلندای آن تامچ  پا می رسد خواهید دید آنها دستاری سفید و یا رنگ نقش دار را نیز به سر می بندند .

زنای بومی نیز پیراهنی راسته و بلند که باطرح و نقش و نگارهای زیبا تزئین شده است می پوشند اما مردم غیر بومی ، پوشاک معمولی و رایج مردم ایران برتن می کنند.

 مسکن :

ساختمان خانه ها در جزیره قشم متناسب با آب و هوای منطقه ساخته شده است بیشتر خانه ها با سنگ ، گچ ، خشت ، آجر و چوب ساخته شده اند که بافت قدیمی سنتی جزیره قشم را نشان می دهد .

خانه ها دیگر از مصالح جدید و بادوام تری چون آجر ، سیمان ، پنجر های فلزی و …. ساخته شده که نماینگر باقت جدید جزیره قشم هستند .
صنایع دستی قشم :

صنایع دستی هر سرزمین برخاسته از آب و رسوم و فرهنگ و تمدن آن سرزمین می باشد در سفر خود به جزیره قشم می توانید از دیدن آثار سوزن دوزی خوس دوزی و رو دوزی که بادقت خاص و ظرافت مثال زدنی خلق شده اند لذت ببرید . باتوجه به موقعیت جغرافیایی صنایع دستی نیز از تنوع خاصی برخوردار است . تک (نوع سبد دسته دار برای حمل مواد غذایی ) طناب ، سوند ( نوعی حصیر ) ، کتل ( نوعی زنبیل ) از جمله این آثاراست . زنان قشم به قال بافی و گلیم بافی توجه ویژه دارند و شغل برخی از مردان قشم ماهیگیری ، گرگور بافی و توربافی است .
پوشش گیاهی قشم :

اگر شما هم از علاقه مندان به دیدن پوشش های متنوع گیاهی هستید در این جزیره می توانید گیاهان و پوشش های گوناگون را در سفر خود به جزیره قشم ببینید مهمترین این گیاهان درختان و درختچه هایی نظیر کهور کنار(سدر) نخل وحشی ، گز ،کرت ، خرزهره ، انبو ، حرت (مانگرو) لور ، سلم ، کرنا ، و نیز گیاهان دارویی صنعتی مثل پنیرک ، ترشک ، آویشن ، کاسنی ، خرگ ، زیره سیاه ، اسپهوش ، تخمشربتی ، مشکوشک و غیره که در آن روئیده اند . یکی از عجایب و دیدنی های این جزیره لوراست که نام دیگر آن درخت انجیر معابد ، انجیر هندی ، ویا انجیر پرتقالی است . این گیاه درختی استوایی است با ریشه های هوایی متعدد و میوه رسیده نارنجی رنگ که از زیبایی خاصی برخوردار است .

حرا درختچه ای زیباست که از دیدنیهای این منطقه محسوب می شود و نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند . این درخت همیشه سبز ، در مناطق با تلافی جزیره به خصوص در مناطق باتلاقی شمالی قشم می روید که به هنگام مد دریا در آب فرو می رود و با کمک خاصیت تصفیه ای خود بخش شیرین آب دریا را جذب و نمک آن رادفع می کند .
جانوران و پرندگان قشم

این جزیره به لحاظ برخورداری از تنوع موجوداتی اهلی و غیر اهلی نظیر بز ، خرگوش ، روباه ، شغال ، آهو ، جوجه تبغی ، سوسمار ، لاک پشت ، خرچنگ از نقاط دیدنی برای علاقه مندان به طبیعت گردی است .

پرواز باشکوه پرندگان بر فراز آبهای خلیج فارس بر زیباییهاب این منطقه افزوده است . جزیره دارای دو دسته پرنده بومی و مهاجر است . وباتوجه به ویژگی آب و هوایی در منطقه خلیج فارس بیشتر از ۳۰۰ گونه پرنده در آن شناسایی شده است ، که بیش از ۱۲۰ گونه از این پرندگان در جزیره قشم و به خصوص در جنگل دریایی حرا به چشم می خورند .

از پرندگان ساکن جزیره ، می توان به پرستوهای دریایی ، کفچه نوک ، سلیم خرچنگ خوارو گونه مختلفی از حواصیل ، پرندگان کنار آبچرا ، فلامینگوهای (زیستگاه فلامینگوها در نواحی جنوبی و درنزدیکی سواحل مسن است که به صورت گروهی پرواز می کنند) اشاره نمود همچنین گونه های دیگری چون کاکایی دودی ، بوبی قهوه ای ، چاخ لق هندی ، حواصل ارغوانی و هویره در این جزیره شناسایی شده اند .

درجزیره ، قشم ۱۹ گونه پرنده بومی و ۷۶ گونه مهاجر وجود دارد و می توان از مهاجران زمستانی بع گیلان شاه خالدار خروس کولی دشتی و پلکان خاکستری اشاره کرد .

عقاب ماهیگیر از دیگر شمار پرندگان ساکن در جزیره محسوب می شود که پرنده ای است شکاری و در تمام سواحل صخره ای قشم و نیز در سراسر جنگل دریایی حرا به صید ماهی می پردازد که تعداد آنها در قشم بی شمار است .
دیدنی های جزیره قشم

قشم با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی ، دارای جاذبه ها و دیدنی های طبیعی بسیاری است که چشم هر بیننده را به خود جلب می نماید و ازجمله می توان به جزایر مرجانی که آب سنگ های مرجانی از غنی ترین اکوسیستم های دریای جهان محسوب می شوند و در نواحی جنوبی جیره و به خصوص در اطراف نزدیک سواحل شیب دراز است اشاره نمود از دیگر جزایره جزیره هنگام (اکواریوم طبیعی ) و جزایر ناز می باشد  که در بخش جنوب شرقی قشم و شامل چند جزیره کوچک وبزرگ است . درسفر خود به جزیره قشم حتماً به سواحل تخم ریزی لاک پشت ها درنزدیکی سواحل نمکدان و جنگل دریایی حرا و زیستگاهی دلفین ها در نواحی شمالی جزیره و بام قشم (دشتی در ارتفاعات ) ، دره ستاره ها و به خصوص تنگه زیبا و اعجایب انگیزه چاکوه سر بزنید .
جنگل های دریایی حرا ؛ آشیانه پرندگان و آبزیان قشم

یکی از تالاب  های و اکوسیستم های آبی مهم در ایران منطقه حرا در ساحل شمالی جزیره قشم می باشد .

جنگل حرا با مساحتی حدود هزارو ۵۰۰ هکتار در آب های شور دریا قرار گرفته است و به دلیل غنای طبیعی ، آشیانه خوبی برای پرندگان و آبزیان به شمار می آید و به دلیل ویژگی جزر و مدی که به هنگام مد دریا ، در آب فرو می رود ، موجب پر مایگی مواد غذایی در آبراهه های آن شده است و نام علمی حرا به حکیم و فیلسوف ایرانی ابوعلی سینا نسبت داده شده است .
جزیره قشم

جزیره قشم

غار نمک ؛ معدن کریستال

غارهای بزرگی در دل کوه نمک وجود دارد و به فاصله ۹۰ کیلومتری شهر قشم واقع شده است . در بخش جنوب غربی جزیره کوه گنبدی شکل نمکدان و غارهای بزرگی پوشیده از کریستال های نمک دیده می شود.

غارهای خربس

غارهای خربس به فاصله ۱۱ کیلومتری از شهر قشم برروی کوهی مشرف به دریا در نواحی جنوبی جزیره قرار گرفته است . درون غارها ، دهیلیزها و دالان هایی به چشم می خورد که تابه امروز به همان صورت خود باقی مانده است . این غارها که پیشنه آن به روزگار ماد باز می گردد ، به احتمال زیاد پناهگاه مردمان در هنگام یورش دشمن و …. بوده است .

ساحل معروف لاک پشت ها

اگردرفصل بهار به جزیره سفر می کنید دیدار از سواحل ماسه ای جزیره قشم را به شماپیشنهاد می کنیم . دراین سواحل لاک پشت های دریایی بسیاری برای تخم ریزی از لانه خود بیرون و در هنگام شب به سواحل می آیند که پس ازتخم ریزی ، به دریا بازمی گردند این یکی از دیدنیهای بی نظیر ساحل گرم و نمناک جزیره است .عمرلاک پشت دریایی بسیار طولانی است و سواحل ماسه¬ای قشم از آغاز بهار پذیرایی لاک پشت ها مختلف از نوع سبز و عقابی است .

بناها و آثار تاریخی ؛ یادگار هخامنشیان و ساسانیان

جزیره قشم علاوه بر سواحل پوشیده از ماسه های مرجانی و جاذبه های دیدنی دارای آثار و بناهای تاریخی مهمی از جمله قلعه پرتغالی ها ، قبرستان انگلیسی ها (در نزدیکی با سیعدو) تپه تاریخی کولقان ، سد تاریخی گوران ، سد تاریخی پی پشت قنات تاریخی زینبی ، قلعه نادری ، بقعه ها ، مساجد و … است . آثار بجامانده در جزیره قشم نشان می دهد که این جزیره در زمان مادها ، هخامنشیان و ساسانیان نیز آباد و پر رونق بوده است و در زمانهای مختلف به نام های بنی کوان ، ابرکاخان ، لافت و ….شهرت داشته و باگذشت زمان نام هایی چون گشم، قشم متداول گشته و چون شکل جزیره ، به صورت ترکش تیر است شاید اسم کیش هم مربوط به همین جزیره باشد .

بنا صخره ای در نزدیک شهر باستانی خربس .صخره ای به چشم می خورد که در آثاری از معماری دوران گذشته است . درون صخره یک تالار و اتاق هایی وجو دارد و با کاوش های صورت گرفته نشانه ای از دوره جکومت مادها در این منطقه بوده است .

برکه  بی بی : در روستای قشم آب انباریا برکه های متعددی وجود دارد ازجمله می توان به برکه بی بی اشاره کرد که از برکه های قدیمی جزیره به شمار می آید و در آبادی کوشه نیز قرار گرفته است .

قلعه پرتغالی ها : این قلعه در محله مسنی در شهر قشم قراردارد که از سنگ مرجانی دریایی و ساروج ساخته شده است در سال ۱۵۰۷ میلادی ، آلبوکرگ ، جزایر دهاننه خلیج فارس را به تصرف خود درآورد و از این طریق بر راه بازرگانی دریایی بین هند و اروپا تسلط یافت ، دراین مدت آنها به ساختن دژها پرداختند (ازجمله دژهای هرمز ،قشم و لارک) قلعه قشم ، با مساحتی بیش از ۲ هزار متر مربع ساخته شده این دژ راست گوشه است و چهارگوشه بارورهای بلند دارد که توپ و منجنیق برروی آن مستقر شده اند و سرانجام در سال ۱۶۲۲ میلادی توسط امام قلی خان سردار بزرگ عصر صفوی به تصرف درآمد .

بقعه ها : ازقدیمی ترین بقعه های جزیره قشم می توان بقعه برج و بقعه بی بی مریم را نام برد .

بقعه برخ : در روستای کوشه قراردارد و این بقعه مربوط به مزار شیخ برخ اسود می باشد .

بقعه بی بی مریم : بنای این بقعه مربوط به هزار پیر زنی مقدس است .

مساجد :

در جزیره قشم مساجد از تنوع شکلی و ساختاری بسیاری برخوردار است . مساجد نقش اصلی در زندگی روزمره مردم این جزیره دارد . مسجد قبا در هلر و دمچاه در شهر قشم ، مسجد شیخ برخ وبی بی از مهمترین این مساجد هستند .

مسجد شیخ برخ : قدیم ترین مسجد جزیره است که درکنار مقبره برخ الا سود احداث شده است .

مسجد بی بی : یکی دیگراز مساجد قدیمی جزیره است . این مسجد در محله مسنی و در نزدیک قلعه سنگی شهر قراردارد که به دستور بی بی صوغیه ساخت شده و در حال حاظر به مسجد جامه شهر قشم معروف است .

سابقه سکونت تاریخی اقوام :

قبایلی چون بنی معین ، بنی ادریس ، بنی تمیم پس از آنکه از نجد عربستان به ایران مهاجرت کردند و بعد از نقل و مکانهای متعدد سرانجام قشم را برای  زندگی انتخاب نمودند . از نظر نام خانوادگی ، طایفه ها و گروه های معروف قشم به خانواده ایمانی ، صالحی ، شمسی پور ، حاج عبداله ، رحیمی ، تقی زاده ، مولوی و … تفکیک شده اند



:: موضوعات مرتبط: لیفت با نخ , میکرودرم ابریژن برای جوان سازی پوست , بارداری بعد از لیپوماتیک , شایعات و حقایق لیپوساکشن , جراحی شکاف لب و کام , ,
:: برچسب‌ها: گردشگری , سفر , جزیره , ایران , قشم , توریست ,
:: بازدید از این مطلب : 590
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1396 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد