نوشته شده توسط : امین

برخی انگل ها اگرچه مضرند، اما به میزبان کمک می کنند تا با عفونت های مرگبارتری مقابله کنند

آیا دشمن دشمن من، دوست من است؟ عادلانه است بگوئیم که انگل ها در کل عوامل بدی برای میزبان خود هستند. بسیاری از آنها باعث بیماری و مرگ می شوند و ما انسان ها به هر قیمتی شده سعی می کنیم در دام عفونت ها نیفتیم. اما یافته حاکی از آن است که برخی انگل ها اگرچه در حالت انزوا مضرند، اما می توانند به میزبان کمک کنند تا با عفونت های مرگبارتری به مقابله بپردازند.


پی بردن به این که انگل ها چه زمانی برای بدن مفید واقع می شوند، می تواند ما را در چگونگی مدیریت بیماری های عفونت زا یاری برساند؛ متاسفانه در حال حاضر اطلاعات بسیار اندکی در خصوص این پدیده داریم. مطالعه جدید که در مجله Evolution Letters منتشر شد، به ما می گوید که انگل ها می توانند سازوکار های مختلفی را برای دفاع از میزبان خود در برابر سایر عفونت ها گسترش بدهند. این نتیجه بدان معناست که محافظت از میزبان باید در طبیعت عادی باشد.

 

این ضرب المثل «دشمن دشمن من دوست من است» برای مدت طولانی در میان جوامع انسانی رواج داشته است اما فقط در خصوص تعارضات میان انسان ها صدق نمی کند. جهان پر از نمونه هایی است که در آنها انگل ها تحت برخی شرایط مضر هستند و در شرایطی دیگر مفید واقع می شوند. باکتری هایی که در معده ما زندگی می کنند، می توانند هر از گاهی مشکل آفرین باشند اما آنها از اسکان میکروب های مضرتری مثل سالمونلا انتریکا که مسمومیت غذایی را در پی دارد، جلوگیری به عمل می آورد.

 

همچنین، باکتری هایی که حشرات را آلوده می کنند معمولا هزینه بر اند، اما از قابلیت محافظت در برابر عفونت های مرگبارتری برخوردارند. وقتی نوزاد حشره پروانه توسط یک مگس انگل دار دچار عفونت شود احتمال بقای بیشتری دارد تا اینکه یک ارگانیسم تک سلولی آن را مبتلا به یک عفونت سازد. انگل ها می توانند به طرق دیگری نیز به میزبان خود کمک کنند؛ برای مثال، با ایجاد بیماری های جدی تر در سایر گونه ها. این یکی از دلایل عمده ای است که توضیح می دهد چرا سنجاب های خاکستری به سرعت جایگزین سنجاب های قرمز در اکثر بخش های انگلیس شده اند. سنجاب های خاکستری حاملان ویروس سفلیس سنجاب اند و این ویروس برای سنجاب های قرمز یک عامل کشنده محسوب می شود و به ندرت به سنجاب های خاکستری صدمه می زند. بنابراین، برخی از گونه های باکتریایی در یک نوع نبرد زیستی شرکت می کنند و ویروس هایی را با خود حمل می نمایند.

 

این نمونه ها نشان می دهند که دچار عفونت شدن لزوما چیز بدی نیست و در واقع می تواند گاهی اوقات مفید واقع گردد. اما آنچه به ما نمی گویند، چگونگی و زمان تکامل آنها برای مفید بودن برای میزبان شان است. آزمایش های اخیر نشان داده اند که باکتری های نسبتا مضری که درون کرم های ذره بینی زندگی می کنند، می توانند در طی چند روز برای محافظت از میزبان خود در برابر یک عفونت مرگبار تکامل یابند. نتایج خیره کننده گویای آن است که باکتری ها می توانند توانایی محافظت از میزبان را در برابر سایر بیماری های عفونت زا در خود گسترش بدهند. هنوز اطلاعات بسیار ناچیزی درباره چگونگی و زمان وقوع چنین تکاملی موجود است. اگر یک پارازیت برای محافظت از میزبان خود درباره یک عفونت مرگبارتر تکامل یابد، آیا میتوان مدعی شد که دشمن به یک دوست تبدیل شده است؟

 

ما با استفاده از مدل سازی ریاضی به بررسی تکامل دو نوع محافظت از میزبان پرداختیم: مقاومت و تحمل. انگل هایی که مقاومت میزبان خود را در برابر عفونت ها به ارمغان می آورند، این احتمال را کاهش می دهند که گونه دومی خواهد توانست تا میزبان را آلوده سازد؛ مثلا زمانی که باکتری های موجود در معده از اسکان سایر میکروب ها یا باکتری ها جلوگیری کنند. در مقابل، انگل هایی که در افزایش تحمل میزبان به عفونت ها نقش دارند، ضرر ایجاد شده توسط گونه های دیگر را پس از اعمال عفونت کاهش می دهند؛ ظاهرا همین اتفاق در مورد ارگانیسم هایی تک سلولی ای صدق می کند که از نوزاد حشره پروانه در مقابل مگس های انگلی محافظت می کنند.

 

ما دریافتیم که هر دو نوع حفاظت یاد شده تحت طیف گسترده ای از شرایط، فرگشت می یابند، اگرچه انگل محافظتی شاید برای دفاع از میزبان منابع را از رشد و تولید مثل به سوی انحراف بکشد و خلل ایجاد کند. اما تفاوت های قابل توجهی میان دو نوع محافظت یاد شده وجود دارد. برای مثال، شیوه «مقاومت» معمولا اندازه جمعیت میزبان را افزایش می دهد اما شیوه «تحمل» می تواند اثری منفی داشته باشد زیرا شیوع کلی بیماری را افزایش می دهد.

 

این تفاوت ها نشان می دهند که ساز و کار محافظت برای تعیین اینکه آیا انگل محافظتی واقعا مفید است یا خیر، حیاتی است. ما می توانیم مدل سازی ریاضی را با آزمایش های مربوط به باکتری های تکامل یابنده ترکیب کنیم تا به سوالات شگفت انگیزی درباره چگونگی تکامل سایر گونه ها در واکنش به محافظت از میزبان پاسخ بگوئیم. پاسخگویی به این گونه سوالات می تواند به ما در یافتن راه های جدید درمان بیماری های عفونت زا کمک کند. نتایج تحقیقات ما نگرش ما را نسبت به یک پدیده زیستی خارق العاده که اطلاعات بسیار اندکی در موردش داریم بهبود می بخشد. با توجه به افزایش فزاینده نمونه های محافظت انگلی، پر واضح است که دشمن دشمن شما می تواند واقعا دوست شما باشد.



:: موضوعات مرتبط: نظرات مردم درباره لیپوماتیک , لیزر موهای زائید , لاغری سریع با رژیم غذائی , کرایولیپولیز , طب سوزنی , بزرگ کردن سینه با پروتز سینه , بیماری لیپودما و درمان آن , ,
:: برچسب‌ها: انگل , میزبان , عفونت , باکتری , مقاونت , حشرات آلوده ,
:: بازدید از این مطلب : 561
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین



آنالیز کلمات کلیدی، بهینه سازی وب سایت و سئو، بازاریابی پرداخت به ازای کلیک یا همان تبلیغات کلیکی(PPC)، بازاریابی ویدیویی، بازاریابی شبکه اجتماعی و ایمیل مارکتینگ حتماً باعث افزایش رتبه وب سایت خواهند شد و تولید صفحات لندینگ پیج که در آنها محتوای مفید و کاربردی در اختیار کاربر گذاشته شود، همه این موارد دست به دست هم خواهند داد و برندینگ اینترنتی یا شهرت سازی اینترنتی را رقم خواهند زد.
بهینه سازی صفحات وب سایت

بهینه سازی صفحات وب سایت و لندینگ پیج ها بگونه ای که توانایی جذب ترافیک و بازدیدکننده را داشته باشند و نیازمند تکنیک های زیر است:

    در بهینه سازی صفحات، کدها و محتوای صفحات اصلی و لندینگ پیج به گونه ای باشد که کلمات کلیدی آنالیز شده را هدف قرار دهد.
    در هر یک از صفحات لندینگ پیج و اصلی متاتگ های تایتل، توضیحات، کلمات کلیدی و تمامی تگ ها بصورت یکتا ساخته شوند.
    معماری صفحات وب سایت و محتوا بصورت مهندسی شده انجام شود.
    هر محتوای یکتا در هر صفحه لندینگ پیج بصورت یکتا در صفحات وب سایت بهینه سازی شود.
    لینک بیلدینگ و لینک سازی درونی و دریافتی وب سایت برای افزایش رتبه وب سایت
    استفاده از ابزارهای اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی

لینک بیلدینگ و لینک سازی

بر اساس آنالیز رقبا، استراتژی هایی برای دریافت لینک های معتبر و با کیفیت از وب سایتهای معتبر وجود دارد. برای ارتقا رتبه وب سایت در موتور جستجوگر گوگل، لینک سازی نقش اساسی بازی می کند. اما بعضی از راه های دریافت لینک های با کیفیت :

    بازاریابی شبکه اجتماعی (شامل وبلاگ داری، نوشتن پست های مهمان، استفاده از گروه ها و انجمن ها و فعالیت در شبکه های اجتماعی)
    ساخت محتوای مفید و کاربردی خود به خود سیل لینک های با کیفیت و مفید را به وب سایت سرازیر خواهد کرد.
    ارائه خدمات ارزشمند دیگر به کاربران، وب سایت شما نباید فقط محصول و خدمات ارائه کند.
    بهینه سازی معماری صفحات و محتوای وب سایت
    ایجاد محتوای خبری داغ در وب سایت و انتشار آن بصورت مداوم

تولید محتوای وب سایت

تولید محتوای مفید و کاربردی به بازاریابی اینترنتی و در نتیجه برندینگ اینترنتی شما کمک خواهد کرد. وب سایت کسب و کار شما بهترین مکان برای انتشار محتوای مثبت و کاربردی است. بهتر است وبلاگی هم برای این کار در وب سایت خود بسازید و تصویر و صدای خود را به وبلاگ خود اضافه کنید تا بیشتر به عموم کاربران نزدیکتر شوید.
بازاریابی شبکه اجتماعی

بازاریابی شبکه اجتماعی نیز از مهمترین های برندینگ اینترنتی است. می توانید این قسمت از برندینگ را با وبلاگ، صفحات فیسبوک، حساب های کاربری توییتر، کانال رسانه ای یوتیوب و حساب لینکدین انجام دهید. مهم این است که بتوانیم کاربران را بطور مستمر به مشتریان هدفمند تبدیل کنیم. برنامه ریزی کمپین بازاریابی شبکه اجتماعی باید بگونه ای باشد که اعتماد و اعتبار را به برند شما هدیه کند و کاربرانی متعهد و وفادار به کسب و کار شما معرفی کند. مراحل زیر را در برندینگ توسط شبکه های اجتماعی را انجام دهید :

    تمامی کسب و کارها بهتر است یک حساب در لینکدین بسازند و فعالیت خود را در آنجا نیز انجام دهند.
    اگر محتوای وب سایت بصورت ویدیو هم وجود دارد حتماً برای بازاریابی ویدیویی آنرا در یوتیوب، ویمو و آپارات انتشار دهید.
    توییتر بسازید و در آنجا شروع به توییت کردن اوضاع و احوالتان کنید.
    یک صفحه توضیحات از کسب و کارتخصصی در ویکیپدیا بسازید.
    برای دسترسی به پهنه مخاطبان با ساخت حساب کاربری فیسبوک فعالیت هوشمندانه ای در آنجا انجام دهید. تبلیغات کلیکی یا پرداخت به ازای کلیک از دیگر موارد برندینگ اینترنتی، می توان به تبلیغات کلیکی یا بازاریابی پرداخت به ازای کلیکی در موتورهای جستجوگر برای صفحات تازه ساخته شده لندینگ پیج وب سایت، نام برد. بخاطر داشته باشید.
    در آنالیز کلمات و عبارات کلیدی مرتبط بودن لیست کلمات کلیدی انتخابی شما بسیار مهم است و از دلایل موفقیت تبلیغات کلیکی شماست. • محتوای مناسب صفحات لندینگ پیج وب سایت و توضیحات پایه ای و جذاب تبلیغات کلیکی در جذب ترافیک موتورهای جستجوگر تاثیر گذار است.

گزارش عملکرد در برندینگ اینترنتی

اگر شرکتی را برای انجام برندینگ اینترنتی خود انتخاب کرده اید و قصد شهرت سازی اینترنتی دارید، آن شرکت باید به شما بصورت هفتگی/ماهانه گزارش عملکرد اراده دهد که شامل :

    ترافیک وب سایت، رفتار کاربران بازدیدکننده، آنالیز موثر در کلمات و عبارات کلیدی
    گزارش بروزرسانی های الگوریتم و ساختار و به طبع آن بروزرسانی های سئو سایت
    تعداد صحیح بک لینک های دریافتی گزارشی از گوگل و بینگ
    گزارش کلیه پست های وب سایت، عملکردهای کاربران وب سایت
    گزارش تمامی مقالات و محتوای ارسال شده به کاربران برای دریافت امتیاز و نظرسنجی




:: موضوعات مرتبط: لیزر موهای زائید , هایفو تراپی , لاغری موضعی با کرایولیپولیز , کرایولیپولیز , لیپوساکشن ساق پا , لیپوساکشن مردان , جراحی بینی ثانویه , ,
:: برچسب‌ها: بهینه سازی , برندیمگ , برندسازی , سئو , تبلیغات کلیکی , برندینگ اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 539
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

سوال: چگونه یک وب‌سایت برای خودمان بسازیم ؟ پاسخ: به آسانی !
امروز برای ساختن و راه‌اندازی یک وبسایت دیگر نیازی به داشتن علم برنامه نویسی نیست(البته منظورمان برای کاربرانی است که صرفا میخواهند وب‌سایت داشته باشند و کارشان مربوط به برنامه نویسی نیست).
به لطف سیستم‌های مدیریت محتوا یا همان CMS‌ها میتوانیم بدون نیاز به داشتن علم برنامه نویسی یک وب‌سایت ایجاد کنیم، آن را ویرایش کنیم و از آن بهره برداری کنیم.

 در وردپرس برخی از پوسته‌ها به صورت رایگان برای دانلود و برخی دیگر نیز برای فروش قرار‌داده‌ شده‌اند.

در سیستم‌های مدیریت محتوا معمولا مراحل انجام کار به صورت Wizard (مرحله بندی شده که با زدن دکمه Next به مرحله‌ی بعدی میروید) انجام میشود و بیشتر فعالیت ها به صورت Drag & drop میباشد. همچنین منوها و فضاهای کاربر پسندانه‌ای تعبیه شده است که هر کاربری که مقداری با کامپیوتر و کار با آن آشنایی داشته باشد میتواند یک وب‌سایت با ظاهری زیبا و در عین حال کاربردی داشته باشد.
البته مانند هر کاری، کاربرهای CMSها هم طبقه بندی شده‌اند و کاربران از دسته‌بندی‌های ساده تا دسته‌بندی‌های  پیچیده و پیشرفته، متناسب با سطح نیازشان وجود دارند.
معمولا CMSها قالب‌های آماده‌ای برای کاربران خود قرار میدهند که هر کاربر بسته به نوع نیاز و سلیقه‌ی خود میتواند از آن قالبهای آماده استفاده کند به این صورت که کاربر آن قالبی که مورد پسند خود است را با چند کلیک ساده نصب کرده و ظاهر وبسایت خود را آماده مینماید.
به عنوان مثال شما میتوانید یکی از قالب‌ها (پوسته‌ها) را که مورد پسندتان است خریداری یا دانلود نمایید که در پوسته‌های خریداری شده معمولا چند تم (Theme) وجود دارد که هر کدام به منظور خاصی طراحی شده‌اند. مثلا یکی از آنها مناسب وبسایت رستوران، یکی متعلق به وبسایت شرکت، دیگری متعلق به فعالیت های هنری و سایر تم‌ها و طرح های این‌چنینی میباشند که کاربر متناسب با فعالیت خود یکی از آنها را انتخاب مینماید تا در کمتر از یک دقیقه ظاهر وبسایت خود را به آن شکل دربیاورد. حالا فقط کافیست تا مطالب، متن‌ها، تصاویر و سایر اطلاعات خود را وارد وب‌سایت کنیم که این کار هم با چند کلیک ساده قابل انجام است.
پرکاربردترین‌ها
از متداول ترین CMSها میتوانیم به وردپرس (Wordpress)، جوملا(Joomla) و دروپال(Drupal) اشاره کنیم که در بین این‌ها وردپرس از همه پرکاربرد‌تر است و بیشتر مردم جهان از آن استفاده میکنند.

  به راحتی میتوانید در اینترنت از شرکت‌های ارائه دهنده هاست و دامین مورد نظر خود را تهیه کنید.

در وردپرس برخی از پوسته‌ها به صورت رایگان برای دانلود و برخی دیگر نیز برای فروش قرار‌داده‌ شده‌اند. آن قالب‌ها یا پوسته‌هایی که برای فروش هستند به مراتب پیشرفته‌تر، زیبا‌تر، بهینه‌تر و با امکانات بیشتری عرضه می‌شوند. به هر حال از قدیم گفته‌اند: هرچقدر پول بدهی، همان مقدار آش میخوری.
فقط CMS کافی است؟
البته برای داشتن یک وبسایت، وجود وردپرس لازم است اما کافی نیست چرا که شما باید یک فضایی در اختیارتان باشد تا وردپرس را روی آن نصب کنید. نگران نباشید به این فضا اصطلاحا هاست (Host) گفته می‌شود که به راحتی میتوانید در اینترنت از شرکت‌های ارائه دهنده هاست و دامین (Domain)، هاست و دامین مورد نظر خود را تهیه کنید. دامین در ادامه‌ مطلب توضیح داده‌شده‌است.
هاست یک فضا در بستر اینترنت است که هر شخصی با هر کامپیوتری که به اینترنت متصل باشد میتواند به آن فضا دسترسی داشته باشد و از اطلاعات موجود در وب‌سایت شما استفاده کند.این هاست‌ها در سرورهای بزرگ تعبیه شده‌اند که به مقدار مورد نیاز شما فضا در اختیارتان میگذارند، به طور مثال 1 گیابایت.
چگونه یک وبسایت بسازیم
بعد از خریداری کردن هاست، یک محیط کاربری که اصطلاحا CPanel نام دارد در اختیار شما قرار میگیرد که میتوانید فضای هاست خود را مدیریت کنید.
بعد از داشتن هاست باید یک دامین هم داشته باشید که اشخاص از طریق آن دامین بتوانند وارد وبسایت شما بشوند. دامین همان آدرس وبسایت شما میباشد. به طور مثال www.tebyan.net یک دامین میباشد. توجه داشته باشید که فضای در اختیار شما دارای یک آدرس آی‌پی (IP) است که با وارد نمودن آن آدرس آی‌پی هم میتوانید به وبسایت متصل شوید. دامین در‌واقع یک آدرس دلخواه به انتخاب شما را به آن آی‌پی و آن هاست متصل میکند تا به محض وارد کردن آن آدرس وارد وب‌سایت مورد نظر شوید.
این نکته را هم توجه داشته باشید که نمیتوانید دامین تکراری ثبت کنید و باید کلمه‌ای را انخاب کنید که در اختیار کسی نباشد و این مطلب را هم در همان سایت‌های ثبت هاست و دامین می‌توانید جست و جو کنید.
چگونه یک وبسایت بسازیم
نگاهی اجمالی به مراحل انجام کار
هاست و دامین خود را انخاب و خریداری کنید و یکی از این CMS ها را در هاست خود بارگذاری کنید و تنظیمات مربوطه را انجام دهید. نصب و تنظیمات اولیه در CPanel را انجام دهید.
بعد از نصب وردپرس وارد آن شوید، به بررسی قالب‌ها بپردازید، قالب مورد نظرتان را انخاب و نصب کنید و شروع کنید به طراحی صفحات و پست کردن مطالب.
شاید برای نخستین بار یک مقدار دچار اشتباه شوید، اما باور کنید خیلی ساده‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید.



:: موضوعات مرتبط: لیزر موهای زائید , لیپوساکشن مردان , پیلینگ شیمیایی , لیپولیز لیزری , ,
:: برچسب‌ها: وب , سایت , وب سایت , هاست , CMS , مدیریت , مدیریت محتوا , سیستم ,
:: بازدید از این مطلب : 510
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

به‌وضوح، ثروت و کامیابی مربوط به تمام ابعاد زندگی شما از جمله روابط، سلامت و شغل شما می‌شود. اما در حال حاضر بگذارید تمرکز را روی پول بگذاریم.

چند سال پیش من کلاسی را در مورد کامیابی اقتصادی تدریس می‌کردم. برای داشتن یک جمع‌بندی برای این کلاس با تعدادی از افرادی که برای من تجسم کامیابی و موفقیت مالی بودند مصاحبه کردم. همه‌ی آنها میلیاردر نبودند اما همه‌ی آنها در کنار پول کافی، روابط گسترده و سالمی داشتند. همه‌ی آن‌ها بر چند اصل پایبند بودند که یکی آنها این بود: «منشأ کامیابی باور است.»
مقاله مرتبط: چگونه پولدار شویم؛ ۱۶ راه پولدار شدن که باید بدانید

باورهای فرهنگی شما راجع به پول، به احتمال زیاد از باورهای‌تان در مورد سایر ابعاد زندگی منفی‌تر و کوته‌بینانه‌تر است.

مسئله‌ی پول دقیقا به اندازه‌ی سلامت و روابط اجتماعی شما مهم و حیاتی است. زیگ زیگلار می‌گوید «پول مهم‌ترین مسئله‌ی زندگی نیست، اما به همان اندازه‌ای که به داشتن اکسیژن نیاز داریم به پول داشتن هم نیاز داریم.» ولی در جامعه‌ی ما یک فرهنگ عشق یا نفرت در رابطه با پول وجود دارد.

تصور کنید وارد یک انجمن حمایتی شده‌اید که وقتی نوبت‌تان می‌شود به گروهی از آدم‌هایی که نمی‌شناسید اعلام می‌کنید: «من با خودم قرار گذاشته‌ام تا جایی که می‌توانم خودم را وقف سلامتی‌ام کنم». احتمالا آنها بسیار برای شما احترام قائل خواهند شد و حتی ممکن است بایستند و برای شما دست بزنند. حال تصور کنید وارد همان جمع شده‌اید و میخواهید اعلام کنید: «من با خودم قرار گذاشته‌ام خودم را وقف پول درآوردن کنم!» فکر می‌کنید دیگران چه فکری در مورد شما خواهند کرد؟ «وای این بابا چقدر پولکی و حریصه!» یا «من چقدر فکر می‌کردم این آدم معنویه ولی مثل اینکه نه!»

همانطور که بسیاری از ما به‌صورت ناخودآگاه باورهایی فرهنگی راجع به زیبایی، عدالت و موفقیت وارد جامعه کرده‌ایم، کهن‌الگوها و افسانه‌هایی را هم که در مورد پول وجود دارد، باور کرده‌ایم. به این جمله‌ها نگاهی بیاندازید و ببینید کدام‌یک از نظر شما درست می‌آید:

۱. برای پول درآوردن باید سرمایه داشت.

۲. پولدارها پولدارتر و فقرا فقیرتر می‌شوند.

۳. پول چرک کف دست است.

۴. اگر بخواهم پول زیادی دربیاورم نمی‌توانم زندگی متعادلی داشته باشم.

۵. موفقیت مالی من به بازار شغلی و وضعیت اقتصادی بستگی دارد.

۶. برای پولدار شدن باید ریسک‌های بزرگی کرد.

۷. پول مقیاس اندازه‌گیری ارزشمندیِ زندگی و موفقیت من است.


۸. زندگی سخت است.

۹. بیشتر آدم‌های پولدار مثل اسکروچ، افراد خسیس، خودخواه و پول‌پرستی هستند

۱۰. این دنیا هرکی‌هرکی و پرهرج‌ومرج است و فقط باید مراقب کلاه‌مان باشیم که باد نبرَد.

۱۱. در حین بالا رفتن از نردبان موفقیت گاهی باید با پایین انداختن دیگران برای خود جا باز کرد.

۱۲. برای اینکه پول زیادی در بیاوری باید حتما در شغل‌های خاصی مشغول به کار باشی.

۱۳. تنها تعداد اندکی از آدم‌ها آن هم از بین خواننده‌ها، هنرمندها، نویسنده‌ها و غیره هستند که به اوج موفقیت می‌رسند.

حال اجازه دهید به شما بگویم افراد پولداری که چند سال پیش با آن‌ها مصاحبه کردم چه اعتقاداتی راجع به پول داشته‌اند. همانطور که گفتم همه‌ی آن‌ها میلیاردر نبودند، اما قابلیت این را داشتند که هر زمان هرچه را اراده می‌کردند به‌دست بیاورند. اینها چیزهایی بود که آنها در مورد پول و ثروت می‌گفتند:

۱. دنیا پر از رونق و فراوانی است.

۲. دنیا دوست دارد که من کامیاب شوم.

۳. هر کامیابی‌ای به دنبال ایمان و اعتقاد می‌آید.

۴. پول یک چیز انتزاعی است.

۵. پول انرژی است و فقط زمانی به سمت شما می‌آید که آن را احساس کنید.

۶. پول هیچ خِردی با خود به همراه نمی‌آورد.

۷. پول به فرمان‌هایی که به او می‌دهم گوش می‌دهد.

۸. پول احتیاج به توجه دارد.

جوانه پول

می‌بینید که آنها در مورد وضعیت اقتصادی یا اینکه بعضی حرفه‌ها پول‌زایی بیشتری دارند یا اینکه پول، معیارِ ارزش زندگی‌شان است هیچ چیزی نگفتند. چیزی در مورد اینکه باید رقبا را از عرصه خارج کنند و یا اینکه باید خانواده و دوستان‌شان را برای پولدار شدند قربانی کنند، به زبان نیاوردند. و همینطور باور نداشتند که پول خودش ذهن و قدرتی ذاتی دارد!

کدامیک از این هشت باوری که افراد پولدار داشتند به نظر شما بدون هیچ شک و شبهه‌ای درست می‌آمد؟

متأسفانه نمی‌توانیم صرفاً با حفظ کردن این لیست باورهای‌مان، عادت‌های‌مان و رفتارمان را نسبت به پول تغییر دهیم. برای تغییر این باورهای بنیادی باید تلاش و تمرکز زیادی به خرج دهیم.

در کلاس‌های (برنامه‌نویسی عصبی-زبانی) NLP، چهار پیش‌نیاز اساسی برای تغییر را آموزش می‌دهند:

    از هیجانات و باورهای منفی دوری کنید و باورهای مثبت را وارد زندگی‌تان کنید.
    برای آینده‌تان برنامه و اهداف جامعی تنظیم کنید.
    اقدام کنید.
    برای اینکه ناخودآگاه‌تان به کار ادامه دهد، روی نتیجه‌ی مطلوب‌تان تمرکز کنید و موانع را یکی‌یکی از بین ببرید.

این چهار قدم باید در همان بازه‌ی زمانی خاص برداشته شوند. بهتر است در حالی که آمادگی لازم را ندارید و ضمیر ناخودآگاه‌تان با شما راه نمی‌آید قدم‌های بزرگ برندارید، که در این‌صورت تبدیل به یک سربالایی خواهد شد که شما را به جایی نمی‌برد و صرفاً انرژی‌تان را می‌گیرد. پس اولین قدم ضروری دور کردن احساسات و باورهای منفی است. بدانید که هیچ آرزو و هدفی بدون عمل کردن معنایی ندارد. وقتی یک‌جا می‌نشینید و عمل نمی‌کنید، ناخودآگاهِ شما نتیجه می‌گیرد که در راه دستیابی به این هدف زیاد هم جدی نیستید و در نتیجه به شما اجازه‌ی صرف انرژی لازم را نمی‌دهد، توجهش را به سمت دیگری متمایل می‌کند و دیگر دنبال فرصت‌ها و ایده‌های نو برای کمک به هدف شما نمی‌گردد.

اما اگر در مورد هدف‌تان جدی باشید و رویکردی قدم‌به‌قدم برای رسیدن به آن داشته باشید، می‌توانید روابط و باورهایی که در رابطه با پول دارید تغییر دهید. پول در زندگی همه چیز نیست، اما همان‌طور که دیوید ثورو شاعر آمریکایی می‌گوید:

«ثروت، قابلیت تجربه‌ی کاملِ زندگی را می‌دهد.»

به امید قدرتمندتر شدنِ روزافزون شما!



:: موضوعات مرتبط: جوان سازی پوست با رادیو فرکانسی , لیزر موهای زائید , کرایولیپولیز , جراحی بینی ثانویه , ,
:: برچسب‌ها: ثروت , پول , کامیابی , اقتصاد , کامیابی اقتصادی , پولدار , سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 600
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 ارديبهشت 1396 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد